عبادی سئو | آموزش سئو || آموزش سئو وب سایت

وبلاگ در زمینه آموزش سئو و ارائه خدمات سئو فعالیت دارد

عبادی سئو | آموزش سئو || آموزش سئو وب سایت

وبلاگ در زمینه آموزش سئو و ارائه خدمات سئو فعالیت دارد

شبکه خصوص لینک سازی یا PBN چیست؟

یکی از موضوعات مورد مناقشه در سئو که چالش‌های زیادی دارد و این روزها نظرات موافق و مخالف زیادی به خود می‌بیند، اصطلاحی به نام PBN است. اما PBN چیست و چرا باید آن را شمشیر دولبه سئو بدانیم. با ما همراه باشید.


شبکه خصوص لینک سازی یا PBN چیست؟


PBN در واقع مخفف Private Blog Network یا شبکه خصوصی بلاگ است که به دلیل ماهیت استفاده برای لینک ‌سازی به آن شبکه خصوصی لینک سازی نیز گفته می‌شود. این شبکه شامل تعداد زیادی وب‌سایت معتبر است که برای دریافت بک لینک به سمت سایت پول‌ساز شما مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوانید در نتایج گوگل رتبه بالاتری کسب کنید. منظور از سایت پول‌ساز وب‌سایتی است که به دنبال گرفتن رتبه برای آن هستید، یعنی سایتی که واقعا برای شما پول‌سازی می‌کند. در واقع لینک‌هایی که از سایت‌های PBN می‌گیرید بخشی از شبکه خصوصی بلاگ شماست. یک نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هر کدام از سایت‌های PBN به هیچ وقت به یکدیگر متصل نیستند. در واقع ایده اصلی پشت شبکه خصوصی لینک سازی این است که این سایت‌ها هیچ ارتباطی با هم ندارند و در نتیجه لینک‌سازی ایجاد شده طبیعی به نظر می‌رسد.

 

مفهوم PBN از چه زمانی در سئو مطرح شده است؟


این‌طور تصور می‌شود که شبکه خصوصی لینک‌سازی موضوع جدیدی است و در سال‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است. اما احتمالا نام مزرعه لینک (Link Farm) را شنیده‌اید. PBN نیز یکی از انواع مزرعه لینک است که در واقع از سال 1999 در دنیای سئو مطرح شد. از آنجایی که چندین سال قبل موضوع دریافت تعداد زیادی بک‌لینک بدون در نظر گرفتن کیفیت اهمیت زیادی داشت، خیلی‌ها دنبال این روش می‌رفتند و تلاش می‌کردند با ایجاد انواع وبلاگ، ثبت سایت در دایرکتوری‌های مختلف و تبادل لینک بتوانند بک‌لینک‌های بیشتری بگیرند. اما به دلیل زیاد شدن لینک‌سازی اسپم، پراکندگی موضوعات و بی‌کیفیت بودن لینک‌های دریافتی، گوگل تصمیم گرفت الگوریتم Page Rank را معرفی کند.




دلایل اصلی ساخت PBN چیست؟


با اینکه حرف و حدیث در مورد شبکه خصوصی لینک سازی زیاد است و ایراداتی نیز به استفاده از آن و مزرعه لینک وارد می‌شود، ولی کارشناسان سئو به دلایل زیر سراغ این روش می‌روند:

می‌توانید منابع لینک‌سازی را کنترل کنید: زمانی که بتوانید به صورت دقیق و کامل سایت‌هایی که برای شما بک‌لینک می‌سازند کنترل کنید، آن‌گاه خیال‌تان از بابت کیفیت لینک‌های دریافتی، ایجاد تمرکز محتوایی، کاهش اعتبار و مشکلات احتمالی از سوی رقبا راحت خواهد بود.

می‌توانید روی دامنه‌های آزاد و معتبر تمرکز کنید: در طول روز دامنه‌هایی هستند که آزاد می‌شوند و اعتبار خوبی دارند. بنابراین برای اینکه بخواهید روی سایت‌های مرتبط با اعتبار خیلی بالا متمرکز شوید، می‌توانید تعداد زیادی دامنه و سایت آزاد شده با موضوعات مرتبط به فعالیت خودتان انتخاب کنید.

امکان نظرات و مذاکره راحت‌تر می‌شود: اگر به‌طور مستقیم بخواهید از سایت‌های معتبر بک‌لینک بگیرید باید فرایندهای سختی را پشت سر بگذارید و از سوی دیگر به دلیل تعاملات موجود نمی‌تواند به‌طور شایسته روی دریافت لینک‌ها و کیفیت محتوا نظارت داشته باشید


چرا نباید به فکر ساخت PBN باشیم؟


تصور بسیاری از کاربران بر این است که شبکه خصوصی لینک سازی فایده زیادی دارد و احتمالا آن را در اولویت کار خود قرار می‌دهند تا بتوانند حجم زیادی از لینک را دریافت کنند. اما نه‌تنها این روش توسط گوگل به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته شده و معتبر نیست و شما را جریمه می‌کند، بلکه دلایل دیگری وجود دارد که باعث می‌شود از ساخت PBN منصرف شوید. مطالعه مقاله "خرید بک لینک و جریمه شدن سایت شما توسط گوگل" پیشنهاد می شود.


1- هزینه زیاد ساخت و نگهداری شبکه خصوصی لینک سازی


ایجاد یک PBN به صورت کاملا اصولی و حرفه‌ای که شاید به زودی توسط گوگل شناسایی نشود، هزینه بسیاری بالایی دارد که شامل خرید دامنه، هاست، IP اختصاصی، تولید و به‌روزرسانی محتوا، مدیریت تمام سایت‌ها، بهبود لینک‌سازی خارجی و... می‌شود که هزینه‌های بالایی را به شما تحمیل می‌کنند


2- برای ایجاد یک شبکه خصوصی لینک سازی باید زمان زیادی صرف کنید


اگر به فکر این هستید که باید ایجاد یک شبکه خصوصی لینک سازی سریع نتیجه بگیرد، سخت در اشتباهید. اتفاقا ایجاد یک PBN قدرتمند نیازمند صرف زمان زیاد است. دائما باید دامنه‌های آزاد شده را بررسی و خریداری کنید، برای هر کدام اطلاعات دسترسی مانند اطلاعات تماس و لوگو قرار دهید، نیاز به تولید محتوای اختصاصی و جدید دارید، صفحات قدیمی باید به‌روز شوند و مشکلاتشان را حل کنید. تمام این کارها به زمان بسیار زیادی نیاز دارید و باید روی چندین و چند سایت به طور همزمان کار کنید.


