عبادی سئو | آموزش سئو || آموزش سئو وب سایت

وبلاگ در زمینه آموزش سئو و ارائه خدمات سئو فعالیت دارد

عبادی سئو | آموزش سئو || آموزش سئو وب سایت

وبلاگ در زمینه آموزش سئو و ارائه خدمات سئو فعالیت دارد

اشتباهات درباره PageRank

PageRank (رتبه صفحه) از ابتدایی ترین معیارهای سنجش گوگل محسوب می شود. این موضوع در اولین مقاله های تحقیقاتی گوگل وجود داشته است که در ادامه ی آن اساس سیستم رتبه بندی گوگل بنا نهاده شد.


بر اساس نوع بک لینک هایی که یک صفحه سایت گرفته است، نکات بسیار مهمی به دست می آید؛ از قبیل اعتبار، اهمیت و حجم ترافیک سایت. این سیستم مشابه با نقل قول های علمی است. بنابراین بک لینک های وب سایت هستند که در سئو سایت بسیار مؤثر خواهند بود. هرچه بک لینک های دریافتی شما معتبرتر باشد، احتمال افزایش رتبه ی شما نیز بهبود پیدا می کند.

همه ی ما به خوبی می دانیم که یک بک لینک خوب چه ویژگی هایی دارد. بک لینک های یک وب سایت می توانند اعتبار و رتبه آن سایت را تخریب کرده و یا بهبود بخشند. از زمانی که PageRank به عنوان یک معیار برای اندازه گیری اهمیت سایت ها پذیرفته شد، SEO نیز برای کمک به این موضوع، دست به کار شد.

در طول سابقه طولانی PageRank که به عنوان یک عامل رتبه بندی حیاتی و مهم شناخته می شود، بسیاری در مورد آن تصورهای نادرستی دارند. در این مقاله، چند مورد از این باورهای غلط را مورد بررسی قرار می دهیم.


PageRank یک معیار قدیمی بی اهمیت است !چطور این را میگوییم ؟ با ما همراه باشید تا متوجه آن شوید


رتبه صفحات سایت در سال 2016 از دسترس عمومی خارج شد. قبل از آن در سال 2013 بروزرسانی شده و الگوریتم اصلی آن در سال1999  نوشته شد. در اینترنت تمامی معیار و ابزارها ممکن است پس از چند هفته منسوخ شوند. در نتیجه ابزاری مثل Page Rank که از سال 1999 شروع به کار کرده است، کمی قدیمی به نظر می رسد. اما در این مورد وضعیت متفاوت است.

اولین نکته این است که از جهات مختلف، Page Rank بنیاد و اساس سیستم رتبه بندی گوگل به شمار می رود. هدف اصلی نوشتن الگوریتم رتبه صفحه، کمک به کاربران برای دوری کردن از نتایج جستجوی کم ارزش بود و در به واقعیت رساندن این هدف، کارکرد فوق العاده ای برای سال ها از خود به نمایش گذاشته است.

دومین مسئله ی مهم در این زمینه بیان می کند که Page Rank از ابتدا درحال بروزرسانی بوده است. این امر به این منظور انجام شده است تا تاثیرات مثبتی بر روی چشم انداز اینترنت داشته باشد.

آخرین و مهمترین نکته، خبر از این می دهد که گوگل Page Rank را در طولانی مدت برای خود ثبت کرده است. در نتیجه واضح است که رتبه صفحه، به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای گوگل به محسوب می شود.


گوگل PageRank را از زمانی که بروزرسانی عمومی آن را متوقف کرد، استفاده نکرده است.


PageRank هیچ موقع به طور رسمی متوقف نشد؛ ولی این موضوع را به خاطر داشته باشید که گوگل در این سال ها  هیچ موقع دست از استفاده کردن از آن برنداشته است.

 پیج رنک گوگل در ابتدا به عنوان یک معیار ساده و قابل دسترس بود. با کلیک بر روی Google Toolbar به راحتی می توانستید ارزش سایت مورد نظر خود را که از 1 تا 10 رتبه بندی شده بود، مشاهد کنید. این موضوع منجر شد تا برخی سئوکاران به شکلی خائنانه از لینک های اسپم استفاده کرده تا اعتبار برخی وب سایت ها را خدشه دار کنند.

لازم بود تا جلوی این قضیه گرفته شود. به همین منظور، گوگل و برخی موتورهای جستجوی دیگر، تگ nofollow را معرفی کردند. این یک ویژگی است که طبق آن برخی لینک های خاص، در رتبه بندی گوگل از حساب کاربری شما دریافت نمی شوند. در نتیجه می توانید اعتبار وب سایت خود را در مقابل لینک های اسپم حفظ کنید.

 

برای سنجش اعتبار یک صفحه هیچ راهی وجود ندارد!


طبق این تصور از زمانی که PR از صورت عمومی خود خارج شد، اعتبار یک وب سایت را نیز نمی توان به کمک آن سنجید. این باور اشتباه بر پایه و اساس محکمی استوار است؛ لذا رد کردن آن کمی دشوار می باشد. این تصور بیان می کند که ما مستقیما دسترسی به رتبه صفحه گوگل هیچ وب سایتی نداریم؛ بنابراین اصلا معیار و ابزاری به اسم Pagerank وجود ندارد.

اما در واقع جایگزین هایی برای Pagerank وجود دارد که قطعا مفید می باشند. ابزارهایی مثل رتبه بندی لینک های داخلی SEO PowerSuite، اعتبار صفحه سایت moz و رتبه بندی Ahrefs.

مواردی که ذکر شد همه با این هدف تشکیل شده اند تا جایگزین PR را در ذهن ها بشوند. آن ها سعی می کنند تا به کاربرانشان یک درک نسبی درباره ی اعتبار و رتبه ی یک صفحه با توجه به بک لینک هایش بدهند. هر یک از این معیارهای جایگزین با استفاده از الگوریتم‌ های خاصی نوشته شده اند تا هرچه بهتر بتوانند به PR نزدیک شوند.


PageRank  اعتبار خود را از دست داده است.


ابزار رتبه صفحه گوگل در مقایسه با صدها ابزار دیگری که برای تعیین رتبه بندی صفحات کاربرد دارند، اعتبار خود را از دست داده است.

حالا سوال مهم این است که آیا واقعا وجود این معیارهای جایگزین اهمیتی دارد؟ با توجه به این تصور غلط، می شود نتیجه گرفت که بک لینک ها دیگر مثل قبل ارزش نداشته و در رتبه بندی سایت نقشی را ایفا نمی کنند.

برای بررسی این موضوع ما تحقیقی را انجام داده ایم. در پی آن مطلب بسیار مهمی به دست آمده است؛ همبستگی بسیار قوی بین لینک های یک سایت و موقعیت SERP آن وجود دارد. بنابراین می شود نتیجه گرفت که برخلاف تصور نادرستی که گفته شد، بک لینک ها تاثیر بسزایی در رتبه بندی یک صفحه دارند.


شما نمی‌ توانید بر روی امتیاز PageRank خود تاثیری بگذارید.


حالا سؤال پیش می آید که بر اساس این موضوع، وبمسترها دقیقا باید چه اقداماتی انجام دهند تا بر روی رتبه سایت خود تاثیری بگذارند؟

 درست است که ما اطلاعاتی در زمینه ی افزایش PR نداریم؛ ولی می توانیم برخی کارها را انجام دهیم تا حداقل از کم شدن همین امتیازی که داریم جلوگیری کنیم.

تجزیه و تحلیل بک لینک های سایت.

محتوای خود را نزدیک به صفحه ی اصلی خود نگه دارید.

از انکر تکست با عبارات کلیدی مرتبط استفاده کنید.

لینک های خود را به دقت جایگذاری کنید.

در نهایت باید به این صورت نتیجه بگیریم که PageRank هنوز هم به عنوان یک ابزار قدرتمند برای رتبه بندی صفحات وب سایت ها می باشد. از زمانی که PR از وضعیت عمومی خود خارج شد، صدها ابزار رتبه بندی مختلف شروع به کار کردند. در سال 2019 نادیده گرفتن هر معیاری که برای رشد سایت درست شده است، امری غیرحرفه ای و ساده لوحانه می باشد و این موضوع در مورد PageRank از اهمیت بالاتری برخوردار است.

 

چگونه در سرچ گوگل باشیم؟

 چگونه در سرچ گوگل باشیم؛ معمولا یکی از اولین سوالاتی است که بعد از راه اندازی وب سایتتان، برای شما پیش می آید. فرض کنید که مشکلی برای یکی از وسایل منزل شما به وجود آمده است؛ طبیعتا اولین کاری که می کنید، مراجعه به یک تعمیرکار نیست. در این مواقع، افراد شروع به جستجو در اینترنت می کنند و از نتایجی که گوگل برای آن ها به نمایش در می آورد، برای رفع مشکل خود استفاده می کنند.

اگر دقت کرده باشید، متوجه می شوید که قرار داشتن وب سایت شما در صفحات نتایج جستجوی گوگل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال پاسخ صحیحی برای پرسش چگونه در سرچ گوگل باشیم، هستند.

اما پیشنهاد من به شما این است که اگر کمی آینده نگر باشید، ضرر نخواهید کرد. در همین مثال بالا؛ فردی که می خواهد اطلاعات مفیدی در مورد تعمیر وسیله مورد نظرش به دست بیاورد یا اینکه با یک تعمیرکار باتجربه از طریق اینترنت ارتباط برقرار کند، بیشتر از 3 سایت اول استفاده می کند. طبیعی است که او هیچ توجهی به سایت های صفحه دوم به بعد گوگل نخواهد کرد.

