شاید شما نیز روزانه از موتور جستجوی گوگل برای کسب و کار خود استفاده میکنید یا قصد دارید برای یافتن محصول، اطلاعات یا مکانی از این موتور جستجو بهره ببرید. حال سوالی که پیش میآید این است که گوگل چگونه این اطلاعات را شناسایی و نمایش میدهد. الگوریتم کبوتر در کنار دیگر امکانات گوگل به منظور شناسایی نزدیکترین مکان مورد نظر شما به وجود آمده است که بر اساس لوکیشن کار میکند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه کار الگوریتم کبوتر و تاثیرات آن بر نتایج گوگل بیشتر آشنا کنیم.
الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟
شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که به دنبال نزدیکترین فروشگاه، بیمارستان، مرکز تفریحی و ... باشید و حتما میدانید که این نیاز بیشتر مردم دنیا بوده است از این رو موتور جستجوی گوگل پس از پنگوئن، مرغ مگس خوار و پاندا، در سال 2014 تصمیم گرفت تا الگوریتم کبوتر را به قلعه حیوانات خود اضافه کند. عملکرد الگوریتم کبوتر گوگل در واقع به این صورت است که وقتی مرورگرتان را باز کنید و عباراتی چون «رستورانهای نزدیک من» یا «بیمارستانهای نزدیک من» یا «مراکز تفریحی نزدیک من» را جستجو کنید، گوگل خودش نزدیکترین مکان مورد نظر را شناسایی میکند و به همراه همه مشخصات به شما ارائه خواهد داد! همانطور که میدانید موتور جستجوی گوگل بر اساس محتوا کار میکند و امروزه مکان (لوکیشن) نیز در کنار متن، صدا و تصویر به عنوان محتوا شناخته میشود و الگوریتم کبوتر گوگل نیز از این محتوا برای شناسایی نزدیکترین مکان استفاده میکند.
نحوه عملکرد الگوریتم کبوتر گوگل چگونه است؟
رتبه بندی وب سایتهای مختلف در موتور جستجوی گوگل براساس
معیارهای مختلف صورت میپذیرد و به همین دلیل است که وقتی عبارتی را در گوگل جستجو
میکنید برخی از سایتها را در نتایج اول گوگل بالاتر از دیگر وب سایتها مشاهده
خواهید کرد. با این حال تا قبل از روی کار آمدن الگوریتم کبوتر، مکان و فاصله شما
از عبارت مورد نظر به عنوان یک معیار برای رتبهبندی گوگل محسوب نمیشده است.
در واقع استفاده از الگوریتم کبوتر سبب شده است تا شما پس
از جستجوی عبارت مورد نظر خود در گوگل برای یافتن مکانی خاص در یک شهر با
پیشنهادهای مختلفی مواجه شوید! حال فکر میکنید که این پیشنهادها برای همه شهرها
یکسان خواهد بود؟! در پاسخ به این سوال باید گفت که قطعا نتایج یافتن مکان در گوگل
برای شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود زیرا الگوریتم کبوتر با انطباق الگوریتم
جستجوی شما و الگوریتم سایتهای مرتبط، به نمایش مکان نزدیکتر به شما اقدام خواهد
کرد.
تغییرات الگوریتم کبوتر روی گوگل
با توجه به مطالب بخشهای قبل متوجه شدید که الگوریتم کبوتر
سبب شده است تا نتایج گوگل بر اساس موقعیت مکانی تغییر کند. در واقع قبل از روی
کار آمدن الگوریتم کبوتر وقتی عبارتی مانند «کافههای تهران» را جستجو میکردید با
یکی از کافههای ولنجک تهران مواجه میشدید اما در حال حاضر در صورت جستجو «کافههای
ولنجک» نزدیکترین کافه به شما در ولنجک نمایش داده خواهد شد و در صدر نتایج
قرار خواهد گرفت.
بنابراین الگوریتم کبوتر در نتایج جستجوی گوگل تغییرات محسوسی
ایجاد کرده است که روی رتبه بندی و سئو سایت تاثیر مستقیمی داشته است. با این حال
میان بسیاری از سئو کارهای حرفه ای سایت بر سر تاثیرات مثبت و منفی این الگوریتم
برای کاربر و صاحب سایت اختلاف وجود دارد.
میزان تاثیر الگوریتم بر کسب و کارها و کاربران
یک سری کسب و کارها با ظهور الگوریتم کبوتر، بسیار ضرر کردهاند در حالی که بعضی کسب و کارهای دیگر با الگوریتم کبوتر، اوج گرفتند مانند دایرکتوری های اینترنتی. سایت هایی مانند همگردی یک دایرکتوری محسوب می شوند و اطلاعات کامل کسب و کارها در مناطق مختلف یک شهر یا کشور را نمایش می دهند. به طور مثال با جستجوی عبارت "رستوران های ونک " در گوگل، نتایج زیر نمایش داده می شود. این وب سایت ها به خودی خود سایت یک رستوران نیستند اما فهرستی از رستوران های منطقه ونک تهران را نمایش می دهند.
میزان تاثیر الگوریتم بر شکل ظاهری
گوگل
اگر این سوال در ذهن شما وجود دارد که آیا الگوریتم کبوتر بر شکل ظاهری گوگل تغییراتی ایجاد کرده است یا خیر؟ باید در پاسخ به این سوال گفت که اگرچه زیبایی خاصی به گوگل نداده است، ولی در نوع نمایش نتایج جستجو تغییراتی را به وجود آورده است. یکی از مهمترین تغییراتی که با اعمال الگوریتمهای کبوتر انجام گرفت، تغییر ظاهر صفحه نتایج (SERPs) و به ویژه نتایج پک گوگل بود. "پک هفتتایی" مربوط به دوران قبل از اعمال الگوریتم کبوتر است و"پک جدید سهتایی" برای بعد از اعمال الگوریتم کبوتر است.