3- از سایت اصلی خود دور می‌شوید


مشکل رسیدگی به تعداد زیادی سایت این است که تمام وقت و انرژی خود را وقف آنها می‌کنید و دیگر نمی‌توانید روی سایت اصلی و منبع اولیه درآمد خود متمرکز شوید


4- باید منتظر خشم گوگل باشید


تمام تلاش ما از فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم این است که تعداد زیادی کاربر را به سمت سایت خود بیاوریم، ولی اگر نتوانیم رضایت مخاطبان را جلب کنیم، گوگل خشمگین خواهد شد. بنابراین گوگل از روش‌های سئو کلاه سیاه استقبال نمی‌کند و باید منتظر جریمه‌های سنگین باشید.

 

آیا PBN به سئو سایت کمک می‌کند؟


استفاده از شبکه خصوصی لینک سازی شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ای دارد. درست است که لینک‌سازی و دریافت بک لینک اهمیت بسیار زیادی در رتبه شما روی صفحه نتایج گوگل دارد، ولی از آنجایی که خیلی‌ها زمان، هزینه و تخصص کافی برای ساخت PBN حرفه‌ای ندارند دچار مشکل می‌شوند. خیلی‌ها هنوز هم از PBN استفاده می‌کنند و معتقدند مخالفان این سیستم خیلی قضیه را شلوغ کرده‌اند. اما واقعیت این است که صرفا دریافت انبوهی از بک‌لینک اهمیت ندارد و شبکه لینک سازی خصوصی می‌توانند مانند یک شمشیر دو لبه عمل می کند. بنابراین بیشتر از آنکه برای سئو مفید باشد و به آن کمک کند، مضر است.


گوگل چگونه PBN را شناسایی می‌کند؟


برخی تصور می‌کنند می‌توانند از خشم گوگل دور باشند، اما چشمان تیزبین الگوریتم‌ها و ربات‌های این موتور جستجو همه جا را می‌بیند. به همین دلیل PBN را شناسایی کرده و حسابی شما را جریمه می‌کند. گوگل از روش‌های زیر شبکه‌های خصوصی لینک سازی را کشف کرده و آنها را پنالتی می‌کند:


نام صاحب دامنه:  مالکیت دامنه‌ها اهمیت زیادی دارد و وقتی متوجه شود تمام سایت‌های موجود در یک شبکه به نام یک نفر یا شرکت است، طبیعتا از ماجرا باخبر می‌شود.


هاست و سرور: همانند نام دامنه، اگر هاست و سرویسی که سایت‌های موجود در شبکه‌ خصوصی لینک سازی را میزبانی می‌کنند یکسان باشند، گوگل خیلی راحت IP آنها را تشخیص می‌دهد


تفاوت محتوای جدید با ماهیت دامنه قبلی: همان‌طور که گفتیم می‌توانید به صورت روزانه دامنه‌های آزاد شده را خریداری کنید. اما اگر در محتوا و ساختار آنها تغییرات اساسی ایجاد کنید، گوگل متوجه این موضوع خواهد شد.

تغییر یا تشابه اطلاعات دسترسی و هویت سازمانی: اگر برای تمام سایت‌های خود در شبکه خصوصی لینک سازی اطلاعات دسترسی و هویت سازمانی یکسان در نظر بگیرید یا به ناگهان همه را دستخوش تغییرات کنید، گوگل کاملا متوجه این قضیه می‌شود و به دلیل اشتباه فاحشی که انجام داده‌اید، شما را جریمه می کند.

محتوای تکراری و قدیمی: اگر محتوای سایت‌های مختلف شما تکراری یا کپی‌شده باشند یا به طور متناوب سایت خود را به‌روزرسانی نکنید، گوگل متوجه می‌شود و در نتیجه واکنش نشان می‌دهد.

 لینک‌سازی اصولی نباشد: جالب است بدانید تمام سایت‌های موجود در شبکه خصوصی لینک سازی مانند همان سایت اصلی شما مستقل هستند. بنابراین اگر قرار باشد همه سایت‌ها فقط به همدیگر لینک‌دهند و یکدیگر را تقویت کنند، گوگل متوجه می‌شود که شما به سایت‌های خارج از شبکه لینک نداده‌اید. در نتیجه این لینک‌سازی غیرطبیعی تلقی می‌شود.

عدم دریافت بک‌لینک: عکس مورد قبلی اگر از سایت‌های خارج از شبکه نیز به سایت‌های PBN شما یک لینکی فرستاده نشود یا سیگنالی از سمت شبکه‌های اجتماعی وجود نداشته باشد، گوگل نسبت به شبکه‌سازی شما مشکوک خواهد شد.


چرا باید از PBN بترسیم؟


با توجه به مواردی که گفتیم طبیعتا استفاده از PBN ترس هم دارد. از یک سو به زمان، هزینه، تیم تخصصی، انرژی و منابع زیاد نیاز داریم تا بتوانیم یک شبکه قدرتمند و درست بسازیم، از سوی دیگر گوگل حواسش به همه چیز هست. بنابراین به نظر می‌رسد ریسک کردن استفاده از شبکه خصوصی لینک سازی ارزشش را ندارد.

جمع‌بندی

لینک‌سازی و ایجاد بک لینک از جمله مهمترین عوامل بهبود رتبه در نتایج گوگل و موتورهای جستجو هستند. اما ایجاد هر بک لینکی‌ لزوما درست نیست و حتی ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. استفاده از شبکه خصوصی لینک سازی یا PBN رواج زیای یافته است، ولی نه‌تنها نیازمند صرف منابع زیادی است، بلکه گوگل نیز این روش را غیرطبیعی و کلاه سیاه شناسایی می‌کند.

 

 

کنیبالیزیشن (Cannibalization) چیست و چطور آن را برطرف کنیم؟

گاهی روی محتوا و مقالات سایت خود به خوبی کار می‌کنید و به نظرتان اگر در کلمات کلیدی مشابه و نزدیک به هم بتوانید رتبه‌های مختلف را در موتورهای جستجو تصاحب کنید خیلی خوب است. غافل از اینکه بعد از بررسی متوجه می‌شوید اتفاقا رتبه‌های شما افت داشته است و اسیر کنیبالیزیشن یا همنوع‌خواری شده‌اید. اما کنیبالیزیشن (Cannibalization) چیست و چطورمی توانیم  آن را برطرف کنیم؟




