عبادی سئو | آموزش سئو || آموزش سئو وب سایت

وبلاگ در زمینه آموزش سئو و ارائه خدمات سئو فعالیت دارد

عبادی سئو | آموزش سئو || آموزش سئو وب سایت

وبلاگ در زمینه آموزش سئو و ارائه خدمات سئو فعالیت دارد

چگونه میتواینم ترافیک سایتمان را بیشتر کنیم؟

زمانی که در حال رانندگی در بزرگراه ها هستید، زمانی که کار می کنید، زمانی که استراحت می کنید به عنوان بازاریاب به این موضوع فکر می کنید که چگونه می توانید ترافیک خوبی به سمت سایتتان جذب نمایید. اگر تا به حال در جذب ترافیک به سمت سایتتان مشکل داشته اید باید بدانید که تنها نیستید. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه بازاریابی محتوایی در سال 2019، حدود 61 درصد از متخصصان محتوا  نمی دانند چه چیزی برای مخاطبانشان  اهمیت بیشتری دارد و 50 درصدشان نمی دانند  هدف مخاطب در مرحله خاصی از سفر مشتری چیست. 49 درصد از متخصصان گام های مشتری در سفرش را نمی توانند به خوبی تشخیص دهند. بین نوشتن پست های وبلاگی، ارسال مطلب در رسانه های اجتماعی و ایجاد استراتژی برای کمپین های ایمیلی جدید یافتن راهی که ترافیک خوبی برای سایت جذب کند ممکن است کمی دشوار باشد. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله روش هایی را برای جذب ترافیک بیشتر، ایجاد سرنخ بیشتر و بهبود بازگشت سرمایه گذاری بیان کنیم.




چگونه می توانیم ترافیک بیشتری برای سایت مان جذب کنیم؟ 


1.    تولید محتوا
2.    
موضوعات تخصصی
3.    
تبلیغات پولی
4.    
رسانه های اجتماعی طبیعی
5.    
تجزیه و تحلیل سایت
6.    
مسابقه/ تخفیف و جایزه
7.    
اینفلوئنسرها
8.    
فهرست های ایمیلی
9.    
تعامل و مشارکت در جوامع
10.    
ارسال پست مهمان
11.    
سئوی داخلی سایت
12.    
کسب بک لینک های با کیفیت
13.    
بازاریابی ویدئویی
14.    
هدف گیری مجدد محتوا
15.    
ابزارهای سئو
16.    
بهینه سازی تاریخی
17.   
بهینه سازی جستجوی صوتی
18.   
سئوی محلی
19.    
تست A/B
20.    
لینک دهی داخلی
21.   
سئوی فنی
22.    
ایجاد جامعه
23.    
پیشنهادات محتوایی
24.   
پوشش رسانه ای و روابط عمومی
25.    
دکمه های اشتراک در رسانه های اجتماعی
26.    
بهینه سازی نرخ کلیک
27.   
پست های دانش/ آکادمی

تولید محتوا:

بازاریابی درونگرا یا همان بازاریابی جاذبه ای بر روی جذب افراد مناسب برای کسب وکارها تمرکز دارد. یکی از بهترین روش ها برای استفاده از این نوع بازاریابی، تولید محتوا از طریق وبلاگ نویسی است. برای اینکه محتوایتان مخاطب درستی به سمت سایت جذب کند شما باید پرسونای خریدارانتان را خوب درک کنید. بعد از اینکه مخاطب را شناختید، می توانید محتوایی تولید کنید که برای او جذاب است و به سمت سایت جذبش می کند. اما چگونه می توانید پست وبلاگی بنویسید که مخاطب درستی را به سمت سایت جذب می کند؟ مراحل زیر به شما کمک می کنند این فرآیند را به شیوه بهتری انجام دهید:
•    
پرسونای خریداران را شناسایی کنید: درباره مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. ببینید چه سنی دارند، جنسیتشان چه چیزی است، چه شغل و درآمدی دارند و با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.
•    
پژوهش سئویی را فراموش نکنید: ببینید مخاطبان در موتورهای جستجو به دنبال چه چیزهایی هستند.
•    
پیش نویس مطلبتان را ایجاد کنید: حالا شروع به پیش نویس کردن پست هایی کنید که به سوالات مخاطبان پاسخ می دهد.
•    
مطلبتان را منتشر کنید: بر روی وبلاگ پستی که نوشته اید را منتشر کنید.
•    
مطلب را تبلیغ کنید: همه چیز به نوشتن محتوا ختم نمی شود شما باید از طریق رسانه های اجتماعی و ایمیل، پستتان را تبلیغ کنید. پست شما هر چقدر ترافیک بیشتری جذب کند رتبه اش در موتورهای جستجو هم بیشتر خواهد شد.


موضوعات تخصصی را بیشتر کنید:

داشتن رتبه های بالا در گوگل ترافیک طبیعی به سمت سایت را افزایش می دهد. سایتی همچون هاب اسپات برای اینکار از مدل پیلار/ کلاستر استفاده می کند. گوگل سایت هایی را دوست دارد که در یک موضوع تخصصی شناخته شده اند. برای اینکه به عنوان متخصص شناخته شوید می توانید صفحات پیلار را ایجاد کنید. این صفحات پست های وبلاگی طولانی هستند که همه جوانب موضوع را پوشش می دهند.
سپس می توانید محتوای کلاستر یا پست های وبلاگی پشتیبانی کننده را بنویسید و در آن از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید که موضوع اصلی را پوشش می دهد. تمرکز بر روی ترافیک حاصل از کلمات کلیدی طولانی به شما کمک می کند بر روی موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.

مدل پیلار/ کلاستر به شما کمک می کند محتوایتان را بر روی سایت سازماندهی کنید و لینک دهی داخلی را به شیوه درستی اجرا نمایید. این سازماندهی به موتورهای جستجو کمک می کند همه محتوایی که در یک موضوع خاص هست را بخزند و طبقه بندی کنند. در چنین شرایطی کسب رتبه برای آن واژه راحت تر خواهد بود.  زمانی که این مدل به درستی انجام می شود به بازدیدکنندگان سایت اجازه می دهد سایت را راحت تر بررسی کنند و صفحات مرتبط را راحت تر ببینند. همین امر ترافیک شما را برای همه صفحاتی که  در موضوع کلاستر نوشته شده است را افزایش می دهد.


تبلیغات پولی:


شما می توانید با تبلیغات پولی ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب کنید. در موتورهای جستجو کافیست از تبلیغات PPC استفاده کنید یا هدف گیری مجدد را در برنامه کاریتان بگنجانید. در موتورهای جستجو می توانید تبلیغات نمایشی یا پست های اسپانسری را اجرا کنید. استراتژی شما باید ترکیبی از تبلیغات مختلف باشد. در حقیقت بر اساس نظرسنجی انجام شده در سال 2019 که از 341 بازاریاب اجرایی انجام شد نشان داد که صرف هزینه در رسانه های اجتماعی در 5 سال آینده حدود 90 درصد افزایش خواهد یافت. همین مطالعه نشان می دهد شرکت ها بیش از 10 درصد از فروش آنلاین خود را از طریق تبلیغات رسانه های اجتماعی به دست می آورند و قصد دارند تا سال 2024، 27.6 درصد از بودجه خود را صرف این موضوع کنند.


رسانه های اجتماعی طبیعی:


استفاده از ترافیک طبیعی رسانه های اجتماعی  استراتژی جدیدی نیست. با این حال خیلی ها به این موضوع توجه ندارند. علاوه بر این که شما می توانید مطالبتان را بر روی رسانه های اجتماعی پست کنید می توانید از استوری های اینستاگرام، ویدئوهای لایو، مسنجر فیس بوک و IGTV هم بهره ببرید. نکته کلیدی در ترافیک طبیعی رسانه های اجتماعی این است که با موارد و قابلیت های جدید خودتان را زودتر وفق دهید.به عنوان مثال فیس بوک قابلیت تولید خودکار سرنخ را بر روی مسنجرش اجرا می کند. این موضوع به کسب وکارها اجازه می دهد یک چت بات خودکار بسازند و آن را به سایر تلاش های محتوایی شان بر روی سایت پیوند دهند. این قابلیت عالی برای ارسال ترافیک به سمت سایت است. داشتن یک استراتژی گسترده برای رسانه های اجتماعی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید از پلتفرم مناسبی برای رسانه های اجتماعی استفاده کنید. پلتفرم هایی همچون یوتیوب یا پینترست ترافیک بیشتری تولید می کنند. پینترست نرخ تعامل بالاتری دارد. 66 درصد از کاربران پینترست بعد از دیدن پین برند، اقدام به خرید می کنند. زمانی که می خواهید از ترافیک طبیعی رسانه های اجتماعی بهره ببرید دو نکته را آویزه گوشتان کنید. اول اینکه اسپم نکنید. اگر نتوانید ارزشی برای مخاطب فراهم کنید آن ها هم کاری برایتان انجام نمی دهند. مخاطب خود را بشناسید و محتوایی تولید کنید که دقیقا با نیازها و خواسته هایش منطبق باشد.
دوم اینکه، در مدیریت جامعه تان نقش فعالی داشته باشید. مخاطبان دوست دارند برندها به حرف هایشان گوش کنند و جواب بدهند.
اینکار چهره انسانی و طبیعی :) به کسب وکارتان می بخشد و باعث می شود افراد بیشتر از قبل به سمت محتوایتان بازگردند.


تجزیه و تحلیل سایت:


قبل از اینکه بخواهید ترافیکی به سمت سایت جذب کنید باید مخاطبتان را بشناسید و هدف آنها را از ورود به سایتتان متوجه شوید . برای اینکار به پلتفرم هایی نیاز دارید که سایتتان را تجزیه و تحلیل می کند. یکی از این ابزارها Crazy Egg است. به کمک ابزارهای این چنینی می توانید ببینید کجا بازدیدکننده را از دست دادید. به کمک این اطلاعات قادر خواهید بود محتوای مناسبی برای جذب ترافیک به سمت سایت تولید کنید.