شخصی سازی شدن نتایج جستجو توسط الگوریتم کبوتر
موتور جستجوی گوگل همیشه سعی می کند تا نتایج مرتبط و مورد نیاز کاربران را به آن ها نشان دهد. در گذشته با جستجوی عبارت «باشگاه بدنسازی» در گوگل دهها نتیجه برای شما ظاهر میشد، حالا با کمک الگوریتم کبوتر گوگل، این نتایج به 10 عدد کاهش مییابد. این 10 نتیجه در واقع با توجه به موقعیت مکانی کاربر شخصی سازی شده اند و این باعث میشود که کار جستجوی کاربر راحت شده و سریع تر به محتوای هدف خود برسد.
کمک الگوریتم کبوتر به کسب و کارهای محلی چیست؟
آیا میدایند الگوریتم کبوتر گوگل چگونه به داد کسب و کار های محلی می رسد ؟یکی از تغییراتی که گوگل با معرفی الگوریتم کبوتر هدف قرار داده بود، وارد کردن الگوریتمی بود که موقعیت-محور باشد. در حقیقت گوگل قصد داشت نتایج را بر اساس محل یا منطقه کاربر جستجو کننده نمایش دهد و رتبه بندی های نتایج ،موقعیت محور باشند. این آپدیت گوگل باعث شد که کسب و کارهای محلی دست به کار شوند و دنبال بهبود سئوی محلی سایت خود باشند تا بر همین اساس بتوانند مشتریان هدف خود را راحت تر پیدا کنند.
جمع بندی نهایی
همانطور که در این مقاله متوجه شدید، الگوریتم کبوتر گوگل سر و صدای بسیار زیادی در سطح اینترنت به پا کرد و تغییرات اساسی در نتایج جستجوی گوگل پدید آورد که با توجه به نظرسنجیهای مختلف برای برخی کسب و کارها مفید بوده و برخی نیز ضرر کردهاند. همچنین این الگوریتم با توجه به نوع عملکردی که از خود نشان میدهد تاثیر بسیاری روی سئو و بهینه سازی وب سایت خواهد داشت و به نسبت برای کاربران و صاحبان سایت مفید و مضر خواهد بود. حال پیشنهاد میکنیم شما نیز عملکرد الگوریتم کبوتر را در نتایج جستجوی گوگل خود بررسی کنید و ببینید آیا تفاوتهای بیان شده را احساس میکنید یا خیر؟! منتظر نظرات و پیشنهادهای شما هستیم.
آنچه همه متخصصان سئو روی آن اتفاق نظر دارند این است که خرید بک لینک شمشیری دو لبه است؛ از یکسو ممکن است باعث جریمه شدن سایت شما توسط گوگل شود و از سوی دیگر میتوانید از آن برای افزایش رتبه سایت خود استفاده کنید. همان طور که وبسایتهایی با رتبه خوب تعداد نسبتاً زیادی بک لینک دارند، وبسایتهای با جایگاه و رتبه بسیار پایین نیز از تعداد بک لینکهای زیادی برخوردارند؛ پس نمیتوان رتبه خوب وبسایتهای معتبر را صرفاً به تعداد بک لینکهایشان ارتباط داد. این مسئله نیاز به تحلیل و بررسی بیشتری دارد.
دیدگاه گوگل نسبت به خرید بک لینک چیست
از نظر گوگل، خرید بک لینک یک تکنیک کلاه سیاه و غیر مفید برای سئو سایت شما به شمار میرود؛ یعنی راهی برای تقلب یا گمراه کردن گوگل و سایر موتورهای جستجو بهگونهای که وبسایت شما بالاتر از آنچه شایسته آن است رتبه بندی شود.
همان طور که حتما میدانید و در جریان هستید بهینه سازی سایتها برای گوگل به دو دسته سئو داخلی و خارجی تقسیم میشود و بک لینک سازی در دسته سئو خارجی یا off-page SEO قرار میگیرد. پس تا اینجا فهمیدیم که در واقع بک لینک سازی یک تکنیک سئو است؛ اما روشهای متفاوتی برای اجرای این تکنیک وجود دارد که یکی از آنها خرید بک لینک است. بهتر است بدانید اگر بک لینک مستقیم خریداری میکنید، سئو برون صفحه (off-page SEO) را به صورت صحیح انجام نمیدهید؛ اما اگر به یک وبسایت معتبر پولی پرداخت کنید با این هدف که تبلیغ برند شما را بکند و همراه با آن یک بک لینک هم به سایتتان بدهد –مانند آنچه در رپورتاژ آگهی اتفاق میافتد- موضوع کمی متفاوت است.
در واقع گوگل در هنگام مواجهه با بک لینک یک سایت سه تصمیم ممکن است اتخاذ کند:
رتبه شما را ارتقا ببخشد.
هیچ اقدامی انجام ندهد.
شما را به خاطر بک لینک جریمه کند.
وقتی اقدام به ساخت بک لینک کردید و گوگل تصمیم بگیرد تا رتبه سایت شما را بهبود ببخشد، حدود 10 هفته طول میکشد تا یک پله رتبه شما ارتقا پیدا کند. خرید بک لینکهای با کیفیت نیز طرفداران نسبتاً زیادی در بین مدیران وبسایتها دارد؛ اما با این حال بک لینکهایی که از این روش به دست میآیند از نظر اکثر موتورهای جستجو نمیتوانند از کیفیت بالایی برخوردار باشند. گوگل مخالف ساخت مصنوعی انواع لینکهای خارجی است، بلکه بارها و بارها تأکید بر این داشته که لینکهای خارجی که به سایت شما وارد میشوند باید به صورت طبیعی، توسط طرفداران شما و به این دلیل که آنها سایت شما را شایسته معرفی به کاربرانشان دانستهاند به وجود بیایند؛ بنابراین شاید بتوان گفت استفاده از شبکههای وبلاگ خصوصی کمی مطمئنتر به نظر برسد.
چرا خرید بک لینک اشتباه است؟
اگر به کسب و کار
آنلاین خود نگاه بلند مدت دارید و میخواهید برای مدت طولانی در جایگاههای خوب
صفحات جستجو قرار بگیرید بهتر است خرید بک
لینک را فراموش کنید. چرا؟
هر لینکی که به
سایت شما وارد میشود مثل یک رأی مثبت به سایتتان است. وقتی تعداد این رأیها زیاد
شود، از نظر گوگل شما در انتخابات توانستهاید با اکثریت آراء پیروز شوید و به
جایگاه نمایندگان سایتهای برتر دست یابید. حالا اگر در این میان گوگل متوجه شود
شما این جایگاه را با خرید رأی به دست آوردهاید چه خواهد شد؟ آن جایگاه را از شما
میگیرد یا به عبارت دیگر رتبه سایتتان به طور جدی افت خواهد کرد.