کنیبالیزیشن (Cannibalization) یا همنوع‌خواری به چه معناست؟


در زمانی که سایت شما در حال رشد و محتواهای آن در حال رتبه‌گرفتن هستند، این امکان وجود دارد که مطالب آن درگیر رقابت با همدیگر شوند. کنیبالیزیش (Cannibalization) یا همنو‌ع‌خواری که در واقع درست آن Keyword Cannibalization است، به این معناست که تعدادی از پست‌های بلاگ و مقالات سایت شما برای یک ورودی یکسان در گوگل رتبه گرفته باشند و در واقع ناخواسته وارد رقابت با یکدیگر شده باشند.دلیل آن است که این از کلمه همنوع‌خواری استفاده می‌شود که این مطالب رتبه همدیگر را می‌خورند و در واقع هر دو مشمول افت رتبه می‌شوند. از آنجایی که این دو محتوا شباهت بسیار زیادی به هم دارند و برای یک کلمه کلیدی مشابه بهینه شده‌اند، این اتفاق رخ می‌دهد و وقتی پست‌ها و مقالات خود را برای کوئری‌های مشابه در موتورهای جستجو بهینه می‌کنید، این محتوا کم‌کم رتبه همدیگر را می‌خورند تا خودشان وضعیت بهتر و پایدار تری پیدا کنند. معمولا برای یک ورودی مشخص، گوگل فقط یک تا دو نتیجه را از یک سایت نشان می‌دهد. اگر اعتبار دامنه شما خیلی بالا باشد نهایتا 3 نتیجه نمایش داده می شود. البته باید به این نکته دقت داشته باشید و  توجه کنید که کنیبالیزیشن با محتوای تکراری یا Duplicate Content متفاوت است و در محتوای تکراری تقریبا کل مطلب با هم یکسان است.


چه زمانی مشکل کنیبالیزیشن روی کلمات کلیدی رخ می‌دهد؟

تصور کنید چندین مقاله پیرامون یک کلمه کلیدی نوشته‌اید و جنبه‌های مختلفی را بررسی کرده‌اید، یا اینکه با همان صفحه کلیدی محصولاتی را با مشخصات مختلف روی سایت خود دارید و هر کدام را برای موتورهای جستجو بهینه کرده‌اید، در این حالت روی کلمات کلیدی موردنظر کنیبالیزیشن رخ می‌دهد. بنابراین تلاش کنید به جای نوشتن مطالب کوتاه، در صورت امکان محتوای جامع و کامل بنویسید و منتشر کنید.

چه زمانی کنیبالیزیشن مشکل ایجاد می‌کند؟

تصور کنید روی کلمات کلیدی مشخصی در حال رقابت با رقبا هستید و برای گرفتن بهترین رتبه‌ها خیلی تلاش کرده‌اید. از سوی دیگر ناگهان متوجه می‌شوید که در حال افت رتبه هستید و جایگاه‌های خوب خود را از دست داده‌اید. این مشکل به دلیل همنوع‌خواری است که محتوای شما با کلمات کلیدی یکسان به وجود آورده‌اند و در واقع رتبه و اعتبار آنها تقسیم شده است. البته حواستان باشد این مشکل فقط برای کلمات کلیدی کاملا یکسان رخ نمی‌دهد و اگر تقریبا کلمات کلیدی شما مشابه باشند نیز دچار همنوع‌خواری می‌شوید.

چگونه کنیبالیزیشن را تشخیص دهیم؟

یکی از مشکلات مهم این است که بسیاری از وبمسترها و کارشناسان سئو گاهی متوجه نمی‌شوند که اسیر همنوع‌خواری شده‌اند. برای تشخیص کنیبالیزیشن روش‌های مختلفی وجود دارد. ساده‌ترین و بهترین روش این است که در موتور جستجوی گوگل عبارت زیر را وارد کنید:

Site:example.com keyword

به جای example.com با ید آدرس سایت و به جای کیورد نیز کلمه کلیدی موردنظر را وارد کنید. ضمن اینکه می‌توانید از ابزارهای مختلف نیز برای تشخیص کنیبالیزیشن استفاده کنید.

چگونه می‌توانیم مشکل کنیبالیزیشن را حل کنیم؟

برای حل مشکل همنوع‌خواری روش‌های مختلف وجود دارد. ابتدا بهتر است تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام مطلب را نگه دارید. سپس می‌توانید محتوا را یکپارچه کرده و یک مطلب کامل و جامع داشته باشید و مطلبی که نمی‌خواهید حذف کنید. البته ریدایرکت 301 نیز برای این هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد، گرچه برخی از کارشناسان خیلی با ریدایرکت 301 زیاد، موافق نیستند. روش دیگر این است که در صورت امکان یکی از محتوا را پیرامون کلمه کلیدی دیگری بهینه کنید تا دو مطلب با کلمه کلیدی مشابه رتبه یکدیگر را نخورند. 


کنیبالیزیشن در سئو چه تاثیری دارد؟

پرواضح است که وقتی دو یا چند مطلب دچار همنوع خواری می‌شوند به نوعی زحمات شما برای سئو از دست می‌رود. به جای اینکه صفحات شما با رقبا رقابت کنند درواقع درگیر رقابت با یکدیگر می‌شوند و کاری می‌کنند که رتبه هر دو محتوا افت کند. در صورتی که اگر آنها تجمیع شوند حتی می‌توانند رتبه‌های بهتری را به خود اختصاص دهند.

جمع‌بندی نهایی و نتیجه گیری

اینکه محتوای ارزشمند خودمان با یکدیگر رقابت کنند و به نوعی با خودزنی رتبه‌های ما افت کند اصلا جالب نیست. این پدیده کنیبالیزیشن یا همنوع‌خواری نام دارد و بسیاری از مواقع از بروز چنین مشکلی بی‌خبر هستیم. بنابراین هر چه تلاش می‌کنیم به جای بهبود رتبه، جایگاه محتوای ما افت می‌کند. بهترین کار این است به جای اینکه چند مطلب را روی کلمات کلیدی مشابه بهینه کنید، همه را با هم تجمیع کرده و محتوای جامع بنویسید.

  



آموزش جامع نرخ کلیک و روش های افزایش آن

نرخ کلیک یکی از بخش های مهم سئو سایت به حساب می آید و در واقع برای آن اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر هنوز به خوبی نمی دانید که CTR یا نرخ کلیک چیست و با استفاده از چه روش هایی می توانید آن را بهبود بخشید، پیشنهاد می کنیم که از نکاتی که در ادامه این مقاله برای شما ارائه می شود، استفاده کنید.