مسابقه/ جایزه و تخفیف:

یکی از روش های ساده ای که به جذب ترافیک به سمت سایت منجر می شود ایجاد مسابقه و جایزه دادن است. این یک ترفند سریع است و به درد فالوورها هم می خورد. می توانید مسابقه ای در رسانه های اجتماعی، ایمیل یا هر دوی این ها اجرا کنید.  اجرای چنین استراتژی بسیار ساده خواهد بود. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:
1.    
قبل از هر چیزی به پلتفرمی که می خواهید مسابقه را اجرا کنید فکر کنید.
2.    
جایزه ای را انتخاب کنید( تخفیف، بلیط رایگان و غیره)
3.    
معیارهایتان را انتخاب کنید( سایت، اشتراک در ایمیل و غیره)
4.    
متن تبلیغ را بنویسید.
5.    
عناصر گرافیکی را ایجاد کنید.
6.    
مطلبتان را بنویسید و تبلیغ کنید

اینفلوئنسرها:

بازاریابی اینفلوئنسرها می تواند گزینه خوبی برای جذب ترافیک باشد. واقعیت این است که چنین استراتژی مقرون به صرفه است. بر اساس تحقیقات انجام شده، همکاری با اینفلوئنسرهای یوتیوبی چهار برابر بیشتر از همکاری با سلبریتی ها در شناساندن برند و جذب ترافیک موثر است.  زمانی که اینفلوئنسرها کد تخفیف، لینک، ریویو، جایزه و غیره را پست می کنند می توانند ترافیک سایتتان را بیشتر کنند.  مشتریان دوست دارند از سازمان هایی خرید کنند که بازاریابی دهان به دهان درباره شان عالی است. چگونه می توانید بازاریابی دهان به دهان ایجاد کنید؟ اول باید مشتریان را راضی و خوشحال کنید. بعد با اینفلوئنسرها کار کنید.

فهرست های ایمیلی:

استفاده از مشتریان و خوانندگان فعلی یک روش عالی برای جذب ترافیک به سمت سایت است. زمانی که مطلب جدیدی در وبلاگتان می نویسید یا اینکه محتوایی ارائه می کنید می توانید آن را به دست فالوورها یا مشترکین ایمیلی تان برسانید تا به سرعت ترافیک تان افزایش یابد. سایت هایی که محتوای زیادی دارند می توانند از این موضوع برای افزایش نرخ تبدیل، تولید سرنخ و ترافیک استفاده کنند.
برای آغاز کار، یک فهرست ایمیلی ایجاد کنید یا فهرست ایمیلی تان را رشد دهید. استراتژی های زیر کمکتان می کند این فرآیند را سریع تر و راحت تر اجرا کنید:
•    
پیشنهاد محتوایی: یک محتوای قفل دار برای بازدیدکنندگانی که به آن نیاز دارند ایجاد کنید و برای دسترسی به آن از افراد آدرس ایمیلشان را بگیرید. یک فراخوان اقدام به عمل برای این محتوا بسازید.
•    
اشتراک در خبرنامه: شما می توانید فرم های اشتراک در خبرنامه را بر روی سایت قرار دهید. می توانید این فرم را در صفحه اصلی یا درباره ما قرار دهید. اگر بازدیدکننده تجربه خوب و رضایت بخشی از سایت داشت،  می تواند در خبرنامه تان مشترک شود. این فرآیند را تا جایی که می توانید ساده تر و راحت تر کنید.
•    
رسانه های اجتماعی: تبلیغ و ترویج خبرنامه های ایمیلی بر روی رسانه های اجتماعی از طریق پست یا مسابقه می تواند روش عالی برای تبدیل فالوور به مشترک ایمیلی باشد.

 تعامل  و مشارکت در جوامع:

هر چقدر برندتان بیشتر شناخته شود ترافیک بیشتری هم به سمت سایتتان جذب خواهد شد. یکی از روش هایی که می توانید به کمک آن برندتان را بشناسانید این است که فعال باشید و با جامعه تان مشارکت کنید. شما می توانید با مشارکت در گروه های فیس بوکی، پاسخ دادن به سوالات افراد در انجمن های عمومی و تعامل با کاربران بر روی رسانه های اجتماعی یک استراتژی اینگیجمنت قوی داشته باشید. به عنوان مثال شرکت Taco Bell را در نظر بگیرید. این شرکت فعالیت خوبی بر روی رسانه های اجتماعی دارد و هر روز تلاش می کند مشتریانش را در شبکه های اجتماعی راضی و خوشحال نگه دارد.  به نمونه توییتر زیر دقت کنید:
 
در مثال بالا، Taco Bell از یک توییت ساده برای تعامل با مخاطبانش استفاده کرده است.  فقط به خاطر داشته باشید که باید در رسانه های اجتماعی مفید باشید و  چهره انسانی خود را همیشه حفظ کنید. هیچ کس لینک های اسپم را زمانی که یک سوال در دنیای آنلاین می پرسد دوست ندارد. همه به دنبال گرفتن پاسخ هستند.

ارسال پست مهمان:

نوشتن پست های مهمان هم می تواند ترافیک خوبی به سمت سایت هدایت کند. این نوع مطالب به مخاطبان نشان می دهد شما در جامعه تان فعال هستید و در عین حال به کسب بک لینک هم کمک می کند. برای اینکه بتوانید از استراتژی پست نویسی مهمان استفاده کنید باید سایتی را بیابید که با کسب وکارتان جفت و جور است و سپس یک پست وبلاگی بنویسید و آن را برای صاحب سایت ارسال کنید. شما به عنوان یک نویسنده می توانید خلاهای محتوایی را در سایت ها شناسایی کنید و با نوشتن یک محتوای عالی این خلاها را پر کنید.

سئوی داخلی سایت:

سئوی داخلی سایت به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و  ترافیک خوبی هم به سمت سایت جذب نمایید برخی از عناصر سئوی داخلی دربرگیرنده عنوان صفحه، هدر، متا دیسکرپشن، صفت ALT تصویر و URL هاست.  نشان داده شدن سایت در موتورهای جستجو ترافیک بیشتری برای سایتتان جذب خواهد کرد.

کسب  بک لینک های با کیفیت:

برای اینکه بتوانید ترافیکی به سمت سایتتان جذب کنید باید در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. برای کسب رتبه های بالاتر در گوگل، باید در حوزه کاری تان به عنوان اتوریتی شناخته شوید. برای رسیدن به چنین هدفی علاوه بر ایجاد محتوای عالی، به بک لینک نیاز دارید. اگر سایتی که اتوریتی بالایی دارد به شما لینک بدهد اعتبار بیشتری کسب می کنید.  بک لینک های با کیفیت به دو روش به سایت کمک می کنند ترافیک بیشتری داشته باشد. افزایش رتبه بندی و ایجاد ترافیک ارجاعی.  از یک سو بک لینک ها یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی برای هر موتور جستجویی هستند. با جذب بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر می توانید رتبه تان را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید. بعد از اینکه رتبه تان بهتر است ترافیک بیشتری هم جذب خواهید کرد. از سوی دیگر بک لینک ها می توانند ترافیک ارجاعی خوبی به سمت سایت هدایت کنند. اگر در سایت های خبری محبوب منشن دریافت کنید چنین ترافیکی می تواند برایتان بسیار مفید باشد.

همچنین اگر در مقاله ای که در حال حاضر در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد منشن شوید، باز هم ترافیک ارجاعی خوبی به دست می آورید.

بازاریابی ویدئویی:

حالا زمان آن فرا رسیده است که بازاریابی ویدئویی را به استراتژی محتوایی تان اضافه کنید. بر اساس گزارش سیسکو، ویدئو 82 درصد ترافیک را تا سال 2020 از آنِ خود خواهد کرد. از همین امروز دست به کار شوید و بازاریابی ویدئویی را به استراتژی خود اضافه نمایید.  شما  می توانید برای اینستاگرام، استوری فیس بوک، ویدئوهای لایو، IGTV، یوتیوب و غیره ویدئو بسازید.

هدف گیری مجدد محتوا:

برای جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت به محتوای بیشتری نیاز دارید اما ایده ای ندارید؟ درکتان می کنم. برای اینکه بتوانید بر چنین چالشی غلبه کنید باید از محتوای قدیمی خود دوباره استفاده کنید. پست وبلاگی را بردارید و آن را به ویدئو تبدیل کنید. اگر پادکست دارید آن را به پست وبلاگی تبدیل کنید. هدف گیری مجدد محتوا یک راه عالی برای جذب ترافیک به سمت سایت است

ابزارهای سئو:

برای جذب ترافیک به سمت سایت باید  سئو را مدنظر داشته باشید. یادگیری ابزارهای سئو همچون گوگل آنالیتیکس، AHREF و Semrush به شما کمک می کند استراتژی را توسعه دهید که در نهایت به جذب ترافیک به سمت سایت منجر می شود. این ابزارها به شما کمک می کند استراتژی هایی که بر روی  سایتتان کار می کند و استراتژی هایی که کار نمی کند را بیابید. علاوه بر این، به کمک این ابزارها قادر خواهید بود ایده های محتوایی بیابید که ترافیک بالایی به سمت سایت جذب می کنند.

بهینه سازی تاریخی:

بهینه سازی تاریخی یکی از فرآیندهایی است که سایت های مختلف برای به روزرسانی محتوای قدیمی و جذب ترافیک و سرنخ استفاده می کنند. گاهی از اوقات بیشترین بازدید و سرنخ از طرف محتواهای قدیمی به دست می آید. بهینه سازی تاریخی برای وبلاگ هایی مناسب است که چندین سال متوالی فعالیت کرده اند چون  شما به ترافیک طبیعی  زیاد، به مشترکین وبلاگی و فالورهای رسانه های اجتماعی نیاز دارید. بهینه سازی تاریخی باید بخشی از استراتژی وبلاگ نویسی کلی تان باشد.

بهینه سازی جستجوی صوتی:

برای اینکه بتوانید ترافیکی به سمت سایت جذب کنید باید جایی که افراد در حال جستجو هستند خودتان را نشان دهید.  جستجوی صوتی یکی از نواحی مهمی است که باید بتوانید در آن رتبه خوبی بگیرید. در حقیقت، بر اساس مطالعات انجام شده توسط PwC، حدود 65  درصد از افراد 25 الی 49 ساله حداقل یکبار در روز از دستگاه هایی که قابلیت صوتی دارند استفاده می کنند.
به همین خاطر است که بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی ضروری است. برای این بهینه سازی یک سری نکته وجود دارد که در ادامه با هم مرور می کنیم:
•    
کلمات کلیدی طولانی را بیابید: زمانی که افراد از جستجوی صوتی استفاده می کنند  کلمات را به صورت کامل و به شکل جمله بیان می کنند. برای اینکه سایتتان را برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنید اولین گام  پژوهش بر روی کلمات کلیدی طولانی است.
•    
محتوای متمرکز بر پاسخ بنویسید: محتوایی که می نویسید باید به سوالات کاربران پاسخ دهد.
•    
برای اسنیپت ها سایت را بهینه سازی کنید:  دستگاه های هوشمند گوگل هوم به دنبال پاسخ های دقیق و کوتاه هستند. نوشتن خلاصه در پست ها به موتورهای جستجو و دستگاه های هوشمند کمک می کند پاسخ های مورد نیازشان را سریع تر پیدا کنند.

سئوی محلی:

اگر شرکتی دارید که موقعیت فیزیکی هم دارد می توانید از سئوی محلی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. برای جمع آوری اطلاعات برای جستجوی محلی، موتورهای جستجو به سیگنال هایی همچون محتوای محلی، صفحات اجتماعی، لینک ها و سایر موارد توجه می کنند تا بتوانند مرتبط ترین نتیجه جستجو را فراهم آورند.
به عنوان مثال وقتی کسی عبارت بهترین پیتزا فروشی در تهران را جستجو می کند نتایج بر اساس موقعیت کاربر نشان داده می شود. ابزارهایی همچون گوگل مای بیزنس و Moz Local به کسب وکارها کمک می کنند فهرست داریرکتوری خود را مدیریت کنند و در نتایج محلی نشان داده شوند. برای کسب رتبه در جستجوی محلی موارد زیر را به خاطر داشته باشید:
•    
اطمینان حاصل کنید که نام، آدرس و شماره تلفن شما به طور منظم بر روی گوگل مای بیزنس و سایر صفحات اجتماعی نشان داده می شود.
•    
از ابزارهای مدیریت دایرکتوری همچون Yelp، Foursquare ، Best of the Web برای مانیتور کردن دایرکتوری ها استفاده کنید.
•    
واژه های مبتنی بر موقعیت را در سایت هایی همچون گوگل ترندز بیابید و از آن ها استفاده کنید.

تست A/B:

بازاریابان خیلی خوب می دانند که همه فعالیت ها به تست ختم می شود. شما باید تست کنید و مدام فعالیت هایتان را زیر نظر داشته باشید. تست A/B تستی است که به شما کمک می کند  بهترین نسخه از کمپین هایتان را بیابید.  این تست ها اطلاعات  کلیدی درباره مخاطب ارائه می کند و به شما کمک می کند محتوای عالی تهیه کنید و ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب نمایید.

لینک دهی داخلی:

زمانی که کاربری به وبلاگ شما می آید هدفتان هدایت آن ها به سمت صفحات دیگر خواهد بود. این جاست که باید بتوانید از لینک دهی داخلی به درستی استفاده کنید. وقتی کاربر وارد سایت می شود و از طریق لینک های داخلی به سایر صفحات می رود، بیشتر از قبل احتمال تبدیل شدنش به مشتری و یک طرفدار مشتاق افزایش می یابد. به عنوان مثال شما می توانید لینک دهی داخلی را به کمک مدل پیلاری که در بالا درباره اش صحبت کردیم ایجاد کنید. این نوع صفحات به همدیگر لینک می دهند و همین امر اعتبار سایت را در موتورهای جستجو افزایش می دهد و در عین حال نرخ تبدیل را بیشتر می کند.

سئوی فنی:

سئوی فنی به شما کمک می کند صفحاتتان را از لحاظ فنی بررسی کنید و سازماندهی نمایید. فاکتورهایی همچون سرعت سایت، خزش، ایندکس شدن و غیره در این بحث قرار می گیرند.  قدرت سئوی فنی را نادیده نگیرید. یک تغییر کوچک می تواند ترافیک تان را تا بیش از 50 درصد  بالاتر ببرد.  برای اینکه بتوانید کارتان را در حوزه سئوی فنی آغاز کنید باید نکات زیر را به خاطر داشته باشید:
•    
لینک های شکسته را برطرف کنید و ریدایرکت نمایید.
•    
برای زیردامنه های خود نقشه سایتXML ایجاد کنید.
•    
متا تگ زبان را راه اندازی و تنظیم کنید.
•    H1
های سفارشی و مقدمه های خوبی برای هر صفحه اضافه کنید.

ایجاد جامعه:

ساخت جامعه به کمک هواداران برند می تواند یک روش عالی برای جذب ترافیک به سمت سایت باشد. شما می توانید گروه فیس بوکی ایجاد کنید، در توییتر چت کنید، گروه لینکداینی بسازید یا  از سایت ها و انجمن های پرسش و پاسخ بهره ببرید. اینکار به دیگران نشان می دهد شما ارزشمند هستید و به سایتتان لینک می دهد. یکی از نمونه های خوب ایجاد جامعه به CultiVitae بر می گردد. این شرکت یک گروه فیس بوکی دارد که بنیان گذارش به سوالات دیگران پاسخ می دهد و فرصت های شبکه سازی را فراهم می کند. با وجود 3 هزار عضوی که در این گروه هست، CultiVitae می تواند ارزش های زیادی برای فالوورهایش فراهم آورد.  این نوع جوامع به شما کمک می کنند در بالاترین بخش از ذهن مخاطبان بمانید. این یک روش عالی برای تعامل با فالوورها و  دریافت اطلاعات بیشتر از آن هاست.

پیشنهادات محتوایی:

پیشنهادات محتوایی که گاهی از اوقات از آن به عنوان سرنخ ربا هم یاد می شود یک روش عالی برای استفاده از محتوا برای جذب ترافیک به سمت سایت و تولید سرنخ است. پیشنهادات محتوایی بر اساس مرحله ای که مشتری در آن قرار دارد متفاوت خواهد بود اما می تواند در برگیرنده وبینارها، راهنمایی ها، گزارش ها، دموها، چک لیست ها و موارد دیگر باشد.

پوشش رسانه ای و روابط عمومی:

پوشش رسانه ای هم یک روش عالی برای ایجاد آگاهی از برند و جذب ترافیک به سمت سایت است. اگر تیم بازاریابی و روابط عمومی تان با هم کار کنند می توانید ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب کنید و بازاریابی دهان به دهان راه بیندازید.  اگرچه خیلی از رسانه ها این روزها دوست ندارند بک لینک های دیگران را در داستان هایشان بگنجانند اما این موضوع بدین معنی نیست که یک داستان خوب دیگران را به سمت سایت شما نمی کشاند.  پوشش رسانه ای تایید و اعتبار خوبی برای شرکتتان هست. داستان های محصولات یا خدمات جدید، فرهنگ شرکت و حتی رهبری صنعت می تواند محرک خوبی بری خوانندگانی باشد که تا به حال درباره تان حرفی نشنیده بودند.

دکمه های اشتراک در رسانه های اجتماعی:

دکمه های اشتراک در رسانه های اجتماعی لینک هایی هستند که کار خوانندگان برای اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی را راحت تر می کنند. زمانی که کاربر محتوای شما را به اشتراک بگذارد ترافیک تان بیشتر می شود.  بعد از اینکه دکمه های رسانه اجتماعی را ایجاد کردید چگونه می توانید افراد را به اشتراک محتوا ترغیب کنید؟ نکات زیر حتما به دردتان می خورد:
•    
از کاربران بخواهید مطالب شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
•    
محتوای قوی بنویسید.
•    
محتوای قابل نقلی تولید کنید.
•    
از عناصر چند رسانه ای همچون تصویر، ویدئو و صوت استفاده کنید.

بهینه سازی نرخ کلیک:

بعد از اینکه محتوایتان را منتشر کردید و شروع به رتبه گرفتن در موتورهای جستجو نمودید باید مطمئن شوید که افراد روی پست هایتان کلیک می کنند. نرخ کلیک تعداد افرادی که بر روی پست هایتان کلیک کرده  و خوانده اند را در برابر تعداد افرادی که لینک پست را به طور کلی دیده اند نشان می دهد.   یک ابزار عالی برای سنجش نرخ کلیک کنسول جستجوی گوگل است. برای اینکه افراد بیشتری بر روی پست هایتان کلیک کنند و ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب کنید باید عناوین و متا دیکسرپشن های جذابی بنویسید. برای نوشتن متاتگ های با کیفیت و کلیک خور، مطمئن شوید که عناوین کوتاهی دارید و توضیحات خوبی نوشته اند.

پست های دانش/ آکادمی:

یکی از اشکال محتوایی که ترافیک زیادی به سمت سایت جذب می کند محتوای آموزشی است. اگر دوره آموزشی دارید، پست آموزشی نوشته اید یا گواهینامه می دهید ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب خواهید کرد. به عنوان مثال هاب اسپات بخشی به نام آکادمی در سایت خود دارند که محتوای مفید برای مخاطبانش تولید می کند.
 
اگر در جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت خود مشکل دارید باید بدانید که تنها نیستید. اجرای نکات بالا کمکتان می کند ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب کنید. بعد از اینکه ترافیک سایت را بهبود بخشیدید باید به فکر بهینه سازی نرخ تبدیل باشید

 

رقص گوگل ( گوگل دنس )

گوگل در طول سال آنقدر به‌روزرسانی و تغییرات در الگوریتم‌های خود معرفی می‌کند که سایت‌های اینترنتی و متخصصان سئو باید به هر ساز آن برقصند! البته هر چند وقت یک بار هم الگوریتم‌هایی معرفی می‌شوند که روی نتایج موثرند. در این بین احتمالا نام گوگل دنس (Google Dance) را شنیده باشید. امروز می‌خواهیم به طور مفصل درباره آن صحبت کنیم.




گوگل دنس یا رقص گوگل (GOOGLE DANCE) چیست؟


حتما یکی از سوالاتی که همیشه به آن فکر می‌کنید احتمالا این است که الگوریتم‌های گوگل چگونه سایت‌ها و صفحات مختلف را در صفحه جستجوی نتایج (SERP) رتبه ‌بندی می‌کنند و به آن ها نمره میدهند. حال نکته مهمتر این است که در بسیاری از مواقع سایت‌ها دارای موضوعات و کلمات کلیدی مشابه و یکسان هستند و تلاش می‌کنند در این کلمات ورودی بیشتری دریافت کنند. سوال مهمی که این جا باید به آن پاسخ دهیم این است که نحوه رتبه‌بندی نتایج در این موارد چگونه است؟ سال 2003 گوگل دنس یا رقص گوگل معرفی شد که در واقع به معنای رتبه‌دهی مجدد و جابه‌جایی رتبه‌ها در یک بازه زمانی 3 تا 5 روزه است. البته این مورد جزو معدود پتنت‌های ثبت شده گوگل است که این موتور جستجو در سال 2015 امتیاز انحصاری آن را به نام خودش زده است. در واقع در گوگل دنس یا رقص گوگل، صفحه نتایج و رتبه‌بندی‌ها، براساس یک سری معیارهای مشخص مدام توسط این موتور جستجو دستخوش تغییرات می‌شود و به همین دلیل ممکن است امروز در صفحه دوم باشید و چند روز دیگر رتبه‌ای در صفحه اول برای شما باشد. اما در اصل این آزمایش گوگل است تا بتواند رفتار مخاطبان را بسنجد و در نهایت جایگاه واقعی را برای شما در نظر بگیرد. جابه‌جایی موقتی که میان جایگاه‌های مختلف در صفحه SERP اتفاق می‌افتد به حالت رقص تشبیه شده و به همین دلیل از آن به عنوان Google Dance یاد می‌شود

 

 

 

آیا رقص گوگل یکی از الگوریتم‌ های گوگل است؟و چقدر بر روی سئوی سایتمان نظارت دارد؟


یکی از چالش‌ترین سوالات سال‌های اخیر همین است که آیا گوگل دنس را باید یکی از الگوریتم‌های معرفی شده توسط این موتور جستجو بدانیم یا خیر. سوالی که همچنان نظرات مختلفی را در پی دارد، برخی از منابع و کارشناسان حرفه‌ای و متخصص در حوزه سئو معتقدند Google Dance ویژگی‌های کامل یک الگوریتم را ندارد و نمی‌توانیم چنین عنوانی را برای آن در نظر بگیریم. اما برخی دیگر آن را یک الگوریتم ناشناخته می‌دانند که اهمیت زیادی دارد.


رقص گوگل در عمل چگونه است؟


حالا زمان آن رسیده که ببینیم در عمل و دنیای واقعی رقص گوگل چگونه است و چه زمانی رخ می‌دهد. در واقع گوگل برای محتوایی که به تازگی منتشر می‌شود و در صفحه دوم، سوم یا بعد از آن در نتایج جستجو قرار می‌گیرد، فرصتی قائل می‌شود تا به صفحه اول بیاید و بررسی کند کاربران و مخاطبان چه رفتاری با آن دارند. در این مسیر تعداد کلیک‌های دریافتی، رفتار کاربران بعد از ورود به صفحه مورد نظر و مدت زمان حضور آنها در صفحه بررسی می‌شود. سپس نتایج به دست آمده با صفحه‌ای که قبلا در این رتبه حضور داشته مقایسه می‌شود و اگر عملکرد بهتری داشته باشید، رتبه شما نیز بهبود پیدا می‌کند. در مقابل اگر نتوانسته باشید نظر مخاطبان را جلب کنید، قطعا به جایگاه قبلی خودتان بر می‌گردید. بنابراین بهتر است از قبل به فکر باشید تا زمانی که این فرصت از سوی گوگل به شما تعارف زده شد، به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.


تاثیر گوگل دنس بر نتایج جستجو و رتبه سایت ها


در سال‌های اخیر، گوگل بیشتر تمرکز خود را اهمیت دادن به مخاطبان و رفتار آنها قرار داده است و دیگر مانند گذشته نیست که با یک سری ترفندها مانند گرفتن بک لینک از منابع مختلف مانند وبلاگ‌هایی که خودتان ایجاد یا روش‌های دیگری چون کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) که در آن بارها و بارها کلمه کلیدی را در متن می‌نوشتید، بتوانید رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. از آنجایی که رقص گوگل کاملا روی همین موضوع تمرکز دارد، شاید رتبه‌هایی که در یک بازه زمانی کوتاه می‌بینید موقتی باشد و چند روز بعد از اینکه در صفحه اول نتایج بودید، به صفحه دو سقوط کنید، ولی حداقل می‌دانید رفتار مخاطبان با محتوای شما چگونه بوده است. به همین ترتیب اگر از قبل برنامه‌ریزی و استراتژی لازم را داشته باشید، کامل می‌توانید ار فرصتی که گوگل دنس به شما داده استفاده کنید و رتبه‌های خوبی را به خودتان اختصاص دهید. پس تا می‌توانید برای مخاطبان‌تان ارزش قائل شوید و با تولید محتوای کاربردی، منحصربه‌فرد و ارزشمند باعث جلب نظر آنها شوید تا نسبت به شما و محتوای‌تان رفتار مثبت داشته باشند.


چگونه بفهمیم که وب سایت در دوره رقص گوگل قرار گرفته است؟


از آنجایی که گوگل دنس شرایط پیچیده‌ای را برای ما فراهم میکند و هنگامی که محتوای تازه منتشر شده ما در دوره سند باکس (Sand Box) قرار می‌گیرد، گاهی ممکن است بالا و پایین شدن رتبه ما را گمراه کند. چرا که متوجه نمی‌شویم افت رتبه در اثر نتیجه الگوریتم رقص گوگل بوده یا واقعا از سوی این موتور جستجو جریمه شده‌ایم. یا اینکه متوجه نمی‌شویم حضور ما در صفحه اول نتایج جستجو موقتی است یا واقعا محتوای خوبی منتشر کرده‌ایم که توانسته‌ایم جایگاه خوبی را به دست بیاوریم. بنابراین این سوال در ذهن ما تداعی می‌شود که آیا در دوره رقص گوگل قرار داریم یا خیر. برای بررسی این وضعیت دو روش پیش‌روی شما قرار دارد. قطعا با توجه به تعریفی که از گوگل دنس داشتیم، باید رتبه سایت خود را در یک بازه چند روزه بررسی کنید و اگر جابه‌جایی قابل توجهی داشتید، به نظر می‌رسد که در دوره رقص گوگل قرار گرفته‌اید. مورد بعدی این است که محتوای خوبی منتشر می‌کنید و تمام مشکلات سایت را به کمک متخصصان برطرف کرده‌اید ولی همانقدر که رتبه صفحات و سایت شما نوسان شدیدی داشته باشد و زیاد بالا و پایین شود، می‌توانید حدس بزنید که در دوره Google Dance هستید.


در هنگام رخ دادن رقص گوگل چه کنیم؟


بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها، بلافاصله بعد از جابه‌جایی رتبه دچار سردرگمی و نگرانی می‌شوند و تصور می‌کنند تلاش‌های‌شان بی‌فایده بوده است. اما در واقع این گونه نیست و اگر رقص گوگل برای شما اتفاق افتاد می‌توانید به کمک روش‌هایی چون تولید و انتشار مستمر محتوای باکیفیت، منحصربه‌فرد و کاربردی، اصلاح و بهینه‌سازی تگ‌ها، ایجاد تغییرات لازم در سرعت، رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) سایت، تغییر در عنوان صفحه یا روش‌هایی چون رپورتاژ و دریافت بک لینک وضعیت خود را بحالت قبل برگردانید.


رقص گوگل تا چه انداز تأثیرگذار است؟


اگر تاکنون کم و بیش درباره گوگل دنس می‌دانستید، احتمالا حالا کمی نگرانی‌های‌تان بیشتر شده است. ولی در واقع باید به این فکر کنید که الگوریتم رقص گوگل یک نمونه پیچیده است و اطلاعات زیادی از نحوه عملکرد دقیق آن در دسترس نیست. اما تأثیرات خودش را دارد. بنابراین بهتر است تمرکز خود را روی مواردی بگذارید که وقتی به صفحه اول گوگل آمدید، کاربران تا حدی از شما راضی باشند که دیگر به جایگاه قبلی برنگردید.


رقص گوگل چه مدت زمانی طول می‌کشد؟


تا زمانی که گوگل نتواند با ارزیابی دقیق رفتارها و رضایت کاربران جایگاه درستی را برای سایت و صفحات شما در نظر بگیرید، ممکن است مدت‌های دوره رقص گوگل طول بکشد. اگر در مدت زمان کوتاهی به صفحه اول گوگل رسیدید، خیلی خوشحال نباشید و صبر کنید ببینید بعد از مدتی آیا همچنان در آن رتبه خواهید بود یا خیر. اما اگر احساس کردید در کلمات کلیدی مشخص در حال افت رتبه هستید بلافاصله مشکلات را برطرف کنید تا بتوانید دوباره در دوره گوگل دنس قرار بگیرید. اما در مجموع یادتان باشد Google Dance سیستم پیچیده و تقریبا ناشناخته‌ای دارد و بنابراین شما باید همواره با اقدامات اصولی و استاندارد در مسیر درست گام بردارید.


کدام وب‌سایت‌ ها بیشتر تحت تأثیر رقص گوگل قرار می‌گیرند؟


همان طور که عملکرد این الگوریتم و مدت زمان دوره آن مشخص نیست، اینکه کدام سایت‌ها دقیقا در دوره گوگل دنس قرار می‌گیرند هم خیلی مشخص نیست. اما براساس تعاریفی که داشتیم و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته می‌توان گفت صفحات جدید، مطالب دارای کلمات کلیدی جدید و سایت‌هایی که به صورت غیرطبیعی یا با روش‌های کلاه سیاه سئوی خود را پیش می‌برند بیشتر در این دوره قرار می‌گیرند.


گوگل دنس با چه سایت‌هایی کار ندارد؟


شاید این سوال برای‌تان پیش بیاید که آیا ممکن است رقص گوگل با سایتی کار نداشته باشد. در واقع پاسخ مثبت است.  سایت‌هایی که تمام موارد مرتبط با رضایت مخاطب یا به اصطلاح فنی سئوی on-page را به خوبی انجام می‌دهند از گزند گوگل دنس به دور خواهند بود. لینک‌سازی داخلی و خارجی به صورت اصولی و استاندارد نیز از جمله مواردی است که کمک می‌کند شاید هرگز سایت شما در موقعیت رقص گوگل قرار نگیرد.


چطور می‌توان در دوره رقص گوگل در رتبه‌های بالاتر قرار گرفت؟


اگر گوگل چنین فرصتی را برای شما در نظر بگیرد که در رتبه‌های بالا و صفحه اول نتایج قرار بگیرید، باید به هر شکلی که شده از این موقعیت استفاده کنید و آن را استفاده کنید اما چون نمی‌دانید چه زمانی و چطور ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد، بنابراین برای اینکه در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرید، تمرکز خود را روی مخاطبان و کاربران قرار دهید. کاری کنید با محتوای باکیفیت و کاربردی، رابط کاربری و تجربه کاربری خوب و ایجاد ارزش افزوده بتوانید مخاطبان بیشتری جذب کرده و آنها را در سایت خود نگه دارید.


جمع بندی و نتیجه گیری


رقص گوگل یا گوگل دنس (Google Dance) که هنوز روی الگوریتم‌ بودن آن بحث است، یکی از پیچیده‌ترین و شاید ناشناخته‌ترین عملکردهای این موتور جستجو برای رتبه‌دهی موقت و سپس دائمی سایت و صفحات اینترنتی است. گوگل به کمک این الگوریتم برای مدت زمان کوتاهی برخی صفحات را در نتایج صفحه اول جستجو نمایش می‌دهد تا بتواند براساس رفتار کاربران ببیند حق واقعی شما چه جایگاهی استتولید محتوای ارزشمند و کاربرپسند، سرعت خوب سایت، ترغیب مخاطبان به تعامل بیشتر، رابط کاربری و تجربه کاربری خوب از جمله مواردی است که باعث می‌شود رتبه‌های بالاتری به شما تعلق گیرد.
 

 

بالا بردن ورودی سایت با محتوا

اگر سایت تازه کاری هستید پس حتما باید این مطلب را تا آخر بخوانید. چرا که از این طریق می‌توانید ۲۰ راه واقعی و کارا برای بالا بردن ترافیک وب ساییتتان پیدا کنید. این روش ها می‌توانند ترافیک وب سایتتان را به میزان ۵ برابر افزایش دهند. اگر هوش مصنوعی موجود در روش های پیشنهادی را حداقل به مدت ۱ ماه و به طور مداوم استفاده کنید ، اطمینان می‌دهم که ترافیک وب سایتتان به میزان ۵ برابر بیشتر خواهد شد.

اینها قوانین تغییر بازی هستند. پس در ابتدای کار خسته و ناامید نشوید که در این کار فقط استقامت است که شما را به جایی می رساند این گزارش را تا آخر بخوانید. این گزارش افزایش ترافیک سایت شما را ۱۰۰٪ تضمین می‌کند.



۱- افزایش ترافیک سایت با سئو داخلی

خیلی خوب میدانم که دانش کافی در مورد سئو داخلی دارید. ولی دوست من! همیشه به خاطر داشته باش که تو یک بلاگر تازه کاری. پس روی کلمات کلیدی طولانی در این زمینه کار کن. کلمات کلیدی مرتبط و کارا استفاده کن. از کلمات کلیدی «اِل اِس آی» ( کلماتی کلیدی که ارتباطی پنهان و تعیین کننده با سئو دارند) استفاده کن.

2- عناوین

عناوین جذاب و توصیفات متفاوت در کارتان داشته باشید. عناوین، سر فصل ها و توصیفاتی استفاده کن که حداکثر قدرت جذب مخاطب را داشته باشند. چرا که عناوین اولین تاثیر سایت را بر روی مخاطب دارند. پس از سرچ اولین چیزی که به چشم مخاطب می‌آید عنوان شماست. همین عناوین هستند که بازدید از پیج شما را بالا می‌برند.

اگر نمیتوانید عناوینتان را جذاب تر کنید یا اینکه عنوانتان را نوشتید و میخواهید دوباره بنویسید که جذاب تر از قبل باشند، به پیج رقبایتان سری بزنید تاببینید آنها از چه فرمت و کلماتی استفاده می‌کنند.

۳- برای یک نفر بنویسید!


هنگام نوشتن بلاگ همیشه برای یک نفر بنویسید. چرا که متن شما هیچوقت توسط گروهی از افراد خوانده نمی‌شود. بنابراین از افعالی استفاده کنید که برای یک نفر استفاده می‌شوند. با این روش مهارتتان در نوشتن محتوا هم افزایش پیدا میکند.

 

۴- اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی

میدانم که در این مورد هم اطلاعات کافی دارید. اما به من بگویید آیا همیشه از روش های یکسانی به این منظور استفاده می‌کنید؟ اگر بله، پس خودتتان به خودتان کمک کرده اید تا ترافیک سایتتان بالا برود. این موضوع هم چنان به شما کمک میکند تا محتوا ها را سریع تر و اتوماتیک وار دسته بندی کنید. در نتیجه محتوا شما به راحتی با سرچ های مختلف بالا می‌آید.

اما اگر در کارتان از یک روش استفاده نمی‌کنید، پس روش کارتان را عوض کنید. چرا که این مورد فاکتوری تعیین کننده در افزایش «دی ای» و « پی ای» وب سایت شماست. استفاده کردن از روش های ثابت موجب شناسایی بیشتر برند شما هم می‌شود.

پس، همین امروز اقدام کنید. اکانت خود را در هر یک از شبکه های مجازی که دوست دارید بسازید. این شبکه ها شامل: « لینکدین»، « کیوآرا»، «ردیت»، «پینترست» و خیلی های دیگر هستند. به گروه های مختلف در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام که دارای حداقل 20 برچسب مشابه هستند بپیوندید.

۵- افزایش ترافیک سایت ملاقات های آف لاین

این یکی از روش های سنتی تجارت است. دوست من! به خاطر داشته باش که قوانین اساسی کار را پشت گوش نیندازی! به جلساتی که در نزدیکی شما تشکیل می‌شوند برو. اینکار در بسیاری زمینه ها به شما کمک میکند. برای مثال به شما کمک میکند ارتباطاتتان را گسترش دهید. و به یاد داشته باشید ! در هر تجارتی پیشرفت ارتباطات تجاری و وب سایت اهمیت بالایی دارد. اینکار هم چنین در زمینه هایی مانند ایجاد بک لینک به شما کمک میکند.

۶- سایت های پرسش و پاسخ ( شدیدا توصیه می‌شود):

سایت های پرسش و پاسخ از بهترین سایت ها هستند. اگر به یکی از این سایت ها بروید و شروع کنید به نوشتن اسپم بلافاصله حسابتان بسته میشود و مجبور میشوید حساب کاربری جدیدی باز کنید. پس به این سایت ها بپیویدند تا محتوای واقعی و مرتبط با نیاز کاربر تولید کنید. اگر اینکار را بکنید و و در بازه های زمانی مشخص محتوای مرتبط با نیاز کاربر تولید کنید به عنوان یکی از سایت های پرسش و پاسخ شناسایی می‌شوید و در نتیجه بازدید از ساییتان بالا می‌رود. البته هرگز کپی پیست نکنید.

۷- بخشی برای مناظره عمومی/ بازدید از سایت

شما باید منظم و یکسان عمل کنید. اگر کارها را به روش یکسانی انجام ندهید، پیشرفت تجارت و وب سایت برایتان بسیار سخت خواهد بود. باید صبور باشید. محتوا های اطلاعاتی را با کاربر در بخش مناظره عمومی‌به اشتراک بگذارید. با این روش اعتماد کاربر به شما و وب سایتتان جلب می‌شود.

۸- اطلاعات رایگان فراهم کنید

محتوا رایگان و داده های اطلاعاتی مفید فراهم کنید. این داده ها ممکن است به شکل ای-بوک، فیلم، پی دی اف و یا پاور پوینت باشند. میدانم ممکن است چنین کاری برای شما زمان بر باشد اما باید در کارتان صبور و فعال باشید.

قرار است در طول هفته های آینده سری جدیدی از آموزش ها در خصوص سئو و مارکتینگ دیجیتال را بگذرانم. بنابراین، میتوانید وارد کانال یوتیوب من شده و از اطلاعات فراهم شده استفاده کنید. اطلاعات ارزشمند در اختیار مخاطبینتان قرار دهید. همه ی ما میدانیم که محتوای متنی خوب نقش اصلی را ایفا می‌کند.

۹- گروه خودتان را بسازید

در فیس بوک، لیندکیت و ردیت برای خودتان گروهی بسازید. محتوا های اطلاعاتی خود را در گروهتان به اشتراک بگذارید و از این روش اعتماد مخاطبتان را جلب کنید. همین عامل موجب افزایش ترافیک  سایت شما می‌شود. اگر مدیر گروه باشید میتوانید پست هایی را کاربران را به سایت جلب میکنند پین کنید. این روش مهم ترین روش از میان 20 روشی است که در این گزارش به آنها اشاره کرده ام.

۱۰- افزایش ترافیک سایت با بالا بردن سرعت وب سایت

سرعت وب سایت شما باید بالاتر از 3 ثانیه باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده اگر سرعت باز شدن گزینه ها پس از کلیک کمی‌بیشتر از 3 ثانیه باشد کاربران دکمه ی برگشت را می‌زنند و هرگز از محتوا شما بازدید نمیکنند. بنابراین وب سایت شما باید سرعت لازم برای کارایی را داشته باشد. گاهی اوقات سرعت وب سایت به علت مشکلات « هاست» کاهش پیدا میکند. پیشنهاد میکنم هاست خود را از « سایت گروند» بخرید. ( خیلی سریع است).

۱۱محتوای خود را بروز رسانی کنید

گاهی اوقات فراموش میکنیم محتوا قدیمی‌ خود را بروز رسانی کنیم. چنین اقدامی‌اجباری است. تصور کنید کار بلاگینگ را در سال 2018 آغاز کرده اید. مسلما تا سال 2020 دانش شما در این زمینه بیشتر شده است. پس محتوا شما هم باید در این زمینه پیشرفت داشته باشد.

امیدوارم اهمیت این مسئله را درک کنید.

۱۲- تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام

اگر از تبلیغات فیس بوکی در وبسایتتان برای افزایش ترافیک سایت و لیست ایمیل استفاده نمی‌کنید که محصولات خود را به دید عموم برسانید ، بزرگترین اشتباه زندگی تان در سال 2020 را انجام داده اید. تبلیغات فیس بوکی این روزها خیلی ارزان هستند. اگر از این تبلیغات استفاده نکنید اشتباه بزرگی مرتکب شده اید.

اگر وب سایت شما مربوط به فروش محصولات پورسانتی است با فروش این محصولات پولی نصیبتان میشود. اما اگر در روزهای ابتدایی کارتان هستید و به اندازه کافی ترافیک ندارید از کمپ فیس بوکی تبلیغات استفاده کنید. همچنین می‌توانید از فیلم های تبلیغاتی یوتیوب استفاده کنید و شانس بازدید از سایتتان را بالا ببرید. اینکار امکان ثبت نام کاربران در سایت شما را بالا می‌برد. این روش بالا ترین کارایی را در میان 20 روش گفته شده در جذب ترافیک دارد.

۱۳- بلاگینگ مهمان 

اصلا بلاگینگ چیست ؟  در وب سایت هایی مانند « سمراش» ، به عنوان مهمان وبلاگ نویسی کنید. اما یادتان باشد در روزهای اول برای اینکار پولی پرداخت نکنید. چرا که در روزهای اول اطمینان ندارید که میتوانید وب سایتتان را با استفاده از این نوع وبلاگ نویسی در رتبه بندی بالا ببرید یا نه. بنابراین، برای چنین کاری هزینه نکنید.

 

هزاران وب سایت « دی اِی» ، «پی اِی» وجود دارند که امکان بک لینک دادن و یا وبلاگ نویسی برای مهمان را فراهم می‌کنند. اگر محتوا مناسبی دارید میتوانید به راحتی از این امکانات برای بالا بردن ترافیک سایت استفاده کنید.

۱۴- تاپیک های جذاب و به روز

بلاگ ساختن در مورد محتوا ارزشمند خیلی خوب است اما به یاد داشته باشید که تاپیک ها و اتفاق های روز دنیا مانند فستیوال ها، خبر های داغ و نمایشگاه ها را هم از دست ندهید. این مورد در بالا بردن ترافیک سایت نقش بسزایی دارد. به یاد داشته باشید برای به دست آوردن اعتماد کاربران باید بر اساس خواسته های آنان قدم بردارید. کاربران شما روسای شما هستند. این مورد هم یکی از کاراترین موارد در لیست ارائه شده در این گزارش است.

۱۵- از گزینه های به اشتراک گذاشتن در فضای مجازی استفاده کنید

در وب سایتان چنین گزینه هایی برای به اشتراک گذاشتن فراهم کنید. این کار به کاربران شما کمک میکند کانتت را به آسانی شیر کنند و در نتیجه امکان پر بازدید شدن محتوا شما بالا می‌رود. ممکن است در روزهای ابتدایی چنین گزینه هایی در بالا بردن ترافیک نقش چندانی نداشته باشد. اما ضرری ندارد چرا که اینکار تنها 2 تا 5 دقیقه از زمان شما را میگیرد. بنابراین از وردپرس استفاده کنید و برنامه ی مربوط به اینکار را نصب کنید.

۱۶- فیلم بسازید

در سامانه های متفاوتی مانند « آی جی تی وی»، یوتیوب، فیس بوک و لینکدین فیلم بسازید. سامانه های زیادی وجود دارند که میتوانید در آنها فیلم هایتان را به اشتراک بگذارید و افزایش ترافیک سایت خود را تجربه کنید. این روش امکان بازدید از سایت را بالا می‌برد. بنابراین مطمئن شوید که چنین شانسی را از دست نمی‌دهید. به نحو احسنت بهره ببرید.

۱۷- دائما پست بگذارید تا افزایش ترافیک سایت داشته باشید

اگر در کار خود دائمی‌باشید فواید زیادی نصیبتان می‌شود. اینکار موفقیت شما را در این زمینه تضمین میکند و البته با پست گذاشتن مداوم در نگاه گوگل بلاگری فعال شناخته می‌شوید. هر چند این فقط یک اصطلاح است و گوگل واقعا چشما ندارد. این بدان معنی است که اگر در گوگل به عنوان بلاگری فعال شناخته شوید امتیاز شما در  رتبه بندی گوگل بالا می‌رود. اگر کاربری سرچی انجام دهد که مرتبط با محتوا شما باشد به عنوان اولین نتایج نشان داده میشوید.

۱۸- نوشتن نام وب سایتتان در انتهای محتوا ها ضروری است

اگر محتوا در در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارید هرگر فراموش نکنید که نام خودتان یا وب سایتتان را در انتهای محتوا ها بیاورید. این مورد برند شما را به مردم معرفی میکند و البته در طولانی مدت فواید زیادی برای کارتان خواهد داشت. سعی کنید روزانه حداقل یک پست در اینستاگرام، فیس بوک ، لیندکین ، پینترست، ردیت، تامبلر و یا کورا داشته باشید.

۱۹- محتوا سوال محور بنویسید

حالا زمان آن فرا رسیده که محتوا شما سوال محور باشد چرا که محتوای شما اینگونه بیشتر در ذهن مخاطب می‌ماند .

۲۰- در کارتان ثابت قدم باشید

و اگر ایده ی جدید در زمینه افزایش ترافیک سایت دارید آن را با ما در نظرات زیر این مطلب به اشتراک بگذارید. همچنین یک مقاله انگلیسی در زمینه بالا بردن ترافیک سایت وجود دارد که با شما به اشتراک می‌گذاریم و حتما مطالعه کنید.

 

الگوریتم پاندا گوگل چیست و چگونه سئوی سایتمان را بررسی میکند؟

موتور جستجوی گوگل برای رعایت اصول سئو و بهینه‌ سازی سایت از امکانات بسیاری بهره می گیرد. هر یک از الگوریتم‌ های گوگل که به مجموعه ای از حیوانات تبدیل شده‌اند به منظور‌های مختلف به وجود آمده‌اندالگوریتم پاندا گوگل در سال 2011 با این نام در گوگل شناخته شد و بر محتوای وب‌سایت‌ ها از لحاظ کیفیت و تکراری نبودن نظارت می‌کند. موتور جستجوی گوگل برای اطمینان از اعتبار نتایج جستجوی خود، از الگوریتم‌های مختلفی برای ارزیابی و امتیازدهی به سایت‌ها استفاده می‌کند. پاندا، پنگوئن، مرغ مگس‌خوار، کبوتر و... از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل‌ اند که در سال‌های اخیر تغییرات چشمگیری را در نتایج جستجوی گوگل پدید آورده‌اند. گوگل پاندا که از سال ۲۰۱۱ در نتایج جستجوی گوگل نقش پررنگی ایفا می‌کند، با هدف پایین‌آوردن رتبه سایت‌های باکیفیت پایین (Low quality sites) یا سایت‌های thin در زمینه مزرعه محتوایی کار خود را آغاز کرد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه کار الگوریتم پاندا، فاکتورهای تاثیرگذار و رفع پنالتی گوگل پاندا بیشتر آشنا کنیم بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید




تولد گوگل پاندا از کی بود؟


آنچه باعث تولد الگوریتم پاندا شد، شکایت کاربران از مزارع محتوا «content farms» بود که به سرعت در حال گسترش بودند. مزرعه محتوا مانند مزرعه لینک از روش‌های سئو کلاه سیاه (black hat) بود که موجب سردرگمی بیشتر کاربران می‌شد و با قوانین گوگل، مغایرت داشت. گوگل پاندا صفحات را بر اساس یک نوع سیستم کیفی طبقه‌بندی می‌کند. تا پیش از راه‌اندازی این الگوریتم، گوگل سایت‌ها را از نظر تعداد کلمات بررسی می‌کرد و صفحاتی را که بیشترین تعداد کلمه را داشتند، دارای محتوای بهتری تلقی می‌کرد و در صفحه اول نتایج جستجو قرار می‌داد؛ اما الگوریتم پاندا، گوگل را به یک جستجوگر حرفه‌ای تبدیل کرد. به‌این ترتیب سایت‌های بی‌ کیفیت و بی‌ محتوا از صفحه اول نتایج جستجو به صفحات عقب‌تر رانده شده یا به طور کلی حذف و اسپم شدند


تاریخچه گوگل پاندا را میدانید؟اصلا این الگوریتم از کی به وجود آمد و شروع به کار کرد؟


گوگل پاندا تغییری اساسی در الگوریتم رتبه‌ بندی است که برای اولین بار در فوریه سال ۲۰۱۱ منتشر شد. ناونیت پاندا (Navneet Panda) از مهندسان گوگل بود که شرایط را برای توسعه و راه‌اندازی الگوریتم پاندا فراهم کرد.
در سال ۲۰۱۰، پایین آمدن کیفیت نتایج جستجو گوگل و افزایش مداوم مزرعه‌های محتوا، شکایت‌های زیادی را برای سایت گوگل ایجاد کرد. آمیت سینگال (Amit Singhal) چندی بعد در سخنرانی‌ اش در رویداد TEDاعلام کرد که به‌روزرسانی الگوریتم کافئین (Caffeine) در اواخر سال ۲۰۰۹ که موجب افزایش سرعت گوگل و توانایی آن در تسریع ایندکس مطالب شده بود، برخی محتواهای بی‌کیفیت را هم با برچسب نامطلوب ایندکس کرده بود. مت کاتس (Matt Cutts) اعلام کرد که محتوا، موضوع جدیدی بود که در این زمان مطرح شد. سایت ReadWriteWeb در این باره می‌نویسد: تا پایان سال ۲۰۰۹، دو نوع مزرعه محتوا وجود داشت:  Demand Media (eHow infamy) و Answers.com. این سایت‌ها بر اساس یک فرمول ساده کار می‌کردند، تولید محتوای هدفمند برای موتورهای جستجو، سپس وایرال کردن آن به وسیله شبکه‌های اجتماعی و کسب درآمد زیاد از طریق استفاده تبلیغاتی از آن! مزرعه‌ محتوا مانند Demand Media با هزاران فریلنسر قرارداد همکاری انعقاد کرده بودند تا درباره موضوعات پر سرچ، محتواهای مختلفی تولید کنند. به این ترتیب، گوگل موضوعاتی را که در این نوع سایت‌ ها منتشر می‌شد، در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار می‌ داد. اولین تاثیر گوگل پاندا، افت رتبه سایت‌هایی بود که حجم زیادی تبلیغات داشتند. گوگل پاندا، کیفیت سایت‌ ها را بر اساس نوع رفتار کاربران ارزیابی می‌کند. برای مثال، زمانی که یک سایت مطلب مفیدی را عرضه می‌کند، رتبه‌ی بالای بازدید سایت نشان می‌ دهد که کیفیت محتوا مطلوب است، به این ترتیب گوگل دید بهتری به مطالب سایت شما پیدا می‌کند و رتبه سایت را ارتقا می‌دهد.


الگوریتم پاندا چیست؟


یکی از پرکاربردترین موتورهای جستجو در میان کاربران، گوگل محسوب می‌شود که با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد به یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو تبدیل شده‌است. حال الگوریتم گوگل پاندا یکی از الگوریتم‌های کاربردی به شمار می‌آید که وظیفه کنترل کیفیت محتوای ارائه شده سایت را برعهده دارد. در واقع الگوریتم پاندا در موتور جستجو گوگل به بررسی و آنالیز محتوای کپی، محتوای کوتاه، صفحات بی‌ارزش و تکراری می‌پردازد و در این میان بهترین سایت از نظر ارزش محتوایی که از قوانین گوگل تبعیت می‌کند را انتخاب خواهد کرد. الگوریتم پاندا با عملکرد منحصر به فرد خود سبب شده است تا بسیاری از سایت‌های نامعتبر و بی‌ارزش حذف شوند و کاربران با خیال راحت و آسوده از وب‌سایت‌ های معتبر استفاده کنند


پنالتی گوگل چه زمانی اتفاق می‌افتد؟


همانطور که گفته شد، الگوریتم پاندا به منظور شناسایی و تشخیص سایت‌های بی‌ ارزش از نظر محتوا به وجود آمده است. سایت‌هایی که از تکنیک‌های سئو ‌‌کلاه‌‌ سیاه برای درج مطالب خود استفاده می‌کردند به مرور زمان توسط الگوریتم پاندا از نتایج جستجو گوگل حذف یا در اصطلاح دچار پنالتی گوگل شدند. حال سوالی که پیش می آید این است که:


چگونه تشخیص دهیم که دچار پنالتی گوگل شده‌ایم و از نتایج حذف شده ایم؟


در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر وب‌سایت پربازدیدی دارید و از محتوا کپی و کم ارزش استفاده می‌کنید، ممکن است ناگهان بازدید ارگانیک سایت شما کاهش یابد و از نتایج صفحات رتبه گوگل حذف یا به صفحات دوم منتقل شوید که در این صورت احتمالا سایت شما دچار پنالتی گوگل شده است. در ادامه به معیارها و فاکتورهای تاثیرگذار بر سئو‌ سایت که توسط الگوریتم پاندا مورد بررسی قرار خواهد‌ گرفت را پردازش میکنیم


معیارهای منفی تاثیرگذار بر سئو‌ سایت از نظر الگوریتم پاندا چیست؟


اگر الگوریتم گوگل پاندا به روز‌رسانی شود، تعدادی معیار و فاکتور را در محتوا‌‌گذاری به عنوان عوامل مخرب در سئو‌ سایت در نظر می‌گیرد که در ادامه این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد:


•    محتوای کپی یا تکراری


الگوریتم گوگل پاندا به‌راحتی محتوای کپی شده از سایت‌های دیگر را تشخیص می‌دهد و در این صورت احتمال در نظرگرفتن جریمه توسط گوگل بسیار خواهد بود بنابراین به هیچ عنوان از مطالب و محتوای کپی شده سایت‌ های دیگر برای سایت خود استفاده نکنید.


•    محتوای کوتاه و کم حجم


اگر از محتوای کوتاه که شامل چند‌ جمله یا چند‌ کلمه هستند برای سایت خود استفاده کنید، گوگل پاندا صفحات سایت شما را ضعیف و بی‌ارزش تلقی می‌کند.


•    محتوای ناسازگار با گوگل


اگر در صفحه‌ای از سایت خود به کاربر پیشنهاد دریافت تخفیف، مطلب جدید و ... را در صورت کلیک دهید اما کاربر پس از کلیک با صفحه خالی یا با محتوای نامرتبط مواجه شود در این صورت محتوای سایت شما با قوانین گوگل سازگار نخواهد بود و قطعا دچار پنالتی گوگل می‌شود.


•    محتوای بی کیفیت


اگر صفحاتی با محتوای کم‌ کیفیت و بی‌ کیفیت ایجاد کرده‌اید که اطلاعات اندک و ترجمه شده با نرم افزارهای آنلاین ارائه می‌دهید، در این‌ صورت از نظر الگوریتم پاندا این صفحات برای مخاطبان مناسب نیستند.


•    محتوای جمع آوری شده


یکی دیگر از مواردی که در محتوا‌گذاری مورد تایید الگوریتم پاندا نیست، جمع‌آوری مطالب از مقالات سایت‌های دیگر و ایجاد یک محتوای جدید با گردهم آوردن مطالب خواهد بود تا بازدید جذب کند که تاثیر منفی بر سئو سایت خواهد داشت


•    وب سایت های مسدود شده توسط کاربر


اگر وب سایتی توسط کاربری به منظور ورود مستقیم مسدود شود، گوگل پاندا محتوای این سایت را بی‌ ارزش تلقی خواهد کرد و آن را بی‌ کیفیت در نظر می‌گیرد که ممکن است دچار جریمه گوگل شود.


•    نسبت آگهی به محتوای سایت


زمانی که حجم تبلیغات وب‌سایت به صورت بنر یا تبلیغات متنی بیشتر از محتوای هر صفحه باشد در این صورت صفحه مورد نظر ممکن است دچار پنالتی گوگل شود.


راهنمای رفع پنالتی گوگل پاندا؟!


اگر می‌خواهید به جریمه یا پنالتی گوگل پاندا دچار نشوید، پیشنهاد می‌کنیم تا از روش‌ های سئو کلاه‌ سیاه و تولید محتوای بی‌ ارزش دوری کنید. حال اگر به دنبال ریکاوری پنالتی گوگل هستید، 6 اقدام زیر به شما برای رفع جریمه گوگل کمک خواهد کرد:
1.    
استفاده از روش‌ ها و شیوه‌های اصولی تولید محتوا
2.    
بهینه‌سازی و آپدیت محتواهای قدیمی وب‌ سایت
3.    
حذف یا ویرایش محتواهای کپی و تکراری وب‌ سایت
4.    
رعایت نسبت مناسب تبلیغات به محتوای وب‌ سایت
5.    
اطمینان از هماهنگی صفحات با جستجو کاربران
6.    
استفاده از دستورهای noindex و nofollow برای جلوگیری از تولید محتوای کپی یا تکراری

این 6 اقدام به عنوان راهنمای مناسب جهت رفع جریمه یا پنالتی گوگل پاندا به شما کمک خواهد کرد تا وب‌سایتی مورد قبول گوگل داشته باشید و کاربران از مطالب وب‌سایت شما نهایت لذت را ببرند.


سخن پایانی و جمع بندی مختصر


موتور جستجو گوگل در کنار الگوریتم‌های پنگوئن، کبوتر، مرغ مگس خوار و...، الگوریتم پاندا را در مجموعه الگوریتم حیوانات خود دارد که وظیفه بررسی و شناسایی سایت‌های مختلف از لحاظ کیفیت محتوا را برعهده دارد. در صورتی که وب‌سایتی شرایط مورد نظر پاندا را در تولید و انتشار محتوا رعایت نکند، دچار جریمه یا پنالتی گوگل پاندا خواهد شد که باید با رعایت اصول و اقداماتی از آن خلاصی یافت. اگر شما برای وب‌سایت خود محتوای یونیک و باکیفیت تولید کنید قطعا گوگل سایت شما را قبول خواهد داشت و هرگز مشکلی پیش نمی‌ آید. اگر سوالی در ارتباط با اصول بهینه سازی سایت و الگوریتم‌ های گوگل دارید، پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران ما تماس بگیرید.  

 

چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم؟

در این آموزش قرار است با تکنیک‌‌های‌ پیدا‌ ‌‌کردن کلمات کلیدی پول ساز و بسیار مهم در حوزه کسب و کار اینترنتی، به ویژه در رابطه با حوزه کسب و کار خودتان آشنا شوید. موفقیت کسب و کارهای اینترنتی وابسته به کلمات کلیدی است که توسط وب مستر و یا کسانی که سایت را اداره می‌کنند ، پیدا و استفاده می شوند.

در صورتی که نتوانید کلمات کلیدیِ مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کرده تا برای شما درآمدزایی بکنند‌،‌ ‌قطعا شکست می‌خورید و نمی‌توانید یک کسب و کار پول ساز داشته باشید. ‌شاید بتوانید ورودی و ترافیک‌های غیر هدفمند و غیر مرتبطی ایجاد کنید اما چنین چیزهایی برای شما درآمدزایی نخواهند کرد.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی وب سایت و در کل کسب و کار خودتان، باید سه فاکتور را روی کلمات کلیدی در نظر بگیرید. اگر کلمات کلیدی منتخب شما هر‌کدام از این فاکتورها را نداشته باشند ارزش ‌آن را ندارند که برای کار کردن روی آنها وقت بگذارید.

کلمات کلیدی شما باید Low competition ، High search volume ، Customer fit  باشند.

 

اگر این سه عامل را بر روی وب سایت خود و بر روی آن کلماتی که استفاده می‌کنید لحاظ نکنید و به آنها اهمیت ندهید احتمالا به سمت شکست خواهید رفت و نمی توانید موفقیت چندانی در این حوزه داشته باشید.چرا؟

شاید بپرسید این موارد چیست و چگونه آنها را بر روی کلمات کلیدی خود لحاظ کنیم؟

این سوال خیلی از افراد است که در ادامه به قصد دارید به ان بپردازیم

۱- رقابت کم بر روی کلمه یا Low competition

 

اگر وب سایت شما پتانسیل بالایی ندارد و تازه کار است و رقبای خیلی قدرتمندی دارید ، سعی‌کنید‌ کلماتی انتخاب بکنید ‌که رقابت روی آنها کم است یا به اصطلاح Low competition  هستند. اگر بتوانید این کار را به درستی انجام بدهید و البته دو فاکتور بعدی هم که به شما می گویم لحاظ بکنید یک گام موثر و خیلی قوی برداشتید تا سایتتان پیشرفت کند و درآمدزا بشود و بتوانید در حوزه کسب و کار آنلاین حرفی برای گفتن داشته باشید.

۲- میزان جستجوی بالای کلمه

 

اگر کلمات کلیدی شما جستجوی بالایی نداشته باشند و 2 مورد اولی و آخری را هم داشته باشید باز هم نمی توانید چندان موفق باشید. چرا؟چون اگر کلمه کلیدی شما ‌به طور مثال حتی اگر Customer Fit باشد و بتواند رقابت کمی هم ایجاد بکند ولی نتواند جستجوی بالایی داشته باشد به طور مثال در ماه فقط 10 جستجو داشته باشد قطعا شما از آن تعداد کم نمی‌توانید فروش داشته باشید چون باید نرخ تبدیل ورودی‌های سایتتان را هم در نظر بگیرید. پس حتما سعی کنید‌ کلمه‌ی‌کلیدی شما میزان جستجوی بالایی داشته یا اصطلاحا High Search Volume  باشد.

۳- درآمدزا بودن کلمه

مورد آخر که باید در هنگام انتخاب کلمات کلیدی شما لحاظ بشود Customer Fit بودن است.

 

که این مورد بسیار مهم است و در ابتدا هم گفتم، یعنی باید کلمات کلیدی شما درآمدزا باشند اگر درآمدزا نباشند صرفا می‌تواند برای شما ترافیک ایجاد بکند و هیچ دلیلی هم وجود ندارد که بتواند در آینده برای شما درآمدزا باشد. البته وب سایت‌هایی هستند که می‌توانند درآمدزایی از طریق ترافیک‌های غیر هدفمند داشته باشند. ولی کار سخت هست و شما بعدا باید از طریق تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، استفاده از ایمیل مارکتینگ و روش‌های ترکیبی مثل اینفلوئنسر مارکتینگ بتوانید مشتریان خودتان را بیشتر کنید و با اطلاعات مشتریان خود رقابت کنید.

ابزارهای آنالیز و یافتن کلمات کلیدی

حالا با 3 ابزار بسیار مهمی که در اختیار داریم کلمات کلیدی‌ مورد نظر‌خودمان را پیدا کنیم و بتوانیم یک آنالیز هم از رقبای خودمان داشته باشیم.

ما 3 ابزار بسیار مهم با عنوان‌های Google Suggest یا راهنمای گوگل، Keyword Planner بخش Add words  گوگل و ابزار بسیار قدرتمند Ahrefs را داریم.

 

توصیه می‌کنیم اگر می خواهید لیست قدرتمندی داشته باشید از این سه روش به صورت ترکیبی استفاده بکنید البته هیچ کدام از این ابزارها به هم وابستگی ندارند و هرکدام می‌توانند به شما کمک بکنند.

ابزار google suggest

اولین ابزاری که از آن استفاده می‌کنیم ابزار‌ google suggest است. اگر وارد وب سایت گوگل بشوید و کلمه ی کلیدی مورد نظر خود را که به حوزه کسب و کار شما وابسته هست را به طور خلاصه یک یا دو حرف آن را وارد بکنید می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و پر جستجو که در ادامه به صورت آبشاری زیر کلمات کلیدی که شما جستجو کردید می آید لیست بلند بالایی داشته باشید که بتوانید آنها را فیلتر بکنید. به طور مثال می‌خواهم حوزه کسب و کارهای هاستینگ یا میزبانی وب را بررسی بکنم که خدمات مثلا سرور می‌دهند. اگر من در گوگل به فارسی جستجو بکنم خرید سرور

 

ببینید یک لیستی به صورت آبشاری باز شده که هر کدام از این کلمات ‌می‌توانند پتانسیل آن را داشته باشند که بر روی آنها کار کنیم. در واقع خرید سرور یک کلمه کلیدی هست که Customer Fit  هست. در ادامه باید‌ بررسی‌ بکنیم‌ که ‌آیا‌ High Search‌ Volume هست‌، Low Competition هست یا خیر؟

به طور مثال خرید سرور را من اینجا دارم که یکی از کلمات کلیدی مرتبط که ورودی زیادی هم دارید خرید سرور مجازی است البته بیشتر از آن که ورودی زیادی داشته باشد Customer Fit  هست و revenue خیلی بالایی ایجاد می‌کند یعنی شما درآمد زیادی می‌توانید داشته باشید. حالا اگر خرید سرور را در گوگل جستجو بکنم در انتهای صفحه اول باز لیستی ‌از کلمات مرتبط به من میدهد که هر کدام از اینها درآمدزا است به طور مثال خرید هاست که در رابطه با همین حوزه کسب و کار نیز هست که ورودی خیلی زیادی دارد و خیلی هم رقابت روی آن سخت است.

در واقع این کلمه کلیدی فاکتور اول ما که بحث ‌Low Competition هست را رد می‌‌‌کند به خاطر اینکه باید کسب و کارهایی با این وضعیت رقابت بکنند و‌ در‌این‌کلمه بیایند‌ که‌ کسب و کارشان‌ و وب سایتشان از قبل‌ Authority بالایی داشته باشد. به طور مثال ما سعی می‌کنیم از این ترکیب استفاده بکنیم‌ و به به شما آموزش بدهیم.

ابزار google ads

ابزار Google ads را اجرا می کنیم و البته باید در نظر بگیرید که ابزارتان تایید شده باشد.

بر روی گزینه discover new keywords  کلیک بکنید

 

سپس در قسمت enter product or services closely related to your business

 

کلمه ی کلیدی مورد نظر خود را می نویسیم به طور مثال خرید هاست یا خرید سرور و یا هر‌کلمه ای که مد نظرتان هست.

سپس بر روی Get result  کلیک می کنیم.

 

در صفحه‌ی بعدی لیستی نمایش داده می‌شود که باید قسمت فیلتر را مد نظر بگیرید چرا که اگر اکانت شما تایید نشده باشد نمی‌توانید دسترسی داشته باشید.

باید به  location توجه کنید.

 

و اون رو به حالت All location ‌در بیاورید و زبان برنامه را هم‌‌ که در‌ کنار‌ گزینه ی لوکیشن است را به فارسی تغییر بدهید و در این حالت منتظر بمانید تا نتیجه برای شما sort بشود.

لیستی برای شما به نمایش در می آید که کلمه کلیدی خرید هاست تعداد زیادی جستجو دارد البته در google adwords می بینید که یک مورد در ماه 10 کا جستجو دارد و این عدد به صورت بازه است. اگر بیایم یک کمپینی از طریق add words لانچ بکنم حالا چون حوزه کسب و کار ما مرتبط با این کلمه نیست میتوانم دقیقا مشاهده کنم که این کلمه در ماه چند هزار بازدید دارد به طور مثال جلوی آن می‌نویسد به جای 1K یا  10 k مثلا 5 هزار یا 5 هزار و 300 تا یا هرچیز با این بازه تا 10k – شما می بینید اولین فاکتور کلمه که همان High Search Volume باشد رعایت شده است.

این قسمت بر مبنای avg . mothly searches  در واقع میتواند sort بشود که کلماتی که جستجوی بالایی دارند را به شما نشان بدهد.

 

در دو ستون بعدی می‌توانید میزان رقابتی بودن روی add words آنها را ببینید.

 

در واقع این رقابت را روی سئو طبیعی نشان نمی‌دهد ولی باز نشان می‌دهد که این کلمه چقدر میتواند رقابتی باشد. این کلمه از نظر رقبا 46/0 لیر تا 41/3 در واقع ارزش تبلیغات داشته. یعنی کسانی بودند که برای اینکه ‌این کلمه را در صفحه ی اولشان  به صورت تبلیغاتی داشته باشند حتی تا این اندازه هزینه کنند پس قطعا کلمه سختی باید باشد که این اندازه افراد حاضرند برای آن هزینه کنند به خاطر اینکه Customer Fit  است در واقع Customer Fit  بودن را می‌توانید از این قسمت متوجه بشوید کسانی که دارند روی کلمه ای سرمایه گذاری می کنند و برای آن تبلیغات می‌کنند پس آن کلمه بازگشت سرمایه دارد و Customer F it است و اگر بخواهم این کلمه را انتخاب بکنم تمامی فاکتورهای من را دارد به شرط اینکه سایت من authority  داشته باشد. اگر سایت من به تازگی شروع به کار کرده باشد فاکتور اول که Low Competition  هست رعایت نمی‌شود با اینکه در قسمت Competition سایت Low نوشته باشد.

 

در واقع این Low که در این قسمت زده میزان رقابت در حوزه تبلیغات ادوردز است نه سئو طبیعی.

من می‌توانم این کلمه رو در گوگل هم جستجو نمایم و مشاهده می‌کنیم که رقبای ما در صفحه اول چه وب سایت هایی هستند که در حوزه کسب و کار خودشان خیلی قدرتمند هستند و سرمایه گذاری خیلی زیادی می کنند که شما با تحلیل این وب سایت‌ها می‌توانید بفهمید که آن سایت به چه اندازه بزرگ است و چقدر هزینه ، چه اندازه نیرو و چقدر محتوا دارد. پس میزان Competition یا رقابتی بودن را می توانید از این قسمت متوجه بشوید.

یک بحث مهم دیگر که در این ابزار وجود دارد بحث فیلترها است.

اگر بر روی قسمت  Add Filter  کلیک بکنم

 

اگر بخواهم کلماتی را به من نشان بدهد که فقط در آن هاست باشد در این قسمت می توانم این کار را انجام بدهم.

 

چون همانطور که می‌بینید به صورت دسته و یا گروهی ادوردز کلماتی را به من نشان می‌دهد که ورودی دارند ولی این شاید صرفا به حوزه کسب و کار ما ربطی نداشته باشد ولی من اینجا می توانم با زدن یک فیلتر آن کلمات رو sort بکنم.

اگر روی keyword text  کلیک بکنم.

 

در حالت contain کلمه ی مورد نظر- هاست – را وارد بکنیم که در این صورت هر کلمه ای که در آن هاست باشد را به من نمایش می‌دهد در واقع این نتایج sort و فیلتر می‌شوند و تقریبا می‌شود گفت تمامی این کلمات به کلمه‌ی هاست مجهز هستند و درون آنها آمده است.

 

حالا می توانید بر روی گزینه ی  Download Keyword Ideas کلیک بکنید

 

تا لیستی از این کلمات که برای شما نمایش داده شده را در حالت اکسل دریافت کنید و با sort هایی که انجام می‌دهید بتوانید جلوی آن کلمه ای که پتانسیل این را دارد که بر روی آن کار بکنید تیک زده و بتوانید یک صفحه ی قدرتمند برای آن بسازید.

به طور مثال اگر این قسمت را نگاه کنید نوشته هاست رایگان

 

هاست رایگان بحث High Search Volume  را دارد به خاطر اینکه می تواند 1K تا 10K‌ برای ما بازدید بیاورد. در صورتی که بحث Competition یا رقابتی بودنشان را Low  در نظر بگیریم هر چند که High  است، یک فاکتور را اصلا ندارد و آن Customer Fit ‌ بودن است.

توجه کنید که Customer Fit  بودن یعنی باید درآمدزا باشد و کسی که دنبال هاست رایگان هست نمی‌خواهد پرداختی داشته باشد. شاید در آینده توسط یکسری هاستینگ‌ها که خدمات رایگان در ابتدای کار می‌دهند آن مشتریان بعدا کانورت بکنند ولی دید ما باید کلی باشد زیرا افرادی که به دنبال این کلمه هستند قصد خرید ندارند پس‌ Customer Fit بودن در این کلمه لحاظ نشده است. همینطور به همین تکنیکی که گفتم می‌توانید بر روی کلمات دیگری هم کار کرده و آنها را بررسی نمایید.

ابزار ahrefs

و ابزار آخر یک ابزار پولی است به نام Ahref که توی بحث کیورد اکسپلورر کمک چندان به ما نمی‌کند که تعداد دقیقی از آن کلمات و بازخوردها را بگیریم.

کافی است به  Keywords explorer بروم.

 

کلمه ی مورد نظر خود که خرید هاست بود را در این قسمت وارد می‌کنم تا جستجویی داشته باشیم.

 

این ابزار در ایران کار نمی‌کند ولی روی حالت معمولی هم می توانیم خروجی بگیریم فقط یک مورد را خواستم به شما نشان بدهم که حالت keyword difficulty هست که نشان می‌دهد این کلمه یک کلمه‌ی سخت است و هر چه این عدد به 100 نزدیک باشد نشان دهنده رقابتی بودن آن کلمه است و می‌بینید که در زیر عدد نوشته هارد – یعنی رقابت بر روی آن سخت  است و بحث Low competition  رد می شود.

از ابزار Ahref  می‌شود دیتای زیادی به دست آورد، که در این مورد، در دوره ی Ahref  به طور کامل و به صورت مرجع توضیح خواهم داد و دقیقا به شما نشان می دهم که چگونه از بحث کیورد دیفیکالتی گذر کرده و رقبا را پشت سر بگذارید. حتی می‌توانیم ببینیم که رقبای ما چه کارهایی کردند و چه مقدار ترافیک دارند، چه تعداد کلمات کلیدی آنها در آن صفحه رنک گرفته و کلمه‌ کلیدی اصلی به ازای آن لینک چه چیزی است.

حتی روی نمودار می شود تحلیل های بسیار خوبی داشت که از چه زمانی این کلمه شروع به رشد کرده که می‌توانید در این قسمت search volume  را ببینید که عدد 300 را زده که واقعی نیست به دلیل اینکه در ایران کار نمی‌کند ولی می‌توانید از قسمت Key word difficulty   بحث Low competition را بررسی نمایید.