عبادی سئو | آموزش سئو || آموزش سئو وب سایت

وبلاگ در زمینه آموزش سئو و ارائه خدمات سئو فعالیت دارد

عبادی سئو | آموزش سئو || آموزش سئو وب سایت

وبلاگ در زمینه آموزش سئو و ارائه خدمات سئو فعالیت دارد

همه‌چیز درباره‌ی سئو

همه‌چیز درباره‌ی سئو

در حال حاضر، همه‌چیز به صورت آنلاین اتفاق می‌افتد. احتمالا، شما هم تصمیم دارید برای کسب‌وکارتان یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید. یا شاید هم تصمیم گرفته‌اید که وب‌سایت فعلی‌تان را دوباره احیا کنید تا کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنید.





اما شما تنها نیستید! بد نیست بدانید که کاربران وردپرس به تنهایی بیش از ۲میلیون مطلب به طور روزانه منتشر می‌کنند. یعنی چیزی در حدود ۲۴ پست بلاگ در هر لحظه! وقتی عجیب‌تر می‌شود که یادتان می‌افتد این تعداد فقط برای کاربران وردپرس است. اگر بخواهیم تمام پست‌های وبلاگ‌ها را بشماریم، مطمئناً این تعداد به مراتب بیش‌تر خواهد شد.


اطلاع داشتن از این اعداد باعث می‌شود که فکر کنید رقابت در این راه به نوعی سخت باشد و نتوانید در کنار رقبای فعال و قدیمی در حوزه‌ی کسب‌وکارتان خودی نشان بدهید. اما نگران نباشید. حال که از حجم بالای مطالب در اینترنت مطلع‌اید می‌توانید درک بهتری از کارکرد و اهمیت سئو (SEO) به دست آورید.

روزانه به طور متوسط ۲/۲ میلیون جستجو در گوگل انجام می‌شود. دقت کنید که این تعداد فقط در گوگل است و موتورهای جستجوی دیگری مثل بینگ هم هستند که کاربران زیادی دارند.

 ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مردم در همه‌جای جهان، برای یافتن چیزهای جدید و پاسخ به سوالات‌شان، موتورهای جستجو را بر هر چیز دیگری مقدم می‌دانند.

اما همه‌ی محتواهای تولیدی در وب، به یک میزان به جستجوی کاربران پاسخ نمی‌دهند. بیش از ۹۰ درصد ترافیک حاصل از جستجوهای آنلاین، نصیب وب‌سایت‌هایی می‌شود که در رتبه‌های نخست و صفحه‌ی اول گوگل جاگیر شده‌اند.

همه‌ی کار سئو همین است: ارتقای رتبه‌ی سایت و صفحات شما در موتورهای جستجو، که بتوانید ترافیک بیشتر (و رایگانی) را از موتورهای جستجو جذب کنید.


سئو چیست؟

سئو (  SEO) یک مخفف است. معنای دقیق آن یعنی بهینه‌سازی موتور جستجو ( Search engine optimization). سئو به فرایند بهینه‌سازی محتوا و صفحات وبسایت اشاره می‌کند که با هدف ارتقای جایگاه یک سایت در موتورهای جستجو انجام می‌شود.


بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرایند بهینه‌سازی محتوای سایت شماست، به گونه‌ای که یک موتور جستجو مایل باشد آن را به عنوان یک نتیجه‌ی برتر برای جستجوی یک کلمه کلیدی مشخص نمایش دهد.



بگذارید این مسئله را حتی بیش‌تر تجزیه کنیم:


وقتی صحبت از SEO می‌شود، شما با جستجوگر و موتور جستجو طرف هستید. به طور مثال اگر مقاله‌ای در مورد نحوه ساخت لازانیای گیاهی دارید و می‌خواهید موتور جستجو (که در ۹۰درصد از موارد گوگل است) آن را به عنوان بهترین نتیجه برای هر کسی که عبارت «لازانیای گیاهی» را جستجو کرده است نشان دهد، باید محتوای‌تان برای این کلمه‌ی کلیدی بهینه‌سازی شده باشد. در غیر این صورت، موتور جستجو شما را به عنوان یک نتیجه‌ مناسب برای کاربر در نظر نمی‌گیرد و در رتبه‌های پایین قرارتان می‌دهد.