نرخ کلیک چیست و چه تاثیری در بالا آمدن سایت ما انجام میدهد؟


نرخ کلیک یا CTR مخفف عبارت انگلیسی Click Through Rate  می باشد. CTR در واقع نسبتی است که اعلام می کند کاربران چه میزانی صفحه سایت مورد نظر شما را در نتایج جستجو گوگل مشاهده کرده و در نهایت بر روی لینک آن کلیک می کنند. CTR به شما نشان می دهد که تا چه میزانی در استفاده از کلمات کلیدی موفق بوده اید و تا چه حدی توانسته اید بر اساس اصول سئو، فعالیت های خود را به پیش ببرید. در نتیجه برای اینکه بتوانید عملکرد خوبی در زمینه افزایش CTR داشته باشید، باید بتوانید ماهیت اینکه نرخ کلیک چیست را به خوبی درک کنید.

نکته ای که باید بدانید این است که کسب رتبه های برتر SERP ها زمانی ارزش خواهد داشت که افراد بر لینک مورد نظر شما کلیک کنند. اگر رنک خوبی در نتایج جستجو دارید اما CTR صفحه شما پایین می باشد، استفاده از تکنیک های افزایش نرخ کلیک برای شما ضروری است. برای اینکه شما به خوبی بتوانید تمایل افراد برای کلیک بر لینک خود را افزایش دهید، بهترین روش ها و نکات را در ادامه این مقاله ارائه خواهیم کرد.

یک نرخ کلیک طبیعی خوب و مناسب چیست؟

اول از همه باید بررسی کنیم که به چه چیزی یک نرخ کلیک خوب گفته می شود. بر اساس آمارهای اعلام شده توسط گوگل و دیگر متخصصین سئو سایت، میانگین نرخ کلیک چیزی حدود 3 تا 5 درصد می باشد و اگر CTR سایتی بین این دو عدد باشد، گوگل آن را یک نرخ کلیک خوب در نظر می گیرد یا خیر

چگونه CTR سایت خود را بررسی کنیم؟

برای اینکار باید به حساب کاربری Google Search Console خود وارد شده و در قسمت Performance، بخش Average CTR و Average position را فعال کنید. سپس می توانید  CTR های مربوط به رنک های مختلفی که دارید را مشاهده کنید. اینکه چه نرخ کلیکی برای هر پوزیشن مناسب است، بستگی به معیار و تحقیق هایی دارد که شما در خود دارید.

سپس باید اصول بهینه سازی سایت را برای مواردی که مشکل دارند، پیاده سازی کنید. عنوان صفحه و متا دیسکریپشن مهمترین مواردی هستند که شما باید آن ها بهبود دهید تا افزایش نرخ کلیک سایت خوبی داشته باشید. بعد از اینکه بهینه سازی های مرتبط را انجام دادید، یک فایل CSV از حساب Google Search Console دانلود کنید تا با استفاده از آن پیشرفت هایی که در زمینه CTR رخ می دهد را متوجه شوید.

6 فاکتور تاثیرگذار بر نرخ کلیک سایت

 

بر اساس آمارهای به دست آمده، 6 فاکتور اصلی وجود دارد که تاثیر بسزایی بر CTR می گذارند:

هدف جستجو

Search Position

عنوان سئو

متا دیسکریپشن

URL

Snippet های نتایج جستجو

در ادامه هر کدام از فاکتورهای تاثیرگذار بر نرخ کلیک سایت را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

1- هدف جستجو

اگر CTR پایینی دارید، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که محتوای شما کاملا با آنچه اشخاص حقیقی در گوگل جستجو می کنند، تطابق داشته باشد. ارتباط محتوا و هدف جستجو اولین فاکتوری است که برای افزایش نرخ کلیک سایت باید آن را در نظر داشته باشید. با درک هدف جستجوی کاربر می توانید بازدید و ترافیک سایت خود را به شکل چشمگیری تقویت کنید.

2) Search Position

بر اساس آمارهای به دست آمده، حدود 37 درصد از کل جستجوهای انجام شده در گوگل، به رتبه یک صفحه اول نتایج جستجو اختصاص پیدا می کند. در نتیجه، اگر می خواهید اقدامات خوبی در زمینه افزایش نرخ کلیک انجام دهید، باید رتبه سایت خود را با استفاده از اصول سئو، ارتقا دهید. این مسئله ای است که تمامی متخصصین سئو با آن موافق هستند.

پیشنهاد می کنیم که وارد حساب Google Search Console خود شده و کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را برای آن ها دریافت می کنید، شناسایی کنید. سپس باید سایت خود را برای آن کلمات کلیدی شناسایی شده، سئو کنید؛ در نتیجه CTR شما افزایش پیدا خواهد کرد.

3) عنوان سئو

برای تقویت CTR طبیعی، شما باید تمرکز خوبی بر عناوین صفحات سایت خود داشته باشید. به هر حال، عنوان اولین شاخصه ای است که کاربران با آن برخورد می کنند و تصمیم می گیرند که وارد صفحه سایت شما بشوند یا خیر. به همین منظور شما باید تمامی نکات مربوط به انتخاب عنوان صفحه را که در دوره های آموزش سئو ارائه می شود، بیاموزید و در روند تولید محتوا خود آن ها را پیاده سازی کنید. در ادامه چند نکته کاربردی در این زمینه را بیان خواهیم کرد.

شما باید عنوان صفحه خود را به یک عنوان توصیف کننده مناسب تبدیل کنید. عنوان نباید خیلی کوتاه یا خیلی طولانی باشد. کاربران تمایل دارند تا عنوان صفحه سایت به گونه ای سئو شده باشد که هدف کلی متن محتوا را به آن ها منتقل کند.

نکته دیگر این است که از کلمات جذاب کننده استفاده کنید تا مخاطبین ترغیب به کلیک بر لینک شما بشوند. عباراتی مثل شگفت انگیز، اسرار آمیز، فوق العاده، بی نظیر، عجیب، باور نکردنی و …، می توانند موجب افزایش CTR سایت شما بشوند. همچنین به کار بردن اعداد در عنوان می تواند بر جذابیت آن بیفزاید.

4) متا دیسکریپشن

روش های زیادی برای بهبود CTR وجود دارد؛ اما meta description می تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در این زمینه داشته باشد. توضیحات متا صفحه سایت شما باید شامل عبارت کلیدی اصلی و عبارات کلیدی LSI محتوای شما باشد و توضیحات مناسب و ترغیب کننده ای را در خود جای داده باشد.

اگر برای صفحات خود متا دیکریپشن تولید نکنید، گوگل به صورت خودکار قسمتی از متن شما را ورداشته و از آن برای ایجاد متا دیسکریپشن استفاده می کند. طبیعتا این متن انتخابی گوگل نمی تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب برای کلیک بر لینک صفحه سایت شما بگذارد.

5) URL

فاکتور دیگری که CTR را تحت تاثیر قرار می دهد، URL است. این مورد همچنین بر رتبه بندی صفحات سایت شما نیز تاثیر بسزایی می گذارد. URL بهتر است که به زبان انگلیسی باشد و همچنین عبارت کلیدی اصلی صفحه شما در آن به کار برده شده باشد. URL صفحه حتما باید کمتر از 8 کلمه واحد باشد و در واقع بتواند توضیح مختصری درباره صفحه مورد نظر ارائه کند.

6) Snippet های نتایج جستجو

هنگامی که وب سایت خود را برای تقویت CTR بهینه می کنیم، در واقع یک هدف مهم دیگر را نیز در نظر داریم و آن این است که در SERP ها تا جایی که امکان دارد شهرت و اعتبار بیشتری کسب کنیم و بیشتر رتبه های برتر را از آن خود کنیم. Rich snippet ها در زمینه می توانند نقش موثری داشته باشند.

چند روش برای بهبود وضعیت بصری سایت در SERPs

 

Review Schema

اسکیمای review/rating سبب می شود تا لینک صفحه سایت شما ستاره دار شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که گوگل دیگر به صورت خودکار ستاره های بازبینی و مرور را نشان نمی دهد؛ یعنی اگر شما محصولی در سایت دارید که به آن رای داده شده است، تعداد رای ها توسط گوگل نشان داده نخواهد شد. در نتیجه شما باید از استرکچر دیتا استفاده کنید.

اضافه کردن استرکچر دیتای مرورها، تاثیر شگفت آوری بر روی افزایش نرخ کلیک شما خواهد داشت. اگر به فعالیت خودتان در نتایج جستجوی گوگل دقت کرده باشید، معمولا لینک های ستاره دار، خودنمایی بیشتری نسبت به دیگر موارد می کنند؛ ولو اینکه در رتبه اول گوگل هم قرار نداشته باشند. این نکته را مدنظر داشته باشید که کدهای اسکیما تنها در صورتی برای وب سایت شما نمایش داده خواهند شد که در صفحه اول گوگل قرار گرفته باشید

اگر از نشانه گذاری های اسکیما استفاده کرده اید و هنوز لینک وب سایت شما در گوگل استرکچر دیتای مربوطه را ندارد، قبل از اقدام به رفع مشکل در نشانه گذاری های خود، باید از فرمول site:domain.com استفاده کنید و URL صفحه مورد نظر را در این الگو پیاده سازی کنید. اگر در نتیجه ای که نشان داده شد، صفحه سایت شما دارای اسکیما بود، این بدان معناست که شما باید بر روی افزایش رتبه آن صفحه کار کنید تا به صفحه اول برسد. بعد از رسیدن به صفحه نخست، کدهای اسکیمای شما برای همه کاربران گوگل به نمایش در خواهند آمد.

اسکیمای FAQ

FAQ یکی از نشانه گذاری های اسکیمایی است که اخیرا در صفحات سایت های مختلف، به کرات دیده شده و موجب به وجود آمدن rich result ها می شود. آمارها نشان داده است که در صفحه اول گوگل، آن وب سایت هایی که از اسکیمای FAQ استفاده کرده اند، حتی اگر در رنک یک قرار نگرفته باشند، حدود 2 برابر بیشتر از رقبای خود که از این اسکیما استفاده نکرده اند، کلیک دریافت می کنند. با یک جستجوی ساده می توانید متوجه شوید که چطور می توانید به صفحات خود، FAQ اضافه کنید.

دقت داشته باشید که محتوایی که در این فیلدها به صورت پرسش و پاسخ قرار می دهید، باید به گونه ای باشد که مخاطب را وادار کند به صفحه شما سر بزند. در واقع سعی کنید سوالاتی که پرسیده شده است تا به طور کامل پاسخ ندهید تا کاربران برای پیدا کردن تمامی پاسخ، به وب سایت شما وارد شوند و همین مسئله سبب افزایش نرخ کلیک خواهد شد.

اسکیمای Anchor Links

شامل لینک هایی است که وقتی بر روی آن ها کلیک می کنید، وارد بخش مشخص شده ای از وب سایت شما می شوید. این اسکیما خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد و شما می توانید با استفاده از آن، لینک های سایت خود در نتایج جستجوی گوگل را متمایز سازید. به طور کلی، این مسئله برای کاربران هم جذابیت بیشتری دارد و آن ها تمایل پیدا می کنند تا ارتباط و تعامل بیشتری با برند شما بگیرد.

بهترین اصول برای افزایش نرخ کلیک به صورت طبیعی

در تایید تمامی نکاتی که در بالا برای شما عزیزان برای بهبود وضعیت نرخ کلیک صفحات سایتتان بیان کردیم، می خواهیم در ادامه گزیده ای از مهم ترین اصولی که برای افزایش نرخ کلیک سایت اهمیت دارند را بیان کنیم. دقت داشته باشید که این نکات تنها برای بهبود نرخ کلیک موثر نیستند و ویژگی دیگری که دارند، این است که با رعایت کردن آن ها می توانید کاربران را برای مدت زمان بیشتری داخل وب سایت خود نگه دارید.

برای انسان ها بنویسید، نه موتورهای جستجو

در بیشتر مواردی که بررسی کردیم، معمولا سایت هایی که اهمیت به یوزر فرندلی بودن محتواهایشان نمی دادند و فقط و فقط برای خزنده موتور جستجو تولید محتوا می کردند، تعداد کلیک های بسیار پایینی را از نتایج جستجو، از آن خود می کردند. اگر اهل جستجو در وب باشید، حتما تا الان برایتان پیش آمده است که یک پاراگراف از متن یک صفحه سایت را چند مرتبه بخوانید و در آخر هم متوجه نشوید که منظور نویسنده چه چیزی بوده است.

این دقیقا همان چیزی است که برای وب سایت شما نباید اتفاق بیفتد. سعی کنید همواره کاربر در اولویتتان باشد، باور بفرمایید بقیه موارد خود به خود اوکی می شود.

ارائه ارزش

بهترین توصیه ای که می توان برای افزایش نرخ کلیک کرد، این است که باید ارزشی را به مخاطب ارائه کنید. به عنوان مثال، فرض کنید فردی عبارت “نرخ کلیک” را در گوگل جستجو می کند و وارد لینک همین صفحه می شود؛ این کاربر در عنوان ما عبارت آموزش جامع را دیده است و انتظار دارد وارد این صفحه که شد، تمامی نکاتی که در مورد افزایش نرخ کلیک سایت می توان در وب پیدا کرد را به یکباره مشاهده کند. حال ما اگر بیاییم تنها به بیان سرفصل های موجود در زمینه نرخ کلیک بپردازیم، آیا این ارزشی برای کاربر دارد؟ آیا واقعا بعد از مطالعه این مطلب، اطلاعات او افزایش پیدا کرده است؟

پس همواره سعی کنید بنا به موضوع کسب و کار خود و هدف جستجوی کاربر، ارزش ارائه کنید تا در بین رتبه های برتر جای گرفته و کلیک های به مراتب بیشتری دریافت کنید.

توجه به محدودیت های طول متن

در اینجا منظورمان رعایت محدودیت هایی است که گوگل برای وب سایت ها در نتایج جستجویش قرار داده است؛ تعداد کاراکترهایی که برای عنوان و توضیحات متای هر صفحه سایت در نظر گرفته شده است، محدودیت دارد و اگر وبمستری بیشتر از تعداد مجاز، کاراکتر استفاده کند، در گوگل نمایش داده نمی شود.

نکته مهمی که باید بدانید این است که در حقیقت این تعداد کاراکتر نیست که محدودیت دارد؛ بلکه تعداد پیکسل است. در هر حال، مطابق بودن با این قضیه به صورت دستی کمی سخت است. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که حتما افزونه Yoast رو نصب کنید تا بتوانید از بروز چنین مشکلاتی برای تک به تک صفحات سایتتان جلوگیری کنید.

اصطلاحات پیچیده ممنوع!

برخی از محتوانویسان بر این باورند که با استفاده از اصطلاحات سخت و ناشناخته می توانند متخصص بودن خود را به کاربران القا کنند. جالب است که این افراد از روشی که استفاده می کنند جوابی هم نگرفته اند اما باز هم به مسیر استباهشان ادامه می دهند!

تجربه مهمی که طی سال ها فعالیت و تولید محتوا به دست آورده ایم این است که حتی افرادی که به مطالعه مطالب سنگین و پرمغز عادت دارند هم علاقه ای ندارند که در سایتی بمانند که همه مطالب را اصطلاحا پیچانده و برای اینکه نشان بدهد مطلبش تخصصی است، از اصطلاحات نامربوط استفاده کرده است.

طبیعی است که مهم ترین بخشی که این نکته باید در آن رعایت شود، عنوان صفحات سایت شماست. کاربران با مشاهده یک عنوان سخت و پیچیده، بعید است که تصمیم به کلیک بر روی لینک آن عنوان بگیرند!

 

Keyword Stuffing چیست و چرا باعث نابودی سایت می شود؟

یکی از مهم ترین مفاهیمی که امروزه هر شخصی که با سئو سروکار دارد باید بداند، این است که Keyword Stuffing چیست و چه ماهیتی دارد. هنگامی که می خواهید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید، همواره راه و روش هایی در جلوی روی شما قرار می گیرد که کمی وسوسه انگیز بوده و ظاهرا شما را سریعتر از حالت عادی، به آنچه که می خواهید می رساند.

طبیعتا شما هم تمایل دارید از تکنیک هایی استفاده کنید که سریعا منجر به افزایش رنک و ورودی سایتتان بشود. اما همواره به یاد داشته باشید که keyword stuffing یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه بوده که نه تنها شما را به نتیجه نمی رساند، بلکه احتمال جریمه شدن را نیز به شدت افزایش می دهد. با ما همراه باشید تا سراغ تعریف   برویمkeyword stuffing تا کمی بیشتر با نحوه کارکرد این تکنیک کلاه سیاه آشنا شوید و یاد بگیرید که چطور می توان از آن دوری کرد.




keyword stuffing  چیست؟


keyword stuffing (پرکردن صفحه با کلمه کلیدی) زمانی رخ می دهد که در یک صفحه از سایت، به هدف افزایش رتبه در گوگل، تکرار یک کلمه کلیدی، بیشتر از حد معمول باشد. در این روش، وبمستر، می کوشد که تا جایی که می تواند کلمه کلیدی مدنظرش را در بخش های مختلف صفحه و محتوای آن، بگنجاند.

امروزه بمباران صفحات با کلمات کلیدی مانند سال های قبل، محبوبیت خود را از دست داده است؛ اما با این حال شاهد هستیم که برخی از برندها برای ارتقا سئو سایتشان، از این تکنیک کلاه سیاه استفاده می کنند.

انواع keyword stuffing:

تکرار بیهوده کلمه کلیدی در متن محتوا

قرار دادن کلمه کلیدی در بخش هایی که ارتباط موضوعی ندارند

قرار دادن کلمه کلیدی در بخش هایی از صفحه که محتوا نیستند

مشخص کردن فیلدهایی در صفحه و تکرار کردن بیش از حد کلمه کلیدی در آن بخش ها

مثالی از سایتی که می خواهد برای کلمه کلیدی “دانلود فیلم خارجی کمدی” رنک بگیرد اما خواسته یا ناخواسته keyword stuffing رخ داده است:

دانلود فیلم خارجی کمدی بسیار اهمیت دارد. برای دانلود فیلم خارجی کمدی بهترین کار این است که دانلود فیلم خارجی کمدی تان را از یک سایت معتبر انجام دهیددانلود فیلم خارجی کمدی می تواند به بهبود روحیه کمک زیادی کند و جالب است بدانید که فیلم خارجی کمدی اگر به درستی انتخاب شود و دانلود فیلم خارجی کمدی به بهترین شکل انجام شود، آن موقع است که خود و خانواده تان نهایت لذت را از تماشای فیلم خارجی کمدی خواهید برد. در ادامه در مورد مزیت ها و راه و روش های دانلود فیلم خارجی کمدی بیشتر توضیح می دهیم…”.

خب واضح است که نویسنده متن بالا هیچ ارزشی را به مخاطب ارائه نمی کند و تنها هدفش کسب رتبه برای کلمه کلیدی می باشد که این همه آن را تکرار کرده است.

مشخص است که نویسنده متن بالا با مفهوم چگالی کلمه کلیدی هم آشنایی ندارد؛ نحوه محاسبه چگالی کلمه کلیدی در یک متن به این صورت است که نسبت تعداد تکرار کلمه کلیدی مدنظر به تعداد کل کلمات آن محتوا را در 100 ضرب کنیم. در محتوای بالا، به هیچ عنوان چگالی کلمه کلیدی، مطابق با اصول سئو نیست. البته عددی برای این قضیه مشخص نشده است؛ اما معمولا بیشتر وب سایت ها سعی می کنند که این درصد را نزدیک عدد 2 نگه دارند.

نکته مهم: اگر در نتایج جستجوی گوگل می بینید که یک سایت از این تکنیک استفاده کرده و در بین رنک های برتر قرار گرفته، به هیچ عنوان از آن الگوبرداری نکنید؛ این وب سایت دیر یا زود توسط گوگل جریمه شده و از نتایج جستجو حذف خواهد شد. شوخی با گوگل، بدترین ریسکی است که یک سئوکار می تواند انجام دهد!