جالب است بدانید از نظر گوگل همه بک لینکها با هم برابر نیستند؛ برخی لینکها ارزش بیشتری نسبت به برخی دیگر دارند و این بستگی چند موضوع دارد:
اعتبار سایتی که لینک در آن قرار گرفته باید یک سایت معتبر با DA مناسب باشد.
کلماتی که در اطراف لینک به کار رفتهاند باید حتماً مرتبط با لینک باشند تا گوگل متوجه شود صفحهای که به آن لینک داده شده در رابطه با چه موضوعی است.
برای مثال بسیاری
از افراد وقتی به سایت آمازون لینک میدهند بدون شک در اطراف لینک از کلمه «کتاب»
نیز استفاده میکنند. این باعث میشود تا گوگل به ارتباط معنایی بین سایت آمازون و
کتاب پی ببرد و بتواند آن صفحات آمازون را به خوبی در دستههای مرتبط رتبه بندی
کند. اما از آنجایی که لینکهای کمی با انکرتکست «اتومبیل» به آمازون داده میشود
بنابراین سایت آمازون برای کلمه اتومبیل جایگاه چندان مناسبی در گوگل ندارد.
گوگل ممکن است برای
برخی بک لینکها ارزشی قائل نشود و به آنها بها ندهد؛ مثل لینکهایی که از منابع
غیر قابل اعتماد به سایت شما داده شدهاند.
بدتر از آن گوگل
ممکن است تصمیم بگیرد که بک لینک باید برای جریمه یک سایت استفاده شود اگر به این
باور برسد که سایت شما بک لینک را خریداری کرده و درصدد دور زدن انتخابات بوده است
تا در واقع بتواند سریعتر از آنچه شایسته آن بوده در جایگاههای بهتر ظاهر شود،
همین این کار را خواهد کرد. (البته توجه داشته باشید که انتخابات یک تمثیل است)
خرید بک لینک چگونه موجب جریمه شدن سایت شما میشود؟
جریمههای ناشی از خرید بک لینک به دو صورت اتفاق میافتد:
1- مجازات دستی یا اقدامات اسپم (Manual Penalties)
در حالی که بسیاری
از جریمههای گوگل به صورت خودکار تحمیل میشوند، جریمههایی نیز وجود دارد که
توسط بازدیدکنندگان انسانی برای شما وضع میشوند؛ یعنی یکی از کاربران متوجه خرید
بک لینک توسط شما میشود و این اقدام شما را به گوگل گزارش میکند.
وقتی مجازات دستی
شامل حال شما شود، یک پیغام در پنل گوگل سرچ کنسول برای شما فرستاده میشود.
همچنین یک ایمیل نیز در این رابطه دریافت خواهید کرد.
2- جریمه های الگوریتمی
مجازات الگوریتمی هنگامی اتفاق میافتند که گوگل بهروزرسانیهای الگوریتم را حذف میکند (مانند بهروزرسانی پنگوئن که مرتبط با کیفیت بک لینکها و مبارزه با خرید بک لینک است). این فرآیند در همه اوقات اتفاق میافتد. از آنجایی که الگوریتمهای گوگل همیشه در حال اجرا هستند، سایتهایی که ناقض دستورالعملهای گوگل هستند مجازات میشوند. شناسایی مجازات الگوریتمی مشکلاند؛ زیرا برخلاف مجازات دستی، هیچ هشداری درباره آن برای شما ارسال نمیشود. تنها راه شناخت آن افت ناگهانی رتبه سایت یا افت ناگهانی در ترافیک سایت است؛ که البته آن نیز میتواند ناشی از هر الگوریتمی –غیر از آنچه به خرید بک لینک مربوط میشود- باشد.
گوگل چگونه خرید بک لینک توسط شما را تشخیص میدهد؟
برخی از ادمین های وبسایتها و متخصصان بیتجربه سئو با خوشبینی به این قضیه مینگرند که گوگل اصلاً چگونه قرار است بفهمد که بک لینک خریداری کردهاند. آنها گمان میکنند از گوگل هم باهوشتر هستند. آنچه را که آنها دستکم میگیرند این واقعیت است که میزان توانایی گوگل در تهیه و تفسیر دادهها بسیار فراتر از درک ما است. اگر فکر میکنید استفاده از یک IP VPN اختصاصی مانند PureVPN میتواند در پنهان کردن ردپاها به شما کمک کند، قابلبحث است. گوگل راهحلهای متنوعی برای تشخیص این امر در نظر گرفته است.
1- شناسایی سایتهای فروش بک لینک
اول از همه اینکه یک تیم متخصص را مأمور کرده تا دنیای مجازی را زیر و رو کرده و سایتهایی که اقدام به فروش بک لینک میکنند را شناسایی کند. سایتهایی که لینکشان در این وبسایتهای شناخته شده به فروش بک لینک دیده میشود طبعاً توسط گوگل جریمه میشوند. خوشبختانه گوگل برای این قبیل سایتها در بخش Manual Actions گوگل سرچ کنسول پیامی با عنوان unnatural links ارسال میکند و به این وسیله مدیران سایتها از علت جریمه شدنشان مطلع میشوند.
2- افزایش ناگهانی تعداد بک لینک ها
همچنین وقتی بک لینک خریداری میکنید به طور ناگهانی تعداد بک لینکهای سایتتان افزایش پیدا کرده و گوگل با استفاده از ابزار خود متوجه آن میشود.
3- کیفیت بک لینک ها
معمولاً سایتهایی که اقدام به فروش بک لینک میکنند، به نوعی مزرعه لینک هستند؛ یعنی پر از لینک سایتهای مختلف با موضوعات متنوعی که اصلاً هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. این در حالی است که ارتباط موضوعی سایتی که از آن بک لینک میگیرید یکی از معیارهای کیفیت بک لینک محسوب میشود. همچنین این نوع سایتها بک لینکها را نه در بدنه سایت بلکه در مکانهای بیارزشی چون فوتر یا در حاشیه سایت با فونتهای ریز و شلوغ قرار میدهند که صد البته از کیفیت لینکها کاسته و آنها را مشکوک میکند.
اشتباهات رایج در خرید بک لینک
حتماً سایتهای زیادی را مشاهده کردهاید که خدمات فروش بک لینک به شما ارائه میدهند. بسیار باید مراقب این افراد سودجو بود؛ چرا که خرید بک لینک اگر حرفهای و اصولی نباشد حتی ممکن است به نابودی وبسایتتان منجر شود. یکی از انواع سئو، سئوی منفی است که رقبای شما ممکن است برای تخریب جایگاه شما در گوگل آن را انجام دهند. بنابراین اگر مراقب نباشید ممکن است خودتان اقدام به سئوی منفی برای سایت خود کنید و یک شبه همه چیز به هم بریزد. موارد زیر از جمله جملاتی هستند که هنگام مواجهه با آنها باید ترسید:
1- خرید بک لینک ارزان
بسیاری از افراد در فضای مجازی پیشنهاد بک لینک مجانی به شما میدهند. وقتی با چنین تبلیغی مواجه میشوید یعنی آن سایت با پیشنهاد بک لینک ارزان احتمالاً عده زیادی از صاحبان کسب و کارها را به سمت خود کشیده و به زودی بک لینکهای زیادی روی سایت خود برای انواع وبسایتها منتشر میکند که برای سئوی سایتتان قطعاً خطرناک است.
2- خرید بک لینک انبوه
گوگل تعداد بک لینکهای سایت شما را تحت نظر دارد. هنگامی که ببیند حجم زیادی از لینکها به سمت سایت شما سرازیر شده است، جریمههایی را برای سایتتان در نظر میگیرد. در این راستا مطمئناً گوگل از الگوریتم پاندای خود استفاده کرده و غیرطبیعی بودن لینک سازی شما را شناسایی میکند.
3- بک لینک رایگان
در این روش یک سری ابزارهای آنلاین صرفاً آدرس شما را در دایرکتوریهای تست آنلاین وارد میکنند.
این نوع بک لینک از دو طریق به سئوی سایت شما ضربه میزند:
اول اینکه لینکهای زیادی در بازه زمانی محدود میسازید که همان طور که قبلاً اشاره کردیم اثراتی مخرب بر وبسایت شما دارد.
دوم اینکه از صفحات کم ارزش مقدار زیادی بک لینک گرفتهاید.
4- خرید بک لینک خارجی
در این نمونه از تبلیغات، عبارت «خرید بک لینک خارجی معتبر» استفاده میشود تا شما فکر کنید که بک لینکهای خریداری شده کاملاً برای سایتتان مفیدند. این در حالی است که از نظر گوگل تنها عواملی که به بک لینک ارزش میبخشند موضوع صفحه و سایتی که به سایت شما لینک داده است و اعتبار دامنه آن است.
چگونه بک لینک بخریم که توسط گوگل جریمه نشویم؟
بک لینکهایی که از وبسایتهای معتبر به سمت سایت شما لینک میدهند و همچنین کلمات و عبارات مرتبطی در داخل آن لینک یا اطراف و حوالی آن با موضوع سایت شما داشته باشند بدون شک نهتنها توسط گوگل جریمه نمیشوند بلکه موجب بهبود رتبه سایت در گوگل خواهند شد. بک لینکهایی که متخصصان سئو آنها را با کیفیت توصیف کرده و گوگل آنها را رأی به اعتبار وبسایت شما به حساب میآورد. این نوع بک لینکها در قالب رپورتاژ آگهی در سایتهای معتبر منتشر میشوند.
آموزش حرفه ای خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی
تیم متخصص وب 24 در این راستا همراه شما خواهد بود. شما میتوانید با خیال راحت امر رپورتاژ آگهی و خرید بک لینکهای معتبر برای سایتتان را به ما بسپارید. وب 24 با سالها تجربه موفق در سئوی سایت با دقت اعتبار سایتهای لینک دهنده را بررسی کرده و رپورتاژی دقیق و به ظاهر بیطرف در آن سایتها برای شما منتشر خواهد کرد. با لینک سازی معقول و روشهای سئوی کلاه سفید در کنار شما خواهد بود تا برای شما موقعیتی پایدار در گوگل به ارمغان بیاورد.
سئو تکنیکال یا سئو فنی بخش مهمی از فرآیندهای بهینه سازی سایت است که باید توسط افراد متخصص و حرفهای انجام شود. اما سئو تکنیکال چیست و چه مواردی را باید رعایت کنیم. در این مقاله سعی می کنیم شما را بیشتر با مفهوم سئو تکنیکال آشنا کنیم. پس، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
سئو تکنیکال Technical SEO چیست؟
سئو به مجموعه فرایندها و اقداماتی گفته میشود که بتوانیم به صورت ارگانیک بیشترین ترافیک ممکن و کاربران با کیفیت را به سمت سایت خود هدایت کنیم. برخی از کارشناسان معتقدند که بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به صورت کلی شامل دو نوع سئو داخلی و سئو خارجی است. این دو بخش نیز شامل تمام اقداماتی است که داخل سایت و خارج از آن انجام میشوند. این گروه معتقدند سئو تکنیکال یا فنی نیز شامل سئو داخلی میشود. اما برخی دیگر میگویند سئو تکنیکال باید از داخلی و خارجی جدا شود. به هر حال سئو تکنیکال (Technical SEO) به مجموعه اقدامات فنی برای بهینهسازی سایت و سرور گفته میشود که کمک میکند خزندههای موتورهای جستجو متوجه بشوند وبسایت موثری دارید و تلاش میکنید بهترین تجربه را برای کاربران رقم بزنید. با اینکه تصور میشود بخش زیادی از سئو داخلی و خارجی به محتوا و اقدامات پیرامون آن بستگی دارد، ولی هیچگاه نباید از موضوعات فنی غافل شد.