بنابراین حضور وب سایت در صفحه اول گوگل و رنک های برتر اهمیت بسیار ویژه ای دارد؛ در نتیجه بهتر است سوال “چگونه در سرچ گوگل باشیم” را به سوالاتی مثل؛

چگونه در سرچ گوگل اول باشیم

یا

چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم

که از نظر سئو سایت اعتبار بالاتری نسبت به سوال اول دارند، تبدیل کنیم. در این مقاله سعی کرده ام معتبرترین و بهترین روش هایی که با استفاده از آن ها می شود سایت را در گوگل به رتبه های برتر رساند را برای شما بیان کنم. پس بدون معطلی به سراغ این ترفندها می رویم.



ثبت آدرس سایت در گوگل

طبیعتا شما وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی و بهینه کرده اید و اکنون می خواهید دکمه انتشار را فشار دهید و محتواهای خود را با تمامی کاربران به اشتراک بگذارید؛ درست است؟

خب باید بگویم که به همین سادگی ها هم نیس؛ همانطور که می دانید، موتور جستجوی گوگل، میلیاردها صفحه وب را کراول می کند و بر اساس 200 فاکتور رتبه بندی خود، به هر کدام از آن ها رتبه ای می دهد.


حال نکته اینجا است که چگونه می توان به این پروسه سرعت بخشید؟

برای این مسئله، تنها کاری که لازم است بکنید، ثبت آدرس سایت در گوگل است. با این کار، نه تنها پروسه ایندکس شدن وب سایت خود را بهبود داده اید، بلکه از هر بروز رسانی جدید این موتور جستجو هم مطلع خواهید شد. بهترین روش برای ثبت کردن سایت، استفاده از حساب کاربری گوگل سرچ کنسول است. اگر هنوز حساب کاربری سرچ کنسول وب سایت خود را تشکیل نداده اید، پیشنهاد می کنیم سریعا اقدام به انجام آن کنید.


انتخاب کلمات کلیدی مناسب

همانطور که گفته شد، گوگل از حدود 200 فاکتور برای کراول و ایندکس کردن وب سایت ها استفاده می کند که کلمات کلیدی، یکی از مهم ترین آن هاست. با مشاهده متداول ترین کلمات استفاده شده در محتواها، عناوین و تگ های متا، گوگل می تواند متوجه شود که کسب و کار شما در مورد چه چیزی است و صفحات آن را باید در ارتباط با چه موضوعاتی به کاربران نشان دهد.

در نتیجه و در اخر کلایم باید اضافه شود: باید در هنگام انتخاب کلمات کلیدی خود توجه ویژه ای داشته باشید؛ زیرا عبارت های کلیدی می توانند وب سایت شما را ارتقا داده یا اینکه آن را نابود کنند. هنگام انتخاب عبارات کلیدی باید حجم جستجو شدن، ارتباط و تطابق با نیاز کاربران را در نظر داشته باشد؛ و از همه مهمتر، سعی نکنید عبارت های کلیدی را در محتواهایی به کار ببرید که ارتباطی با هم نداشته باشند.

 

4 اشتباه تکراری در ریپورتاژ آگهی

رسانه‌ها، چه آنلاین و چه آفلاین، می‌توانند نقش پررنگی در رشد و تعالی کسب ‌وکارهای شما دارند، خصوصا استارتاپ‌ها داشته باشد. رسانه‌ها عموما مخاطبینی متخصص و دنبال کنندگانی وفادار دارند که پذیرای دریافت محتوای شما در قالب رپورتاژ آگهی برای آشنایی بیشتر با برندتان هستند


این آشنایی می‌تواند کارکردهای مختلفی برای شما داشته باشد. توسعه برندآگاهی، افزایش محبوبیت برند و ارتقای حجم فروش، مرسوم‌ترین اهدافی‌ست که از تولید و انتشار یک رپورتاژ آگهی دنبال می‌کنیم.

این امکان خوب و کارآمد، عموما به شکل نامطلوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. متاسفانه برداشت قالب افراد از رپورتاژ آگهی، محدود یک متنی صرفا تبلیغاتی‌ست و تصور می‌کنند که در بدنه‌ی محتوایی که برای نشر در رسانه‌ای تدارک می‌بینند، تنها باید معرفی خوش و شدیدا تبلیغاتی محصول، برند، خدمت و یا سرویس‌شان بپردازند.

متن‌های تبلیغاتی که رنگ و لعاب خبر و گزارش را به خود می‌گیرند، بیشتر از هرکار دیگری می‌تواند شخصیت برند شما را تحت‌الشعاع قرار دهد.

هیچکس دلش نمی‌خواهد که در بین اخبار و گزارش‌های رسانه‌ای که دنبال می‌کند، با محتوایی مواجه شود که سراسر، تلاش می‌کند تا به مخاطب چیزی را بفروشد، سرویسی را عرضه کند و یا خدمتی را شاخص جلوه دهد.

ما در نویسش حجم بالایی رپورتاژ آگهی برای انتشار در رسانه‌های مختلفی را تولید کرده‌ایم و از بازخوردهای دریافتی مشتریان تا حدودی آگاهیم.

خطاهای پُرتکراری که در تولید محتوای رپورتاژ آگهی توسط مدیران برندها صورت می‌گیرد را در ادامه فهرست می‌کنیم تا شما هنگام سفارش رپورتاژ آگهی آن‌ها را تکرار نکنید.


اشتباه اول: بجای توصیف، تبلیغ می‌کنند


رپورتاژ آگهی، بیلبورد تبلیغاتی نیست! یادمان نرود که این محتوا بناست که در بین متونی قرار گیرد که بار آموزشی و یا خبری دارند و اساسا مخاطبین آن رسانه نیز به دنبال محتوایی از همین جنس است.

طبعا وقتی محتوای رپورتاژ آگهی خود را آکنده از تبلیغات مستقیم می‌کنید، شانس دیده و خوانده شدنش را به شدت کاهش می‌دهید.

ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. اگر محتوای رپورتاژ آگهی شما «صرفا» تبلیغاتی برداشت شود، مضاف بر اینکه بازخورد و تاثیر مستقیمی برای‌تان به همراه نخواهد داشت، چهره و شخصیت برندتان را نیز در بین مخاطبین به برندی غیرحرفه‌ای تغییر می‌دهد.


دو. داستانی برای عرضه ندارند


همانطور که در مطلب  داستان برند  مفصل‌تر نوشتیم، هیچکس علاقه‌ای به شنیدن و خواندن تبلیغات شما ندارد و دلش نمی‌خواهد که «صرفا» از محصول، خدمت و یا سرویس جدید شما آگاه شود.

در دنیای پر از برند امروز، کمتر ممکن است که محصول‌مان آنقدر هیجان‌انگیز باشد که بتواند به صِرفِ آگاهی دادن به مخاطب از وجودش (همان تبلیغ) او را متقاعد به خرید کنیم. به طور کلی‌تر، هیچکس از پیدا شدن راهی تازه برای هزینه کردن خوشحال نمی‌شود!

هر رپورتاژ آگهی باید حاوی قصه، پیام و داستانی مشخص و جذاب باشد. باید بتواند ارزش خواندن را در دل خود ایجاد و به مخاطب نشانش دهد. یادمان نرود: آدم‌ها، رسانه‌ها را دنبال می‌کنند که «ارزش» هایی تازه به آن‌ها بی‌افزاید، نه اینکه برای خالی کردن جیب‌شان تله بگذارد!


سه. به رسانه و مخاطبین‌ش توجه نمی‌کنند


درست است که برای انتشار رپورتاژ آگهی هزینه‌ای پرداخت می‌کنید، اما این دلیل خوبی برای عدم تبعیت از قوانین و ساختار آن رسانه و همچنین بی‌توجهی به مخاطبین و انتظارات رسانه نیست.

متاسفانه کمتر پیش می‌آید که شرکت‌ها، متن رپورتاژ‌ آگهی خود را متناسب با ماهیت رسانه‌ی هدف سفارش دهند و گاها حتی، متنی واحد را برای انتشار در چند رسانه درخواست می‌کنند.

پیش از سفارش رپورتاژ آگهی، هدف خود از رپورتاژ را مشخص کنید و بعد، مطمئن شوید متنی که درخواست کردید متناسب با آن رسانه و طیف مخاطبینش هست و یانه. طبعا، انتشار رپورتاژی تخصصی در حوزه‌ی فولاد در رسانه‌ای تخصصی در حوزه‌ی فناوری هیچ فایده‌ای برای‌تان نخواهد داشت!


چهار: سئو را هدف اصلی قرار می‌دهند و روی آن تمرکز و توجه ویژه ای دارند


عموم رسانه‌ها از جایگاه ویژه‌ای در موتورهای جست‌وجو برخوردارند و به واسطه‌ی محتوا و مخاطبین پُرشمار می‌توانند نقش مثبتی در بهبود وضع سئوی سایت شما داشته باشند. آخرین اشتباه این است که کسب‌وکارها تنها و تنها به این کارکرد رسانه‌ها فکر می‌کنند و محتوای‌شان را با هدف بهبود سئوی سایت خود بهینه می‌کنند.

ایجاد بک‌لینک‌های متعدد، استفاده‌ی اغراق شده از کلمات کلیدی و عدم توجه به «مخاطب» و رسانه، موجب می‌شود که مخاطب در مواجهه با متنی که «فقط» گوگل را هدف قرار داده است، بلاتکلیف بماند و نتواند به خواندش بپردازد.

فراموش نکنید که در یک رپورتاژ آگهی، هدف محوری «باید» مخاطب رسانه‌ای باشد که آن‌را برای انتشار انتخاب کردید. تنها کافی‌ست پارامترهای اساسی سئو را رعایت کنید

 

لینک بیلدینگ چیست؟

 لینک بیلدینگ یکی از بخش های بسیار مهم در سئو و روند بهینه سازی سایت به شمار می رود. چه اینکه برند شما به تازگی وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده باشد یا خیر، ضرری ندارد که در مورد لینک سازی وب سایت خود اطلاعاتتان را افزایش دهید.

مطمئن باشید که با مطالعه این مقاله، نکاتی را متوجه خواهید شد که ممکن است تا کنون توجهی به آن ها نداشته اید.

در ابتدا باید بگوییم که ماهیت، معنا و مفهوم سئو و لینک بیلدینگ هر چند مدت یکبار در حال تغییر می باشد و جالب است بدانید که اهمیت لینک سازی و پیاده سازی تکنیک هیا آن، از هر دوره ای، امروزه بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو و وبمستران بوده است. حال اگر شما نیز قصد دارید بهینه سازی وب سایت خود را به یک پله بالاتر ارتقا دهید، ضروری است که تسلط خوبی بر روند استراتژی لینک بیلدینگ خود داشته باشید.

البته دقت داشته باشید که استراتژی لینک بیلدینگ و تکنیک های آن، پروسه ای جامع و تا حدودی دشوار می باشد؛ اما ما در این مقاله سعی کرده ایم تا به ملموس ترین شکل ممکن، این مبحث را برای شما باز کنیم. به هر حال، بهتر است که قبل از هر چیزی مفاهیم یک موضوع را به درستی فرا بگیرید.

لینک بیلدینگ چیست؟


طبیعی است که برای درک بهتر دیگر موضوعات مرتبط با این قضیه، باید متوجه شوید که لینک بیلدینگ چیست و چه ماهیتی دارد. لینک بیلدینگ در واقع پروسه ای است که طی آن، از وب سایت های دیگر، به وب سایت شما لینک داده می شود.

این فرآیند از طریق هایپر لینک ها اتفاق می افتد؛ هایپر لینک ها در حقیقت همان راه های ارتباطی هستند که دو صفحه را با هم مرتبط می سازند. موتورهای جستجو برای کراول کردن صفحات وب طراحی شده اند؛ خزنده موتور جستجو لینک های هر صفحه را به صورت مجزا مورد بررسی قرار می دهد.

برخی تصور می کنند که تنها یک تکنیک لینک بیلدینگ وجود دارد؛ اما باید بگوییم که تکنیک های بی شماری برای پیاده سازی لینک های وب سایت وجود دارد که هر کدام از آن ها سختی و شرایط مخصوص به خود را دارند.

بسیاری از متخصصن سئو به کرات اقرار کرده اند که لینک بیلدینگ یکی از سخت ترین کارهایی است که در روند سئو سایت، یک وبمستر می تواند انجام دهد. اگر فعالیت های برخی از این افراد را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می شوید که مقدار قابل توجهی از وقت این دسته از افراد، برای بهبود و بهینه سازی روند لینک بیلدینگ صرف می شود.

اما نکته مهم اینجا است که اگر شما به خوبی از نکات آمورش لینک بیلدینگ استفاده کنید، بهینه سازی وب سایت شما به قدری پیشرفت خواهد داشت که برای مدت زمان زیادی از رقبای خود جلو افتاده اید.

چرا لینک بیلدینگ برای سئو مهم است؟

قبل از بررسی اهمیت این مهم، لازم است که متوجه شوید ماهیت و ساختار یک هایپر لینک به چه صورت است و یک لینک به چه صورتی تشکیل می شود. شما باید بدانید که یک موتور جستجو، لینک مورد نظر شما را به چه صورتی می بیند. در ادامه، ساختار یک هایپر لینک را برای شما شرح می دهیم:

 

1) شروع تگ لینک

به این قسمت انکر تگ نیز گفته می شود؛ در این قسمت تگ لینک شروع می شودو به موتور جستجو اعلام می کند که این بخش، یک لینک است که به یک صفحه دیگر ختم می شود.


2) مکان ارجاعی لینک

بخش href مخفف عبارت hyperlink referral می باشد که URL صفحه هدف در این قسمت قرار گرفته است؛ البته این بخش لزومی ندارد که حتما یک صفحه وب باشد. بلکه ممکن است که شما بخواهید آدرس یک تصویر را در این قسمت قرار دهید. 

اگر در این بخش، شما متن sign را مشاهده کردید، این دسته از لینک ها شما را به بخش های مختلف همان صفحه ای که در آن قرار دارید، منتقل خواهد کرد.


3) ظاهر انکر تکست لینک

انکر تکست در واقع همان ظاهری است که کاربر از لینک شما می بیند. برای اینکه متوجه شوید که چگونه باید از انکر تکست ها استفاده کنید، به صورتی که برای سئو سایت شما مفید باشد، پیشنهاد می کنیم که مقاله مرتبط با همین قضیه را مطالعه بفرمائید.


4) خاتمه تگ لینک

این بخش، به موتور جستجو اعلام می کند که لینک، خاتمه یافته است.

موتورهای جستجو چه درکی از لینک ها دارند؟

با توجه به نکات اصلی آموزش لینک بیلدینگ، موتورهای جستجو به دو صورت اساسی لینک ها را می شناسند:

برای اینکه به صفحات جدید وب دسترسی پیدا کنند

برای اینکه درک کنند که یک صفحه را بر چه اساسی در SERP های خود رتبه بندی کنند

به محض اینکه ربات موتور جستجو یک صفحه را در اینترنت پیدا کرده و آن را کراول کرد، می تواند محتوای آن را شناسایی کند. بعد از اینکه محتوای آن صفحه را به خوبی کراول کرد، آن را در لیست ایندکس خود قرار می دهد. به این صورت موتور جستجوگر می تواند تصمیم بگیرد که آیا یک صفحه ارزش رنک گرفتن را دارد یا خیر. همچنین موتور جستجو با کراول کردن آن صفحه تصمیم می گیرد که محتوای آن را برای چه عبارت های کلیدی در SERP های خود به نمایش بگذارد.

همه شما به کرات این قضیه را شنیده اید که لینک ها یکی از اصلی ترین فاکتورهای رتبه بندی موتور جستجوی گوگل می باشند. این قضیه مربوط به همین چند سال نیست و خزنده موتور جستجو از همان ابتدای شروع کار خود، از لینک ها استفاده های زیادی کرده است.

در نتیجه، اگر شما بتوانید به خوبی از نکات آموزش لینک بیلدینگ استفاده کنید و تکنیک های آن را در استراتژی لینک بیلدینگ خود پیاده سازی کنید، مطمئن باشید که یک قدم بسیار بزرگ در روند ارتقا وب سایت خود برداشته اید.

البته، بر اساس داده های وب سایت moz، با هر بروز رسانی ای که گوگل بر روی الگوریتم رتبه بندی خود به وجود آورده است، از تاثیر لینک ها بر روند رتبه بندی وب سایت ها کاسته شده است. علت این است که در سال های اخیر، برخی از سئوکاران با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه، توانسته بودند راهی پیدا کنند تا از طریق استراتژی لینک بیلدینگ خود، رنک صفحاتشان را افزایش دهند و در عین حال مطلب با ارزشی به کاربران ارائه ندهند.

اکنون، هنوز هم در بین متخصصین و کارشناسان سئو، در مورد اینکه لینک های با کیفیت می توانند موجب افزایش رنک وب سایت شما بشوند، اختلاف وجود دارد.

مختصری در مورد لینک های nofollow

در دوره های آموزش لینک بیلدینگ، به احتمال زیاد شما با یک مفهوم به اسم nofollow روبرو خواهید شد. این دسته از لینک ها به موتور جستجو اعلام می کنند که این لینک، برای آن ها تبیین نشده است و قصد شما از ارائه آن در صفحه، صرفا مسئله دیگری بوده است. رل نوفالو به ربات موتور جستجو اعلام می کند که از اعتبار صفحه مبدا، چیزی به صفحه مقصد ارائه نکند.

Example

در واقع به صورت رسمی، شما به گوگل اعلام می کنید که این لینک ارزشی برای بررسی و کراول کردن ندارد و بهتر است که به آن اعتمادی نشود. در ادامه چند مورد از بیشتری کاربردهایی که رل نوفالو دارد را برای شما بیان کرده ایم:

نظرات بلاگ ها

پست های انجمن ها

برخی از پست های مهمان

صفحات قابل تغییر ویکی پدیا

کاربران به صورت آزادانه می توانند در این قسمت ها، از لینک های مورد نظر خود استفاده کنند. البته دقت داشته باشید که نباید استفاده لینک ها در این قسمت ها به گونه ای باشد که به صورت اسپم شناخته شود.


تاثیر لینک بیلدینگ در رونق کسب و کار


همانطور که در ابتدای این مقاله آموزش لینک بیلدینگ بیان کردیم، لینک ها یکی از فاکتورهای مهم موتورهای جستجو برای رتبه بندی می باشند. اما بهتر است بدانید که این تنها استفاده و مزیت آن ها نیست. لینک ها به شکل های متفاوتی می توانند برای کسب و کار اینترنتی شما سودرسانی داشته باشند.