همچنین نوعی از keyword stuffing وجود دارد که برای کاربران قابل مشاهده نیست. در این روش، عبارات کلیدی در بخش هایی قرار می گیرند که فقط خزنده موتور جستجو می توان آن را کراول کند و کاربران این کلمات را مشاهده نمی کنند؛ که شامل:

هم رنگ کردن کلمات کلیدی با رنگ پس زمینه سایت به منظور مخفی کردن آن ها

گنجاندن کلمه کلیدی در کدهای صفحه، متاتگ ها، و بخش نظرات.

بر خلاف چیزی که به نظر می رسد و برخی از برندها تصور می کنند با این کار می توانند خزنده موتور جستجو را فریب دهند، پیاده سازی این نوع از keyword stuffing مستقیما بر افت رنک سایت اثر می گذارد.

 

چرا keyword stuffing برای سایت مضر است؟


با توجه به مثالی که در بالا برای این قضیه زدیم، یکی از واضح ترین دلایلی که نباید از این تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده کنید باید برایتان مشخص شود؛ Keyword stuffing تجربه کاربری بسیار بدی را برای سایتتان ایجاد می کند!

محتوایی که در سایت قرار می گیرد باید ارزش ارائه کند؛ حال این ارزش هر چیزی می تواند باشد. وقتی شما صفحات سایت خود را با کلمات کلیدی متعدد بمباران کنید، خب واضح است که نمی توانید به این مهم دست پیدا کنید.

کاربران زرنگ تر از آن هستند که فکرش را بکنید. آن ها بعد از اینکه وارد یک وب سایت شدند، سریعا متوجه می شوند که هدف مدیر آن سایت از بارگذاری محتوایش چه چیزی بوده است. اگر کاربری معنای keyword stuffing را بداند که سریعا متوجه داستان شده و از سایتتان خارج می شود؛ اگر هم با این مفاهیم آشنایی نداشته باشد، بعد از مطالعه چند خط از محتوای موردنظر، متوجه بی کیفیت بودن آن شده و از سایت خارج می شود.

حتما می دانید که افزایش نرخ پرش سایت، کابوس تمامی سئوکاران است.

در بیشتر دوره های آموزشی سئو معتبر، تاکید بر این می شود که محتواهای سایت نباید مختص موتور جستجو نوشته شوند. شما باید طوری محتوا تولید کنید که هم کاربران و هم موتور جستجو را راضی نگه دارید.

شاید در 10 سال گذشته، کسی که مفهوم keyword stuffing را می دانست، می توانست با پیاده سازی انواع آن، به رنک یک گوگل برسد؛ اما امروزه الگوریتم رتبه بندی گوگل آنقدر پیشرفت کرده و بروز شده است که وب سایت های تخطی گر را جریمه کرده و از نتایج جستجو حذفشان می کند.

بگذارید جمع بندی در مورد علت نابودی سئو سایت هایی که از صفحات خود را با کلمات کلیدی بمباران می کنند، داشته باشیم؛ 3 دلیل اصلی که برای این داستان وجود دارند:

نرخ پرش سایت افزایش پیدا می کند

تجربه کاربری کیفیتش را از دست می دهد

احتمال جریمه شدن سایت افزایش پیدا می کند

همین 3 دلیل به تنهایی کفایت می کنند تا شما برای همیشه استفاده از این تکنیک سئو کلاه سیاه را از فکر خود بیرون کنید.

استفاده صحیح از کلمات کلیدی چگونه است؟

اگر می خواهید یک صفحه از سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص رنک بگیرد، باید آن صفحه را برای عبارت موردنظر “بهینه” کنید؛ نه اینکه صفحه را با کلمه کلیدی “بمباران” کنید.

 

بعضی از افراد از آن طرف بام می افتند و اشتباها تصور می کنند که استفاده از کلمه کلیدی در متن محتوا به طور کلی هیچ اهمیتی ندارد! سعی کنید جزو این دسته از افراد نباشید. حال اگر قصد بهینه سازی واقعی و صحیح صفحات خود را دارید؛ نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا دچار keyword stuffing نشوید.

برای هر صفحه یک کلمه کلیدی اصلی درنظر بگیرید.

تعداد کلمات محتوا نباید کمتر از 500 کلمه باشد.

چگالی کلمه کلیدی را در هر صفحه رعایت کنید.

از کلمات کلیدی فرعی، مترادف، LSI و long-tail در صفحاتتان استفاده کنید.

کلمه کلیدی اصلی را حتما در عنوان، توضیحات متا، آلت تصاویر و پاراگراف اول به کار ببرید.


سخن آخر ونتیجه گیری نهایی


امیدواریم به خوبی درک کرده باشید که keyword stuffing چیست و چطور می تواند به استراتژی سئو شما آسیب وارد کند. تکنیک های سئو کلاه سیاه محدود به این یک مورد نمی شوند؛ اگر کار سئو را به تازگی شروع کرده اید، سعی کنید تا انتهای مسیر خود از این تکنیک ها دوری کرده و ارائه کیفیت را در اولویت اول خود قرار دهید.

 

استراتژی کاربردی سئو محلی وب سایت | لوکال سئو چیست

استراتژی سئو محلی مناسب، جهت بهبود تجارت محلی، از واجبات اول سئو است. شما وب سایت خود را برای شهر اصلی خود بهینه سازی می کنید. شهری که احتمالا به صورت فیزیکی در آن جا قرار دارید و مایل هستید که در آنجا شناخته شده و فروش داشته باشید. در یک استراتژی سئو محلی دقیق، صفحه های سایت شما در تیتر اصلی خود، نام شهر مورد نظرتان را دارند و به صورت طبیعی در محتوای سایت به شهر اصلی شما اشاره میکنند.

این کار به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانند کلمات کلیدی و «شهر مورد نظر شما» را درک کنند. رتبه سایت در موتورهای جستجو، کم کم بهتر می شود و اوضاع کسب و کارتان هم همینطور! اما اگر بخواهید در شهرهای دیگر که به آن خدمات میدهید یا مشتریانی را در گذشته از آن شهرها داشته اید رتبه بندی شوید چطور؟

متاسفانه، این کار صرفا به سادگی اضافه کردن چند مکان به وبسایت نیست. آیا تا به حال تلاش کرده اید که لیست  Google My Business  خودتان را خارج از مکان فیزیکی ( یعنی مکانی که کسب و کار شما در آن جا قرار دارد) رتبه بندی کنید؟ بله قطعا کار سختی در پیش خواهید داشت. خب پس باید چه کنید؟

در این مقاله قصد داریم، بهترین استراتژی لوکال سئو را برای رتبه بندی در مکان های مختلف، مکان هایی که کسب و کار شما به صورت فیزیکی در آن جا حضور دارد یا ندارد را به شما آموزش دهیم.