چک لیست مهمترین فاکتورهای سئو تکنیکال
ما در اینجا لیستی از مهم تین فاکتور های سئو تکنیکال را برای شما اماده کرده ایم تا استفاده کنید توشه داشته باشید که : سئو تکنیکال نیز مانند سئو داخلی و خارجی چک لیست مشخصی دارد که باید تمامی این موارد را به درستی رعایت کنید تا خیالتان راحت باشد در این بخش نیز امتیازات مورد نظر گوگل و موتورهای جستجو را دریافت خواهید کرد. در این قسمت موارد موجود در این چک لیست را به ترتیب بررسی خواهیم کرد:
استفاده از SSL و https شدن سایت
یکی از مهمترین فاکتورهای سئو موضوع امنیت است. حتی اگر امنیت یکی از موارد بااهمیت در موضوع بهینه سازی سایت نبود، همچنان این مسئله برای مخاطبان نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. لایه سوکتهای امن که به SSL شناخته میشود در واقع یک تکنولوژی امنیتی است که لینک کدگذاری شده میان وبسرور و مروگر ایجاد میکند. تشخیص سایتهایی که از SSL استفاده میکنند خیلی راحت است، ابتدای آدرس URL این سایتها به جای http پروتکل https قرار میگیرد. به دلیل اهمیت موضوع، گوگل از سال 2014 به بعد اعلام کرد که انتظار دارد همه جا بتواند HTTPS را ببیند و از این رو در صفحه نتایج خود برای سایتهایی که از https استفاده میکنند نسبت به سایتهای غیرایمن رتبه بهتری را در نظر میگیرد.
موبایل فرندلی بودن سایت
بسیاری از کاربران در دنیای امروز از طریق گوشیهای هوشمند خود به وبگردی میپردازند. به همین دلیل داشتن یک سایت واکنشگرا (Responsive) اهمیت بسیار زیادی دارد. محتوا و نحوه نمایش سایتهای ریسپانسیو به راحتی و به صورت خودکار با نمایشگر هر دستگاهی سازگار میشود. گوگل هم اعلام کرده است الگوریتمهای این موتور جستجو ریسپانسیو بودن سایت را بررسی کرده و آن را جزو یکی از موارد مهم در رتبهدهی در نظر میگیرد. بعد از معرفی سیستم mobile first گوگل برای ایندکس کردن محتوا، حالا ریسپانسیو بودن سایتها بیش از پیش اهمیت دارد. پس دقت کنید که وبسایت شما کاملا ریسپانسیو باشد و روی دستگاههای موبایل، تبلت یا دسکتاپ به درستی نمایش داده شود
بهینه سازی سرعت سایت
موتورهای جستجو به ویژه گوگل عاشق سایتهایی هستند که خیلی سریع بارگذاری میشوند و سرعت سایت یکی از مهمترین سیگنالهای رتبهبندی است.
چندین روش برای افزایش سرعت سایت وجود دارد:
استفاده از هاست و سرور سریع و قدرتمند
استفاده از یک ارائهدهنده DNS سریع
کاهش درخوستهای HTTP با استفاده از اسکریپتها و افزونههای لازم
استفاده از استایلشیت CSS به جای چندین استایلشیت یا اینلاین CSS - کدهایی که به مروگر وبسایت میگوید سایت شما را چطور نمایش دهد
مطمئن شوید تصاویر شما بدون افت کیفیت کمترین حجم ممکن را داشته باشند.
فشردهسازی صفحات وب (میتوانید از ابزاری به نام GZIP استفاده کنید).
کاهش و فشردهسازی کدهای سایت، کم کردن فضاهای غیرضروری، شکست خطوط یا تورفتگیها در HTML، CSS و JavaScript
استفاده از تگ کنونیکال canonical برای صفحات
تگ کنونیکال در واقع همانطور که در بالا اشاره کردیم برای رفع مشکل محتوای تکراری و درک درست موتورهای جستجو از محتوای اصلی استفاده میشود. این المان HTML که به نام لینک کنونیکال نیز شناخته میشود به صورت rel=canonical مورد استفاده قرار میگیرد و به موتورهای جستجو میگوید که ممکن است چندین مطلب مشابه در لینکهای مختلف وجود داشته باشد، ولی مطلب اصلی کدام است و کدام محتوا باید ایندکس شود
ساخت نقشه سایت یا سایت مپ
یکی دیگر از نکات بسیار مهم در سئو تکنیکال داشتن نقشه سایت به صورت فایل XML و معرفی آن به موتورهای جستجو است. نقشه سایت فایلی است که به موتورهای جستجو کمک میکند تا هنگام خزش درک درستی از سایت شما و ساختار آن داشته باشند. در واقع شما یک نقشه راه جستجو دارید که به موتورهای جستجو میگویند دقیقا هر صفحه کجاست.
این فایل حاوی اطلاعات مفیدی از هر صفحه سایت است که شامل موارد زیر میشود:
آخرین باری که روی یک صفحه تغییراتی اعمال شده است.
اولویتهای سایت شما چیست.
هر چند وقت یک بار بهروزرسانی میشود.
فعالکردن قابلیت AMP برای نمایش بهتر در موبایل
AMP یکی از پروژههایی است که با هدف افزایش سرعت انتقال محتوا روی دستگاههای موبایل از طریق کدهای خاص به نام AMP HTML توسط گوگل پشتیبانی میشود. نسخههای AMP صفحات شما خیلی سریعتر روی دستگاههای موبایل بارگذاری میشوند. این کار به وسیله نمایش خام محتوا و کدها به صورت متنی در کنار تصاویر و ویدیو انجام میشود و اسکریپتها، نظرات و فرمها غیرفعال میشوند. از آنجایی که نسخههای AMP صفحات سریعتر بارگذاری میشوند، بنابراین تمایل مخاطبان به خواندن و به اشتراکگذاری آنها بیشتر میشود و در نتیجه از منظر سئو اتفاقات خوبی چون افزایش زمان ماندگاری در سایت و دریافت تعداد زیادی بکلینک باکیفیت میسر میشود. ضمن اینکه گاهی اوقات گوگل پاداش خوبی برای صفحات AMP در نظر میگیرد و آنها را در صفحه نمایش نتایج بالاتر نشان میدهد.