سئو، مجموعه‌ای از اصول و قواعد است که رعایت‌شان در محتوا و وب‌سایت موجب می‌شود تا گوگل را قانع کنید که در کارتان بهترین هستید. نتیجه نهایی، موجب می‌شود که کاربران هدف با جستجوی کلیدواژه مورد نظر شما، پیش از سایرین با سایت شما مواجه شوند.


به عبارت دیگر، سئو و بهینه سازی مطالب برای موتورهای جستجو شامل ایجاد تغییرات خاصی در طراحی وب‌سایت و مطالب شماست که سایت شما را برای موتور جستجو جذاب‌تر می‌کند. شما این کار را انجام می‌دهید به این امید که موتور جستجو بلاگتان را به عنوان یک نتیجه برتر در صفحه نتایج جستجو نمایش دهد.

اگرچه بازاریابی SEO به دلیل عوامل مختلفی که می‌تواند در رتبه‌بندی شما تأثیر بگذارد پیچیده به نظر می‌رسد، اما روند بهینه سازی موتورهای جستجو خیلی آسان‌تر از چیزی است که از دور می‌بینید.


موتورهای جستجو می‌خواهند بهترین خدمات را به کاربران‌شان ارائه دهند. این به معنی ارائه نتایجی در صفحات موتور جستجو است که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردارند، بلکه به آنچه شخص جستجوگر به دنبال آن می‌گردد هم مرتبط هستند.

به منظور انجام این کار، موتورهای جستجوگر وب سایت‌های مختلف را اسکن می‌کنند (یا اصطلاحاً در آن‌ها می‌خزند) تا بهتر بدانند که آن سایت درباره‌ی چیست. این روش به آن‌ها کمک می‌کند تا نتایج مناسب‌تری را به افرادی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات کلیدی هستند ارائه دهند.


به همین‌ترتیب موتورهای جستجوگر سایت را اسکن می‌کنند تا چگونگی حرکت در سایت و خواندن مطالب آن را هم ارزیابی کنندپس وبسایت شما هرچه راحت‌تر و سریع‌تر باشد، امتیازتان در صفحه نتایج بالاتر می‌رود. با این تفاسیر سئو فرایندی است که امروزه کسب‌وکارها به سمت کمک گرفتن از آن می‌روند فقط برای این‌که سایت‌شان در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و جمله‌های مربوط، به رتبه بالایی برسد.


حالا مثال دیگری را بررسی کنیم. فرض کنید که شما مطلبی درباره نحوه ساخت یک لانه برای پرنده‌ها دارید. شما برای این‌که مقاله‌تان به دست کسانی که به دنبال آن هستند برسد باید کارهایی را انجام دهید و در اصطلاح آن را بهینه سازی کنید. این کار باید طوری انجام شود که اگر کسی عبارت «ساخت لانه پرنده» را جستجو کرد، سایت شما به اندازه‌ای برای موتور جستجو جذاب باشد که مطلبتان را در ابتدای لیست نتایج نشان دهد.


سئو مزیت‌های زیادی برای تجارت و کار شما دارد. با بهبود سئو می‌توانید برای دیده شدن بیش‌تر در موتورهای جستجو تلاش کنید. این به شما کمک می‌کند تا به مشتریان بالقوه بیش‌تری برسید و درگیر جذب آن‌ها شوید. با ایجاد محتوای جذاب‌تر و موثرتر بر روی سئو، می‌توانید شانس‌تان را برای ایجاد‌ ترافیک ارگانیک هم افزایش دهید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد