عبادی سئو | آموزش سئو || آموزش سئو وب سایت

وبلاگ در زمینه آموزش سئو و ارائه خدمات سئو فعالیت دارد

عبادی سئو | آموزش سئو || آموزش سئو وب سایت

وبلاگ در زمینه آموزش سئو و ارائه خدمات سئو فعالیت دارد

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در زمان کوتاه

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین دغدغه های متخصصین سئو بوده است. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تنها در صورتی امکان پذیر است که از تکنیک های سئو سایت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.حدودا ۷۵ درصد از افراد هنگامی که در گوگل به دنبال مطلبی میگردند و جستجوی خود را انجام می دهند صفحه را به پایین اسکرول نمی کنند. این موضوع نشان دهنده این است که نه تنها قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل اهمیت زیادی دارد، بلکه سایت شما باید با استفاده از اصول سئو بتواند جزو ۳ نتیجه برتر صفحه اول گوگل باشد.

اگر پاسخ مناسبی برای این سوال که «چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟» ندارید، به طور قطع مقدار بسیار زیادی از ترافیک طبیعی موجود را از دست خواهید داد و آن میزان کلیک که ارزش وقت و هزینه ای که در زمینه سئو سایت خود کرده را داشته باشد، دریافت نخواهید کرد.

شما به این ترافیک طبیعی نیاز شدیدی دارید چرا که حدود ۹۳ درصد اطلاعات از طریق موتورهای جستجو رد و بدل می شود. بر اساس آمارهای به دست آمده ماهانه به طور کلی یک تریلیون جستجو در فضای مجازی انجام می شود.

در نتیجه، سایت اگر به بهترین شکل ممکن انجام شود باید بتواند مقدار قابل توجهی از این جستجو ها را به سمت صفحات سایت شما جذب کند و به همین ترتیب کسب و کار شما را بهبود بخشد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که تعداد بسیار زیادی از صاحبان وب سایت ها چگونگی آوردن سایت به صفحه اول گوگل را نمی دانند و در نتیجه نمی تواند عملکرد خوبی در زمینه ارتقاء صفحات سایت خود برای کلمات کلیدی مشخص، داشته باشند.

همین مسئله نشان دهنده این است که رقابت در زمینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است بنابراین شما باید از بهترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای فهمیدن نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل ادامه مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

دقت داشته باشید که حتما لازم نیست از لینک ها یا دیگر روش‌های معمول برای لینک سازی سایت استفاده کنید تا بتوانید برای عبارات کلیدی مورد نظر تان رنک مناسبی دریافت کنید. اول از همه بررسی می کنیم که دلایل اینکه شما نمی توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید چیست و سپس بهترین و مناسب ترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش میدهیم.


دلایل عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل چیست؟

یکی از مهمترین مسائل در این زمینه بحث زمان است. طبیعتاً هنگامی که می خواهید برای یک عبارت کلیدی مرتبط با صنعت کاری خود رتبه خوبی دریافت کنید، این پروسه زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد؛ چراکه رقابت در این زمینه زیاد بوده و شما نمی توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی به رتبه اول سرچ در گوگل تبدیل شوید. تصور کنید که شما در زمینه فروش محصولات خانگی فعالیت دارید، یکی از عبارت های کلیدی که طبیعتا می خواهید برای آن رتبه اول در سرچ گوگل تبدیل شوید،خرید ماشین لباسشویی است.کافیست عبارت را در گوگل جستجو کنید و سایت های رقبای خود را مشاهده کنید. طبیعتاً این سایت ها اعتبار دامنه بالایی داشته و پیشی گرفتن از آن ها کار ساده ای نیست. دسته ای از سایت ها بهترین سایت ها را تولید کرده و برای آنها بک لینک های بسیار با ارزشی ایجاد کرده اند. در نتیجه عاقلانه نیست که هزینه و زمان بسیار زیادی را برای رقابت با سایت های برتر از دست بدهید؛ مخصوصاً هنگامی که شما به تازگی کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرده باشید.

روش آوردن سایت به صفحه اول گوگل

شما باید از تکنیک های منحصر به فردی استفاده کنید تا بتوانید برند خود را را بهبود دهید. در ادامه این مقاله آموزش سئو برترین ترفند هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

اگر شما نمی توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود در رقابت بالایی برای آن ها وجود دارد رنک خوبی دریافت کنید، استفاده از استفاده از کلمات کلیدی طولانی راه حل آن است است. به عنوان مثال اگر نمی توانید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای عبارت سئو سایت را انجام دهید، بهتر است از عبارت کلیدی طولانی مثل سئو سایت برای کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توانید بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی بدست بیارید که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای خود به کار برده باشید. با توجه به آمارها متوجه می شویم که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارت های کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی ساده تر است؛ به این علت است که رقابت برای آن ها به مراتب کمتر خواهد بود.

استفاده از AdWords برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

حال ممکن است سوال کنید که AdWords نمی تواند ترافیک طبیعی را برای سایت شما جذب کند. در مورد این مسئله در تاثیرگذار بودن آن برای بسیاری از سایت ها، باید بگوییم که تعداد زیادی از صفحات گوگل با سایت هایی که از تبلیغات پولی استفاده کرده اند، پر شده است و اگر کاربر صفحه را اسکرول نکند، به SERP ها نمی رسد. بسیاری از افراد از همین نتایج پولی برای کسب اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که نتایجی که از طریق AdWords به نمایش در می آیند، کاملا مرتبط با عبارت کلیدی جستجو شده نیستند. در نتیجه، لزوما شما نباید برای عبارت کلیدی مورد نظر محتوا تولید کرده باشید؛ بلکه می توانید تنها در مورد محصول یا خدماتی که می توانید در مورد آن ارائه کنید، توضیح دهید و کاربران را به سایت خود بکشانید. بنابراین نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از طریق AdWords کمی متفاوت می باشد ولی می تواند تاثیر خوبی بر عملکرد کسب و کار شما بگذارد.

تولید مقاله های بیشتر نسبت به بقیه

شما نمی توانید در تمامی پست های خود یا در بیشتر آن ها از عبارت های کلیدی مشابه استفاده کنید؛ استراتژی شما در واقع باید این باشد که هر پست شما تقریبا بر دو عبارت کلیدی تمرکز داشته باشد.

نکته ای که گفته شد، نشان دهنده این است که شما باید تعداد بسیار زیادی مقاله برای وب سایت خود تولید کنید. هرچه محتواهای بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت رنک های برتر از طرف گوگل خواهید داشت. هرچه بیشتر تولید محتوا کنید، در نتیجه مقاله های بیشتری در سایت خود منتشر کرده اید و هر کدام از این مقاله های به صورت جداگانه ترافیک مخصوصی را برای شما به ارمغان می آورند. 

طبیعتا این امر ممکن نیست که شما با کمتر تولید کردن محتوا، بتوانید رقبای وب سایت خود را کنار زده و رتبه اول در سرچ گوگل را از آن خود کنید. پیشنهاد می کنیم که در ابتدای هر هفته یا ماه، تحقیق عبارت های کلیدی خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید چه محتواهایی قرار است در سایت شما قرار بگیرد. بعد از آن می توانید با خیال راحت و با یک برنامه کاربردی، فعالیت های مرتبط با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را به خوبی انجام دهید. تعداد بسیار زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آن ها برای پیدا کردن بهترین عبارت مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید.

طول محتوا شما نیز در زمینه بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل می تواند اثرگذار باشد. گوگل اعتبار زیادی برای آن دسته از محتواهایی که کمتر از 1000 کلمه هستند، در نظر نمی گیرد. در نتیجه اگر تا الان محتواهای کوتاه در سایت خود منتشر کرده اید، بهتر است که سریعا تجدید نظر کرده و مطالب جدیدی به آن ها بیافزایید و نکات بروزرسانی محتوا را بر روی آن ها پیاده سازی کنید.

تولید عناوین جداب و ترغیب کننده

عنوان ها یکی از مهم ترین بخش های محتوای شما به حساب می آیند. بدون اینکه شما از عنوان های جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید، احتمال اینکه بتوانید پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را با موفقیت انجام دهید، بسیار اندک خواهد بود.

بدون یک عنوان بهینه و جذاب، حتی بهترین محتواهای تولید شده توسط شما هم ممکن است که مورد استقبال مخاطبین قرار نگیرند. در نتیجه، قبل از اینکه بخواهید محتوای وب سایت خود را منتشر کنید، باید برای چندین مرتبه هم که شده عنوان آن را تغییر دهید تا در نهایت بتوانید بهترین متنی که کاربران را جذب می کند، ارائه دهید.

در بیشتر مراکزی که به شما سئو می آموزند، بر اهمیت عنوان های مقاله های وب سایت، تاکید زیادی می شود. در نتیجه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، بدون شک باید وقت زیادی را برای تولید و بهینه سازی عنوان های محتواهای خود مورد استفاده قرار دهید.

بهینه سازی سرعت سایت

صفحات سایت شما باید بر روی تمامی دستگاه ها، با سرعت هرچه تمام، بارگذاری شوند. پایین بودن سرعت صفحه سایت می تواند اثر منفی بر روی رنک وب سایت شما داشته باشد. طبیعی است که هیچکس دوست ندارد که چندین ثانیه معطل شود تا به محتوای مورد نظر خودش دست پیدا کند.

برای بررسی بهینه بودن سرعت بارگذاری وب سایت خود شما می توانید از ابزارهای گوناگونی که در این زمینه ایجاد شده اند، استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که استفاده از ابزار gtmetrix را در اولویت های خود قرار دهید. در نتیجه، اگر می خواهید به بهترین شکل پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما عملی شود، باید به بهینه سازی سرعت سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید.

اعتبار نام دامین

هرچه برای مدت زمان بیشتری صاحب یک دامین وب سایت باشید، ارزش بیشتری دارد. همچنین هرچه محتواهای با ارزش بیشتری در این دامین مد نظر داشته باشید، بر اعتبار آن افزوده می شود. سعی کنید تا از عبارت کلیدی اصلی کسب و کار اینترنتی خود، در دامنه وب سایتتان استفاده کنید. در این صورت، شانس قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

تخمین زدن اینکه به چه مقدار بک لینک نیاز دارید

بک لینک ها یکی از بخش های بسیار مهم در پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شمار می روند؛ اگر کمی با دنیای سئو سایت آشنایی داشته باشید، می دانید که بک لینک ها یکی از فاکتورهای رنکینگ گوگل نیز می باشند.

در نتیجه، اگر برای شما و همکارانتان سوال شده است که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم، باید بگوییم که استفاده از بک لینک های ارزشمند در استراتژی های بهینه سازی وب سایت می تواند به خوبی به شما برای رسیدن به این هدف کمک کند.

علاوه بر اینکه خود گوگل هم به مهم بودن استفاده از بک لینک ها تاکیید زیادی کرده است، مطالعات زیادی که در این زمینه انجام شده است نیز به ما نشان می دهد که هرچه تعداد بک لینک های با کیفیت و شناخته شده یک وب سایت بیشتر بوده است، آن وب سایت ترافیک و رتبه بسیار بهتری نسبت به جایگاه قبلی خود و رقباش کسب کرده است.

سوالی که ممکن است برای ما بوجود بیاید این است که؛ چگونه بفهمیم که به چه تعداد بک لینک نیاز داریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ راه مستقیمی برای این کار وجود ندارد که شما متوجه شوید برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل دقیقا به چه تعداد بک لینک نیاز دارید.

اما پیشنهاد ما به شما این است که از ابزارهای گوناگونی که برای درک تعداد لینک های مورد استفاده وب سایت های مختلف ایجاد شده اند، استفاده کنید؛ شما باید آدرس وب سایت های رقیبی که رتبه اول در سرچ گوگل را از آن خود کرده اند در این ابزارها وارد کنید و بر اساس بک لینک های آنان، تصمیم بگیرید که برای وب سایت خود چه تعداد لینک باید ایجاد کنید.


ایجاد بک لینک و لینک های داخلی بیشتر

همانطور که همه شما به طور مکرر شنیده اید، بک لینک ها به صفحه شما اعتبار می بخشد و هر صفحه ای که اعتبار بالاتری داشته باشد، به صورت راحت تر می تواند در گوگل بالا بیاید.

نکته ای که باید بدانید این است که بدون استثنا تمامی فعالان و متخصصین سئو سایت، بر این مسئله اتفاق نظر دارند و اعتقاد دارند که برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بک لینک ها می توانند گزینه خوبی برای انتخاب باشند.

ایجاد لینک های داخلی با کیفیت، پاسخ دیگری برای پرسش چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم، می باشد. دقت داشته باشید که در هر صفحه یا برگه ای که مدنظر دارید، تنها باید از لینک هایی استفاده کنید که مرتبط با موضوع و محتوای آن بخش باشند. در غیر این صورت، ممکن است آن محتوای خاص، دیرتر از حالت عادی بتواند پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را طی کند.

صبر داشته باشید!

متاسفانه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، زمان بر است. قطعا دوست دارید که  بدانید که چقدر زمان برای این کار مورد نیاز است؛ حقیقتا گفتنش این مورد آسان نیست. با این حال بر اساس تجربه ای که در یونیک مارکتینگ به دست آورده ایم، نهایتا یک سال طول می کشد تا شما از هیچ، به صفحه اول گوگل برسید.

البته دقت داشته باشید که فاکتورهای زیادی در این زمینه دخیل هستند؛ از کیفیت محتوای شما گرفته تا سختی و رقابت آن کلمه کلیدی مدنظرتان. اما در بسیاری از موارد ما شاهد بوده ایم که بعد از تولید محتوا برای یک کلمه کلیدی خاص، به سرعت گوگل رنک بالایی برای یونیک مارکتینگ در نظر گرفت. علت این بود که ما سعی کرده بودیم بهترین کیفیت و تکنیک های سئو را به خوبی بر روی آن مقاله پیاده سازی کنیم. گوگل برای کیفیت، اهمیت زیادی قائل است.

البته اگر بعد از گذشت مدتی، شاهد هیچ پیشرفتی نبودید، بدون شک در مراحل بالا که اصلی ترین تکنیک های آوردن سایت به صفحه اول گوگل می باشند، کوتاهی کرده اید. شما باید به عقب بازگشته، و تمام فعالیت های خود را مورد بررسی مجدد قرار دهید تا مشکل با پیدا کنید. در بسیاری از موارد، مشکل آوردن سایت به صفحه اول گوگل برای افراد، با این کار حل می شود.

سخن آخر

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما غیر ممکن است؛ اگر به تازگی شروع به کار کرده اید. این مسئله کاملا جدی است و ممکن است برای برخی از افراد کمی نا امید کننده هم باشد. مطمئنا وبمسترهایی که سال ها زحمت کشیده اند و در صفحه اول گوگل قرار گرفته اند، قطعا به راحتی از این موفقیت خود غافل نشده و همیشه به فکر استفاده از تکنیک ها و روش های جدید هستند. در نتیجه رقابت، مانع اصلی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می باشد.

مهمترین کاری که قبل از به کار گیری تکنیک های سئو باید انجام دهید، این است که صبور باشید و به طور مداوم از ترفندهای جدید در استراتژی های خود استفاده کنید. یقینا بعد از مدت زمانی، شما هم به یکی از قدرت های اصلی کسب و کار خود در دنیای مجازی تبدیل خواهید شد.

بهترین تکنیک های بهینه سازی داخلی سایت چیست؟

سئوی داخلی راه حل اصلی تمام مشکلات وب سایت ها است؛ البته اگر به درستی انجام شود! وبمستران زیادی برای حل مشکلاتشان به متخصصین ما در نیوسئو مراجعه کردند؛ دو مشکل شاخص در بین آن ها دیده می شد:

  • -عدم افزایش ترافیک
  • -بالا نیامدن رنک سایت

نکته جالب این بود که بیشتر این افراد، دقیقا نمی دانستند که چگونه باید از سئوی داخلی استفاده کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، مطالعه ادامه این مقاله، خالی از لطف نخواهد بود.

همین که وارد نیوسئو شده و تصمیم گرفته اید در مورد سئوی داخلی سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید، نشان می دهد که پیشرفت شما شروع شده است. احتمالا مشکلات و سوالاتی مثل موارد زیر باعث شده اند که به فکر بهبود عملکرد خود بیافتید:

  • -چرا مقاله های سایت من بازدید خوبی ندارند؟
  • -چرا رتبه سایت من افزایش پیدا نکرده است؟
  • -چرا هرچه محتواهای با کیفیت تولید می کنم اما باز هم سایتم ارتقا پیدا نمی کند؟
  • -و …

پاسخ ساده است؛ تنها دلیلی که این مشکلات رخ می دهند، عملکرد ضعیف شما در بهینه سازی داخلی سایتتان است! بدون این بخش بسیار مهم از SEO،  به هیچ وجه امکان ندارد که به موفقیت های چشمگیری برسید. اگر بگویم که کسب و کار اینترنتی شما بدون آن نابود می شود، اغراق نکرده ام.


سئو داخلی چیست؟

تنها راه فهمیدن تکنیک های سئوی داخلی، این است که اول از همه مفهوم سئو داخلی چیست را به خوبی آموخته باشید. سئو داخلی یا همان on-page seo پروسه بهینه سازی ساختار و محتوای وبسایت شما است. هدف این نوع بهینه سازی، این است که ما بتوانیم سایت را با زبان موتور جستجوگر، مطابقت دهیم یا اینکه کراول شدن صفحه سایتمان را که توسط خزنده موتور جستجو انجام می شود، به مراتب راحت تر کنیم.

برای درک بیشتر و بهتر این مفهوم، بگذارید یک ساختار کلی در ذهنتان ایجاد کنیم؛ بهینه سازی داخلی، موارد بسیار مهم زیر را در بر می گیرد:

  • -تگ عنوان صفحه
  • -متا توضیحات
  • -متن محتوا
  • -وضعیت لینک های داخلی
  • -تگ های H
  • -عبارات کلیدی
  • -تجربه کاربری یا همان user experience
  • -URL

درست است که سئوی داخلی سایت مفاهیم بسیار زیادی دارد اما به نظرم همین 8 موردی که به آن ها اشاره کردیم، اگر به درستی بهینه سازی بشوند، سایت شمترا با سرعت شگفت انگیزی ارتقا می دهند.


معرفی بهترین تکنیک های بهینه سازی داخلی سایت

اکنون وقت آن است که مهم ترین تکنیک هایی که برای بهینه سازی داخلی سایت وجود دارند را برای شما معرفی کنیم. در این مقاله سعی کرده ایم از تکنیک هایی استفاده کنم که بر اساس تجربه نیوسئو، بیشترین تاثیر را در بهبود سئوی داخلی سایت داشته اند.

1. انتشار محتوای با کیفیت

در دوره های سئو این نکته را حتما شنیده اید که:

یک محتوای با کیفیت، بدون سئو هم می تواند مفید باشد ولی اگر با سئو همراه باشد، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

طبیعتا اولین سوالی که در ذهن شما به وجود می آید، این است که به چه مقاله ای، یک محتوای با کیفیت گفته می شود؛ مهم ترین ویژگی های یک مقاله موثر در سئو سایت را برای شما در ادامه بیان کرده ایم:

  • -محتوا تولید شده باشد (یعنی نویسنده مطلب متنی را ترجمه، کپی و … نکرده و بر اساس دانسته های خودش یک متن نوشته باشد)
  • -محتوا مخصوص وب سایتتان باشد
  • -محتوا عناصر جذاب داشته باشد تا مخاطب را جذب کند (متنی که هیچ چیزی ندارد، طبیعتا کاربر را جذب نخواهد کرد)
  • -محتوا باید مفید باشد
  • -حجم جستجوی موضوع محتوا، بالا باشد
  • -کوتاه نبودن طول متن محتوا
  • -محتوا باید عاری از هرگونه تعصب و جهت گیری باشد(بی طرف باشد)

2. بهینه سازی عنوان صفحه و توضیحات متا

برای پی بردن به اهمیت این قسمت، به رفتارهای خودتان زمانی که در حال جستجو در گوگل هستید، دقت کنید. چه مسائلی باعث می شوند که شما روی یک لینک کلیک کنید؟ آیا جذابیت عنوان یک صفحه برایتان بیشتر اهمیت دارد یا مفهومی بودن آن؟ آیا اصلا توضیحات متا یک صفحه را می خوانید یا اینکه به همان عنوان بسنده می کنید؟

خب، اگر یک وبگرد حرفه ای باشید، قطعا به این موارد دقت می کنید. اما همه افرادی که در گوگل جستجو می کنند، مثل شما نیستند و تجربه ای مثل شما را ندارند. آن ها ناخواسته بر روی عنوانی کلیک می کنند که جذابیت بیشتری داشته باشد.

بعد از عنوان، می رسیم به توضیحات متا یا همان متا دیسکریپشن. توضیحات متا صفحه سایتتان باید مختصر، مفید و همراه با عبارات کلیدی باشد. اگر بخواهیم عنوان و متا دیسکریپشن را از نظر اهمیت با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که زور عنوان به متا دیسکریپشن می چربد! هر دوی آن ها برای ربات گوگل مهم هستند اما عنوان سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل است که در دوره های آموزش سئوی داخلی، تاکید بسیار زیادی بر بهینه سازی عنوان می شود. عنوان جذاب تر، CTR بیشتری را هم به دنبال دارد.

پس، خلاصه کارهایی که باید انجام دهید به شکل زیر است:

  • -عبارت کلیدی اصلی خود را شناسایی کنید
  • -آن را در عنوان صفحه به کار ببرید
  • -لحن عنوان باید جذاب باشد (عنوان نباید به سمت تبلیغاتی شدن برود)
  • -عبارت های جذاب کننده به عنوان اضافه کنید (مثل فوق العاده، شگفت انگیز، کاربردی، طلایی، بی نظیر و …)
  • -عبارت های کلیدی را در توضیحات متا هم به کار ببرید.


یک تکنیک ساده؛

عنوان، توضیحات متا و متن محتوای خود را با عبارت کلیدی اصلی شروع کنید. این تکنیک در افزایش رتبه تاثیر بسیار سریعی دارد.

3. بهینه سازی محتوای سایت

دو موردی که در بالا آن ها را توضیح دادیم، بدون بهینه سازی محتوای سایت، تاثیری در روند ارتقا وب سایت شما، نخواهند داشت. مهم ترین بخش در بهینه سازی متن محتوا، جایگذاری عبارت های کلیدی است.

شما یک عبارت کلیدی اصلی و چند عبارت کلیدی فرعی خواهید داشت. همانطور که گفتیم، متن باید با عبارت کلیدی اصلی شروع شده و با توجه به طول متن، در هر پاراگراف نهایتا یکبار به کار برده شود.

عبارت های کلیدی فرعی هم تقریبا به همین صورت اند. فقط تعداد دفعاتی که باید در متن به کار برده می شوند، کمتر است. علت این کار چیست؟ خب به طور طبیعی گوگل با توجه به تعداد دفعاتی که یک عبارت تکرار می شود، متوجه اصلی یا فرعی بودن آن عبارت کلیدی می شود. به همین خاطر، بعد از نوشتن مقاله سایتتان، باید تعداد تکرارها را به خوبی بررسی کنید.

چند نکته پایه جهت یادآوری؛

  • -تعداد عبارات کلیدی LSI نباید زیاد از حد باشند
  • -هر کدام از آن ها فقط یک بار باید strong شوند
  • -به صورت طبیعی آن ها را به کار ببرید
  • -عبارات باید با هم مرتبط باشند
  • -تنها قسمت هایی که باید strong شوند، عبارات کلیدی هستند نه چیز دیگر

بهترین کار برای غیرطبیعی نشدن متن یک محتوای بهینه شده، این است که خود را به جای مخاطبتان بگذارید. ابتدا متن را تولید کنید؛ آن را بهینه کنید و در انتها شروع به خواندن متن کنید. مشکلات زیادی را میتوان با استفاده از این روش،برطرف کرد.

احتمالا این سوال برایتان به وجود آمده که چرا در مورد تگ های heading نکته ای نگفتم. شاید باورش کمی ساخت باشد؛ اما تگ های H هیچ تاثیری در روند افزایش رنک و ترافیک سایت شما ندارند!

جان مولر به تازگی اعلام کرده است که گنجاندن عبارت های کلیدی و به کارگیری عبارت های جذاب کننده در تگ های H، عملا کاری بیهوده است. چراکه گوگل از این تگ ها برای درک پاراگراف های موجود استفاده می کند و اهمیتی ندارد که این تگ ها، مثل تگ عنوان، سئو بشوند.

البته اشتباه متوجه نشوید؛ بهینه نکردن تگ های H، دلیلی بر این نمی شود که آن ها را به کلی در متن خود استفاده نکنید. همانطور که جان مولر گفته، ربات گوگل از این تگ ها برای درک متن محتوا استفاده می کند. پس، به کارگیری آن ها در محتوا، کار گوگل را آسان تر می کند که طبیعتا این موضوع برای وب سایت شما مفید خواهد بود.

4. تگ های heading و ساختار تولید محتوا

یک صفحه نیاز دارد تا چیدمان مناسبی داشته باشد. فرض کنید که می خواهید یک خبر را در سایت خود منتشر کنید؛ طبیعی است که این محتوا باید شامل یک تگ H1 و چند ساب هدینگ دیگر باشد. این مسئله در سئوی داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

یک کار ساده و تا حدودی مفید که شما نیز می توانید مانند دیگر وبمسترها انجام دهید، این است که تگ h1 و عنوان اصلی صفحه (title tag) را یک عبارت واحد قرار دهید.

بد نیست یادآوری کرده باشم که موتورهای جستجو، تنها از تگ های عنوان یا همان title tags استفاده می کنند و بر اساس عبارت آن تگ، لینک سایت شما را در SERP های خود نمایش می دهند. به همین دلیل در برخی موارد که شاید شما دلتان بخواهد از متن های متفاوت در تگ h1 و عنوان صفحه خود استفاده کنید، بهتر است بدانید که گوگل H1 را به کاربرانی که در SERP ها قرار دارند، نشان نخواهد داد.