استفاده از اسکیما SCHEMA برای صفحات مختلف سایت
دادههای ساختار یافته یا همان اسکیما (Schema) به کدهایی گفته میشود که به سایت خود اضافه میکنید تا موتورهای جستجو درک بهتری از انواع محتوای موجود در سایت شما داشته باشند. ضمن اینکه دادههای ساختا یافته کمک میکند تا از طریق ریچ اسنیپتها نتایج بهتری نمایش داده شود. به عنوان مثال میتوانید ستارههای امتیازدهی را به نقد و بررسیها، اسکیمای محصول را به صفحات محصولات اضافه کنید..
فایل ROBOTS.TXT
یکی دیگر از موارد بااهمیت در سئو تکنیکال فایل robots.txt است. همانطور که مشخص است این فایل یک نسخه متنی است که در واقع روی روت هاست شما قرار میگیرد و به موتورهای جستجو میگوید خزنده ها باید کدام بخشهای سایت را خزش کنند و کدام قسمتها دارای محدودیت هستند. برای این کار باید از دستورات مشخصی استفاده کنید تا خزندهها بفهمند کدام صفحات و محتوا باید ایندکس شوند و کدام قسمتها باید نادیده گرفته شوند.
بررسی رندر صفحه (RENDER)
در برخی صفحات از کدهای جاوا اسکریپت استفاده نمیشود و برای درک درست از محتوا باید این صفحات رندر شوند. برای تجزیه و تحلیل هر صفحه رندر مورد نظر میتواند سمت کلاینت یا سرور باشد. در واقع اگر صفحات JavaScript درست رندر نشوند در صفحه نتایج گوگل ایندکس نخواهند شد.
بردکرامب (Breadcrumb) یا نشانگر صفحات
یکی از جدیدترین موارد در چک لیست سئو تکنیکال مربوط به بردکرامب است. احتمالا بالای هر صفحه وب که وارد میشوید دیدید مسیر صفحه مشخص شده است. به عنوان مثال گوشی موبایل > سامسونگ > گلکسی S20. هر بخش از این آدرس دارای لینک است و نهتنها به کاربر میگوید که در کدام صفحه است، بلکه به موتورهای جستجو میگویند که سایت شما چه ساختاری دارد و چطور تجربه خوبی برای کاربر فراهم میکنید.
گوگل نسبت به امنیت وب سایتهای سطح وب به شدت حساس است. یعنی کافی است رباتهای این موتور جستجو متوجه شوند یک جوجه هکر به سایت شما نفوذ کرده تا آبرو و حیثیتتان را ببرند! در اصل اگر وبسایت شما هک شود و گوگل آن را بفهمد، باید در مدت زمان کوتاهی منتظر کاهش رتبههای آن باشید.
چون در این حالت علاوه بر کاهش خودکار رتبهها، گوگل در نتایج هک شدن وبسایتتان را برای کاربران سطح وب هم بازگو میکند تا آنها وارد سایتتان نشده و عملاً یک برندسازی منفی برایتان شکل میگیرد. بنابراین پیشنهاد میکنم حتماً برای افزایش امنیت سایت خودتان اقدام کنید.
ssl همان چیزی است که باعث میشود وب سایت نوین به جای آدرس http، با آدرس https نمایش داده شود. یعنی کل قضیه سر همان s آخر آدرس است. در اصل ssl یک پروتکل امنیتی است که از انتقال اطلاعات بین سایت و کاربرانتان حفاظت بیشتری میکند. چند سالی است که گوگل نسبت به وجود ssl در سایتها حساسیت زیادی نشان میدهد. یعنی اگر از این پروتکل امن استفاده نکنید، گوگل از ورود کاربران به سایتتان جلوگیری میکند. اگر قصد فعالسازی آن را دارید؛ باید به پشتیبانی هاستینگ خودتان پیام بدهید تا شما را راهنمایی کنند؛ همینطور میتوانید از مقالات رایگان آموزشی سطح وب کمک بگیرید.
همچنین میتوانید برای سئو در مشهد به وب سایت تاس مراجعه کنید
https://tasagency.net/seo-in-mashhad/
جمع بندی
برای بهینه سازی و گرفتن بهترین نتایج در صفحه رتبهبندی موتورهای جستجو، کارهای زیادی باید انجام دهید. بخش مهمی از کار به محتوا مربوط است ولی هیچگاه نباید از سئو تکنیکال غافل شد. مجموعه کارهای فنی که باید انجام دهید شامل چک لیست سئو تکنیکال یا همان سئو فنی میشود و تک تک آنها را باید جدی بگیرید. در این مطلب به این چک لیست پرداختیم و مواردی چون گواهینامه SSL، بردکرامب، بهینه سازی سرعت سایت، تگ کنونیکال، نقشه سایت و... را به طور کامل بررسی کردیم.
لینک سازی با لینک شکسته یا Broken Link، یکی از بهترین روش های لینک سازی است که به شما کمک می کند بک لینک های با کیفیت با ارتباط موضوعی از وب سایت های دیگر برای سایت خودتان به دست بیاورید. قطعا یک استراتژی لینک سازی قوی، باید از تکنیک های مختلف به صورت متعادل تشکیل شود تا شما بتوانید به صورت پایدار، لینک های عالی برای سایت خود دریافت کنید.
یکی از تکنیک های ثابت شده که می توانید در استراتژی های لینک سازی خودتان از آن استفاده کنید، ساخت لینک با استفاده از لینک های شکسته است. در این مقاله، به صورت گام به گام به شما یاد می دهیم که چطور لینک های معیوب سایت خود را پیدا کنید، سپس با تکنیک عالی برای بهینه سازی و تعمیر لینک خراب، شما را شگفت زده می کنیم.