سئو محلی چیست؟

 

سئو محلی یا  Local Seo، بهینه سازی خصوصیات آنلاین وب سایت شما در جستجوهای محلی است. SEO محلی، در مورد انواع جستجوهایی که بومی سازی می شوند صحبت می کند. با استفاده از منابع و استراتژی سئو محلی در این راهنما، می توانید اطمینان حاصل کنید که هنگام جستجوی آنلاین مشتریان هدف، کسب و کار شما پیدا خواهد شد.


بهینه سازی صفحات محلی


خب بگذارید اول یکی از مهم ترین موضوعات را بررسی کنیم. صفحات فرود یکی از مهم ترین موضوعات منع شده توسط گوگل هستند. خب اول باید ببینیم که این صفحات  بر اساس آموزش سرچ کنسول گوگل، چه چیزی هستند.

«صفحات فرود یا لندینگ پیج ها، سایت ها یا صفحاتی هستند که برای رتبه بندی برای عبارات جستجوی خاص طراحی شده اند. این صفحات برای کاربر مضر هستند زیرا ممکن است در نتایج جستجوی کاربر، چند صفحه مشابه را ایجاد کنند که هر کدام از این صفحه ها در نهایت کاربر را به یک مقصد هدایت می کند. این صفحات باعث می شوند که کاربران وارد صفحات واسطه ای شوند که کاربردی ندارند جز این که به یک مقصد مشابه ختم می شوند

جان مولر نیز از گوگل، در رابطه با ساختن این نوع از صفحات گفته است که: «به نظر می رسد صفحات لندینگ خیلی مطابق میل ما نباشد

اما اگر شما در خدمات حقوقی، پزشکی یا حرفه ای جستجوی محلی انجام دهید مشاهده می کنید که این صفحات رتبه بندی شده اند. خب پس باید چه کار کنیم؟ حالا ما می توانیم ببینیم صفحات این چنینی از نظر تکنیک های سئو، سیاه هستند یا سفید! یا ببینیم که دستور های ارائه شده توسط گوگل چقدر معتبر هستند اما خب به نظرم می توانیم این موضوعات را یک روز دیگر بررسی کنیم.

اگر شما تلاش کنید که 1000 صفحه مکانی درست کنید که هر کدام آن ها بر اساس یک عبارت جستجو باشند، احتمالا در دسته بندی صفحات فرود قرار می گیرند. اما اگر شما یک جستجوی کلمات کلیدی انجام داده باشید و صفحات مکانی خودتان را بر اساس آن ها به صورت مناسب ایجاد کنید، کلا قضیه عوض می شود.


تحقیق کلمات کلیدی برای سئو محلی

 

راهنمای قطعی تحقیق و سازمان دهی کلمات کلیدی جستجو، سرچ کنسول گوگل و Search Analytics for Sheets است. Search Analytics for Sheets به شما این امکان را میدهد تا بتوانید تمام جستجوهای کلمات کلیدی خودتان را وارد Google sheet یا صفحات دیگر بکنید. این کار باعث می شود که فرآیند بررسی یک شهر [یک عبارت جستجو] در یک زمان برای شناسایی کردن کلمات کلیدی هدف، سریع تر شود.


مراحل جستجوی کلمات کلیدی محلی


یک Google Sheet جدید با همان آدرس ایمیل که برای سرچ کنسول گوگل خودتان دارید، درست کنید.

هر نامی که می خواهید برای این صفحه انتخاب کنید.

در قسمت منو، بر روی Add-ons کلیک کرده و سپس بر روی Get add-ons کلیک کنید.

سپس بر روی ابزار بزرگنمایی کلیک کرده و به دنبال “search analytics for sheets” باشید.

آن را نصب کنید.

حالا ابزاری که قرار است اضافه شود را تایید کنید.

حالا که افزونه مورد نظر شما نصب شده است، باید داده های مورد نظر خودتان را به دست بیاورید.

بر روی افزونه های موجود در نوار مسیر یابی دوباره کلیک کنید این دفعه شما “Search Analytics for Sheets” را مشاهده می کنید.

به سمت پایین آمده و بر روی “Open sidebar” کلیک کنید.

شما باید نوار جانبی را پیکربندی کنیم تا بتوانیم داده های تاریخی برای مکان هایی که قرار است مورد هدف قرار دهیم را به دست بیاوریم.

حالا باید سایت مورد نظر خودتان که قرار است داده هایش را بررسی کنیم را انتخاب کنید.


تولید محتوا برای سئو محلی

 

بعد از جستجو، ما چیزی که می خواستیم را به دست آوردیم و حالا باید محتوای لازم برای سئو محلی را بنویسیم. سربرگ ها به ما کمک می کنند تا محتوا را به قطعه های کوچک تری تقسیم کنیم و به کاربران این امکان را می دهد تا قسمت های مختلف صفحه را بررسی کنند تا بتوانند چیزی که به دنبالش هستند را پیدا کنند.

تصاویر نیز برای ما بسیار مفید هستند. به لطف اینترنت، مردم معمولا تصویر ذخیره نمی کنند. بطور مثال، یک فردی به نام باب و تیم کوچک اش 1000 تصویر در طول سال ها از کوره های خراب و تعمیر شده گرفته اند. شما قبل از این که از این تصاویر در صفحه خودتان استفاده کنید، باید کمی آن ها را ویرایش و اصلاح کنید.

راهنمای جامع برای مشاغل محلی

همه کسب و کارها نیازمند یک استراتژی سئو محلی قوی هستند و اگر شما بودجه زیادی برای آن ندارید، گام ها و استراتژی هایی که در این مقاله به شما آموزش داده می شود، می تواند به شما کمک کند که بهترین نتایج مهم را در موتورهای جستجو کسب کنید.

راه های موفقیت در لوکال سئو
ترقیب کردن کاربران به ثبت دیدگاه و امتیاز دادن به پروفایل ثبت شده در گوگل مپ نیز تاثیر زیادی در موفقیت سئو محلی خواهد داشت و یکی از کارآمدترتین راه های موفقیت در سئو محلی به شمار می آید، همچنین رعایت نشانه گذاری تگ های HTML با استفاده از مارک آپ های Schema و structured data نیز یکی دیگر از راه های بهبود رتبه سایت و افزایش رنک آن در لوکال سئو می باشد.