در ادامه، چند مورد از مهم ترین سودها و مزیت هایی که یک استراتژی لینک بیلدینگ می تواند برای کسب و کار اینترنتی شما داشته باشد را معرفی می کنیم:


ایجاد روابط دوستانه


لینک سازی یکی از مسبب های اصلی است که کسب و کار شما را با دیگر فعالان صنعتی که در آن فعالیت دارید، مرتبط می سازد. این مسئله می تواند به اعتبار و محبوبیت شما کمک زیادی بکند. در آینده، در صورت ارائه خدمات با کیفیت، شما یکی از اولین گزینه های کاربران برای انتخاب خواهید بود.


ارسال ترافیک ارجاعی


علاوه بر رنک، لینک ها بر روی ترافیک ورودی وب سایت شما نیز تاثیر خواهند داشت. یک لینک با کیفیت که از یک وب سایت معتبر به وب سایت شما داده بشود، مطمئنا به همراه خود، ترافیک زیادی را برای صفحه مدنظرتان خواهد آورد.

طبیعی است که این ترافیک ارجاعی می تواند سودهای زیادی برای شما داشته باشد. همین که کاربران وارد وب سایت شما بشوند، یک قدم بسیار بزرگ است. تنها کاری که بعد از آن باید انجام دهید، این است که این کاربران را به مشتریان دائمی کسب و کارتان تبدیل کنید.


ساخت برند


لینک بیلدینگ مناسب، شما را برای مدت زمان زیادی می تواند در اوج نگه دارد و به پایین سوق ندهد. همین مسئله که افراد و وب سایت های مختلف، نام برند شما را مرتبا مشاهده کنند، برای به وجود آوردن اعتماد و اعتبار، اهمیت زیادی دارد.


یک نکته بسیار مهم؛


قبل از اینکه بخواهید قدمی برای به وجود آوردن یک استراتژی لینک بیلدینگ انجام دهید، باید صفحه ای بسیار ارزشمند به وجود بیاورید که ارزش این را داشته باشد که دیگر وب سایت ها به آن لینک بدهند؛ به زبانی دیگر، شما باید تلاش کنید تا لینک ها را به دست بیاورید.


 

 

همه‌چیز درباره‌ی سئو

همه‌چیز درباره‌ی سئو

در حال حاضر، همه‌چیز به صورت آنلاین اتفاق می‌افتد. احتمالا، شما هم تصمیم دارید برای کسب‌وکارتان یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید. یا شاید هم تصمیم گرفته‌اید که وب‌سایت فعلی‌تان را دوباره احیا کنید تا کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنید.





اما شما تنها نیستید! بد نیست بدانید که کاربران وردپرس به تنهایی بیش از ۲میلیون مطلب به طور روزانه منتشر می‌کنند. یعنی چیزی در حدود ۲۴ پست بلاگ در هر لحظه! وقتی عجیب‌تر می‌شود که یادتان می‌افتد این تعداد فقط برای کاربران وردپرس است. اگر بخواهیم تمام پست‌های وبلاگ‌ها را بشماریم، مطمئناً این تعداد به مراتب بیش‌تر خواهد شد.


اطلاع داشتن از این اعداد باعث می‌شود که فکر کنید رقابت در این راه به نوعی سخت باشد و نتوانید در کنار رقبای فعال و قدیمی در حوزه‌ی کسب‌وکارتان خودی نشان بدهید. اما نگران نباشید. حال که از حجم بالای مطالب در اینترنت مطلع‌اید می‌توانید درک بهتری از کارکرد و اهمیت سئو (SEO) به دست آورید.

روزانه به طور متوسط ۲/۲ میلیون جستجو در گوگل انجام می‌شود. دقت کنید که این تعداد فقط در گوگل است و موتورهای جستجوی دیگری مثل بینگ هم هستند که کاربران زیادی دارند.

 ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مردم در همه‌جای جهان، برای یافتن چیزهای جدید و پاسخ به سوالات‌شان، موتورهای جستجو را بر هر چیز دیگری مقدم می‌دانند.

اما همه‌ی محتواهای تولیدی در وب، به یک میزان به جستجوی کاربران پاسخ نمی‌دهند. بیش از ۹۰ درصد ترافیک حاصل از جستجوهای آنلاین، نصیب وب‌سایت‌هایی می‌شود که در رتبه‌های نخست و صفحه‌ی اول گوگل جاگیر شده‌اند.

همه‌ی کار سئو همین است: ارتقای رتبه‌ی سایت و صفحات شما در موتورهای جستجو، که بتوانید ترافیک بیشتر (و رایگانی) را از موتورهای جستجو جذب کنید.