لینک سازی با لینک شکسته چیست ؟
لینک سازیبا لینک شکسته تاثیری در بالا آمدن سایت ما دارد؟این سوالی است که ذهن خیلی ها رو به خود مشغولکرده است و باید بگوییم : لینک سازی با لینک های شکسته یا خراب، شامل یافتن لینک های خارجی معیوب در وب سایت های دیگر در زمینه کاری خودتان، و مکاتبه با صاحب سایت و پیشنهاد محتوای خودتان به عنوان جایگزین لینک های بد می باشد. لینک سازی با استفاده از لینک خراب یا Broken Link، یک استراتژی موثر و دقیق است.
یافتن لینک های خراب از وبسایت های مرتبط
شناسایی کردن (یا ایجاد کردن) محتوایی که ارزش لینک سازی داشته باشد.
مکاتبه با مالک سایت برای قانع کردن او به منظور جایگزین کردن لینک شما به جای لینک معیوب.
به نظر این کار ساده است، اما سخت ترین قسمت این تکنیک، پیدا کردن فرصت های موجود به تعداد کافی می باشد. روش هایی است که با استفاده از آن ها می توانید فرآیند یافتن فرصت ها را سرعت بخشیده و آن را بهینه کنید، و ما گام به گام این مراحل را با هم بررسی می کنیم تا شما بتوانید یک برنامه لینک سازی قوی برای خودتان ایجاد کنید.
مزایای بی نظیر لینک سازی با لینک شکسته
یک موضوعی که حتما باید به آن اشاره کنیم، این است که لینک سازی با استفاده از Broken Link، نباید تنها تکنیک لینک سازی شما باشد. در واقع این تکنیک باید بخشی از استراتژی کلی شما باشد و تحلیل کردن فرصت ها به صورت منظم و استفاده از آن ها می تواند به شما کمک کند تا مزیت رقابتی خوبی به دست بیاورید. علاوه بر مکاتبه و به دست آوردن بک لینک از محتوای جدیدی که نوشته اید، چرا حتما باید از لینک سازی با لینک های شکسته استفاده کنید؟ شما با استفاده از این تکنیک می توانید به مزایای زیر برسید:
ساختن لینک بر روی صفحه هایی که از قبل، اعتبار خوبی داشته اند.
ساختن با محتوای مرتبط، با پشتیبانی از قابلیت مشاهده و رشد صفحه های هدف
به دست آوردن لینک هایی که قبلا برای رقبا مهم بوده اند ( یا حداقل برای محتوای مرتبط با زمینه کاری شما بوده اند) و استفاده کردن از اعتبار برای پیش برد استراتژی های سئو خودتان.
تکمیل تکنیک های لینک سازی دیگر و استفاده از فرصت ها
آموزش قدم به قدم نحوه لینک سازی با لینک شکسته
لینک سازی با لینک معیوب، معمولا نرخ موفقیت بهتری نسبت به روش های دیگر لینک سازی دارد. زمانی که بتوانید توضیح دهید چرا داشتن Broken Link باعث می شود تجربه کاربری ضعیفی ایجاد شود و سپس محتوای خودتان را به عنوان یک محتوای مرتبط با یک وبسایت یا یک موضوع خاص ارائه کنید، در نتیجه صاحب سایت ممکن است قانع شود که می تواند از محتوای شما استفاده کند. با ما همراه باشید تا قدم به قدم، تکنیک مهم لینک سازی با استفاده از لینک خراب را یاد بگیرید.
1- شناسایی لینک های شکسته و تغییر آن ها به نفع خودتان
برای حداکثر کردن فرصت هایی که در رابطه با لینک های بد وجود دارد، شما حتما باید درک کنید که چطور می توانید این لینک ها را شناسایی کرده و سپس آن ها را به نفع خودتان، تغییر دهید. شما حتما باید یک فرآیند مشخص برای یافتن صفحه های دارای Broken Link، داشته باشید و در عین حال از ترفندهایی استفاده کنید که سرعت کار شما بالا برود. یافتن فرصتهای لینک خراب کار بسیار خوبی است، اما اگر بتوانید 10، 20 یا 100 لینک معیوب پیدا کنید و سپس آن ها را هدف بگیرید خیلی بهتر است!
2- یافتن صفحات مرده که قبلا لینک دریافت کرده اند
بهترین نقطه شروع در برنامه های لینک سازی با استفاده از لینک های معیوب، معمولا یافتن صفحه های خرابی است که لینک آن ها مورد استفاده قرار گرفته است. صفحه هایی هستند که قبلا توانسته اند لینک دریافت کنند اما حالا یا پاک شده و یا خطای 404 بر روی آن ها ایجاد شده است. کل کاری که شما باید بکنید، این است که یک لیست از رقبای خودتان داشته باشید. همیشه در نظر داشته باشید که این لیست باید شامل رقبای شما در SERP ها یا موتورهای جستجو باشند، نه الزاما رقبایی که در محیط آفلاین دارید.
وارد گوگل شوید و کلمات کلیدی هدف خودتان را جستجو کنید. در مثال زیر، ما چند فرصت برای عبارت کلیدی فرضی «توصیه های مالی فردی» شناسایی می کنیم که کلمات کلیدی هدف آن به صورت زیر هستند:
بهترین کارت های اعتباری
بهترین حساب های پس انداز
بهترین وام های ادغام بدهی
بیمه ارزان خودرو
حال باید این کلمات کلیدی، کلید واژه اصلی را در گوگل جستجو کنید. سپس لیستی از سایت هایی که با آن ها رقابت دارید را ایجاد کنید؛ این سایت ها، احتمالا سایت هایی هستند که دوست دارید لینک های آن ها را به نفع خودتان تغییر دهید. ترکیب این روش ها باعث می شود شما لیست بسیار خوبی از دامنه های مختلف داشته باشید و بتوانید آن ها را تحلیل کنید.
نکته بسیار مهم: فعلا سراغ سایت های خبری نروید. در مثال بالا، ما سایت Forbez را می بینیم . اما این سایت، یک وبسایت امور مالی فردی نیست. تحلیل این سایت برای صفحات معیوب، احتمالا نتایج خیلی خوبی را در اختیار شما قرار نمی دهد. در این حالت، مثلا سایت NerdWallet یکی از نتایج اصلی است و ما می خواهیم صفحه های 404 که بر روی این دامنه قرار دارند را مشاهده کنیم. ترکیب این روش ها باعث می شود شما لیست بسیار خوبی از دامنه های مختلف داشته باشید و بتوانید آن ها را تحلیل کنید.