سئو چیست؟

سئو (  SEO) یک مخفف است. معنای دقیق آن یعنی بهینه‌سازی موتور جستجو ( Search engine optimization). سئو به فرایند بهینه‌سازی محتوا و صفحات وبسایت اشاره می‌کند که با هدف ارتقای جایگاه یک سایت در موتورهای جستجو انجام می‌شود.


بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرایند بهینه‌سازی محتوای سایت شماست، به گونه‌ای که یک موتور جستجو مایل باشد آن را به عنوان یک نتیجه‌ی برتر برای جستجوی یک کلمه کلیدی مشخص نمایش دهد.



بگذارید این مسئله را حتی بیش‌تر تجزیه کنیم:


وقتی صحبت از SEO می‌شود، شما با جستجوگر و موتور جستجو طرف هستید. به طور مثال اگر مقاله‌ای در مورد نحوه ساخت لازانیای گیاهی دارید و می‌خواهید موتور جستجو (که در ۹۰درصد از موارد گوگل است) آن را به عنوان بهترین نتیجه برای هر کسی که عبارت «لازانیای گیاهی» را جستجو کرده است نشان دهد، باید محتوای‌تان برای این کلمه‌ی کلیدی بهینه‌سازی شده باشد. در غیر این صورت، موتور جستجو شما را به عنوان یک نتیجه‌ مناسب برای کاربر در نظر نمی‌گیرد و در رتبه‌های پایین قرارتان می‌دهد.

سئو، مجموعه‌ای از اصول و قواعد است که رعایت‌شان در محتوا و وب‌سایت موجب می‌شود تا گوگل را قانع کنید که در کارتان بهترین هستید. نتیجه نهایی، موجب می‌شود که کاربران هدف با جستجوی کلیدواژه مورد نظر شما، پیش از سایرین با سایت شما مواجه شوند.


به عبارت دیگر، سئو و بهینه سازی مطالب برای موتورهای جستجو شامل ایجاد تغییرات خاصی در طراحی وب‌سایت و مطالب شماست که سایت شما را برای موتور جستجو جذاب‌تر می‌کند. شما این کار را انجام می‌دهید به این امید که موتور جستجو بلاگتان را به عنوان یک نتیجه برتر در صفحه نتایج جستجو نمایش دهد.

اگرچه بازاریابی SEO به دلیل عوامل مختلفی که می‌تواند در رتبه‌بندی شما تأثیر بگذارد پیچیده به نظر می‌رسد، اما روند بهینه سازی موتورهای جستجو خیلی آسان‌تر از چیزی است که از دور می‌بینید.


موتورهای جستجو می‌خواهند بهترین خدمات را به کاربران‌شان ارائه دهند. این به معنی ارائه نتایجی در صفحات موتور جستجو است که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردارند، بلکه به آنچه شخص جستجوگر به دنبال آن می‌گردد هم مرتبط هستند.

به منظور انجام این کار، موتورهای جستجوگر وب سایت‌های مختلف را اسکن می‌کنند (یا اصطلاحاً در آن‌ها می‌خزند) تا بهتر بدانند که آن سایت درباره‌ی چیست. این روش به آن‌ها کمک می‌کند تا نتایج مناسب‌تری را به افرادی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات کلیدی هستند ارائه دهند.


به همین‌ترتیب موتورهای جستجوگر سایت را اسکن می‌کنند تا چگونگی حرکت در سایت و خواندن مطالب آن را هم ارزیابی کنندپس وبسایت شما هرچه راحت‌تر و سریع‌تر باشد، امتیازتان در صفحه نتایج بالاتر می‌رود. با این تفاسیر سئو فرایندی است که امروزه کسب‌وکارها به سمت کمک گرفتن از آن می‌روند فقط برای این‌که سایت‌شان در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و جمله‌های مربوط، به رتبه بالایی برسد.


حالا مثال دیگری را بررسی کنیم. فرض کنید که شما مطلبی درباره نحوه ساخت یک لانه برای پرنده‌ها دارید. شما برای این‌که مقاله‌تان به دست کسانی که به دنبال آن هستند برسد باید کارهایی را انجام دهید و در اصطلاح آن را بهینه سازی کنید. این کار باید طوری انجام شود که اگر کسی عبارت «ساخت لانه پرنده» را جستجو کرد، سایت شما به اندازه‌ای برای موتور جستجو جذاب باشد که مطلبتان را در ابتدای لیست نتایج نشان دهد.


سئو مزیت‌های زیادی برای تجارت و کار شما دارد. با بهبود سئو می‌توانید برای دیده شدن بیش‌تر در موتورهای جستجو تلاش کنید. این به شما کمک می‌کند تا به مشتریان بالقوه بیش‌تری برسید و درگیر جذب آن‌ها شوید. با ایجاد محتوای جذاب‌تر و موثرتر بر روی سئو، می‌توانید شانس‌تان را برای ایجاد‌ ترافیک ارگانیک هم افزایش دهید.