یافتن صفحه های 404 با ابزار تحلیل بک لینک
در این حالت، شما باید دامنه رقیب خودتان را وارد ابزار تحلیل بک لینک کنید و سپس سربرگ «indexed pages» را بررسی کنید. شما در این صفحه، یک جعبه علامت در بالای جدول را مشاهده می کنید که روی آن نوشته شده «Target URL error». این جعبه را علامت بزنید و سپس لیستی از صفحات به شما نشان داده می شود که لینک آن ها قابل بررسی نیست (صفحه های خراب).
در این قسمت، ما یک لیست جامع از صفحه های سایت رقیب داریم که بک لینک دارند، و صفحه اصلی 129 بک لینک مجزا دارد. در صورتی که ما یک رقیب دیگر را هم بررسی کنیم، یعنی CreditCards.com، و همین فرایند را برایش اجرا کنیم یک لیست کامل داریم که از دو دامنه مختلف به دست آمده است. حالا ما باید لینک های خاصی که به این صفحات وارد شده اند را شناسایی کنیم تا بتوانیم لیستی از گزینه های احتمالی خودمان به دست بیاوریم.
برای به دست آوردن این اطلاعات، شما باید بر روی تعداد در ستون «Backlinks» کلیک کنید و این کار باعث می شود که شما لیست کاملی از لینک هایی به دست بیاورید که وارد این صفحه شده اند. در این مورد، ما بر روی صفحه اول کلیک می کنیم که مرتبط با خرید خودروهای دست دوم می باشد. شما می توانید با استفاده از دکمه «export»، که بالا سمت راست صفحه نمایش دیده می شود، این لیست را ذخیره کنید.
بررسی لینک های شکسته
در ابزار تحلیل بک لینک، می توانید از ستون AS (شاخص اعتبار) استفاده کنید تا کیفیت لینک ها را ارزیابی و بررسی کنید. در مثال قبلی، در حالی که 353 لینک در این قسمت دیده می شود، تنها 9 مورد از آن ها شاخص AS، 10 یا بالاتر را دارند. بقیه لینک ها بی کیفیت هستند و نیازی نیست که بر روی آن ها کار کنید. در بعضی از موارد، شما باید از وب سایت های کم کیفیت هم بک لینک دریافت کنید، لینک سازی با لینک شکسته محدود به سایت های با رنک بالا نیست، اما به صورت کلی بهتر است که از بک لینک هایی استفاده کنید که کیفیت قابل قبولی دارند.
3- بازسازی محتوایی که از لینک آن استفاده شده است
نقطه شروع برای ایجاد کردن لینک های مرتبط، درک کردن ماهیت صفحه خراب است. با کشف این موضوع، می توانید متوجه شوید که چرا یک نفر از لینک صفحه خراب استفاده می کرده است. بهترین روش برای انجام این کار، استفاده از archive.org’s Wayback Machine است.
شما باید URL صفحه خراب را وارد این سایت کنید و سپس متوجه می شوید که محتوایی که حالا از بین رفته، چه چیزی بوده است. سپس محتوای خوبی را در سایت خودتان پیدا کنید و یا محتوای بهتری را ایجاد کنید، و در آخرین قدم، با کسانی که از این لینک استفاده کرده اند با ایمیل یا سایر اطلاعات تماسی مکاتبه کنید و لینک محتوای خود را جایگزین لینک شکسته نمایید.
در اصل با استفاده از این سایت متوجه می شوید که محتوای مورد استفاده چه چیزی بوده و چرا از لینک آن استفاده شده است. شما به این اطلاعات نیاز دارید زیرا باید دو کار زیر را انجام دهید:
پیدا کردن صفحه ای در سایت خودتان که مانند محتوای قبلی، موضوع را بررسی کرده باشد و بتوانید جایگزین خوبی برای لینک شکسته باشد.
محتوایی را در سایت خودتان ایجاد کنید که درست مانند محتوای قبلی در صفحه خراب، ارزشمند باشد.
شما باید یک دلیل محکم به دیگران بدهید که از لینک شما به جای لینک معیوب استفاده کنند و به آن ها نشان دهید که محتوای شما به خوبی محتوای قبلی و یا حتی بهتر از محتوای قبلی است. مزایای استفاده از WayBack Machine این است که نیازی نیست در رابطه با محتوای قبلی حدس بزنید. در صورتی که شما از قبل محتوای مناسبی دارید، می توانید آن را نسبت به صفحه خراب تحلیل کنید تا متوجه شوید آیا محتوای شما می تواند به خوبی محتوای قبلی باشد یا خیر.
زمانی که محتوای خوبی را در سایت خودتان پیدا کردید یا محتوای بهتری را ایجاد کردید، در این صورت می توانید با کسانی که از این لینک استفاده کرده اند مکاتبه کنید. شما حتما لیستی از افرادی را که لینک خراب در سایت خود دارند پیدا کردید و می خواهید با آن ها جهت عملیات لینک سازی با لینک شکسته مکاتبه کنید ( لیستی از صفحاتی که از Broken Link استفاده کرده اند). اما احتمالا هنوز اطلاعات لازم برای ارتباط با این افراد را ندارید و حتما باید این اطلاعات را پیدا کنید.
روش های پیدا کردن اطلاعات تماس یک سایت
صفحه معرفی، صفحه اطلاعات تماس یا صفحه درباره ما را در سایت هدف بررسی کنید. این صفحه ها معمولا اطلاعات تماس دقیقی را برای ویراستار ها، وبمستر ها یا مالکین وبسایت داشته باشد. ممکن است همیشه نتوانید به سادگی ایمیل فرد مورد نظر را پیدا کنید اما ممکن است یک فرم تماس وجود داشته باشد. شما حتما باید اطلاعات تماس مد نظر خودتان را پیدا کنید.
می توانید از ابزاری مانند io استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند تقریبا آدرس ایمیل هر کسی که می خواهید را پیدا کنید.
از گوگل استفاده کنید. شما با استفاده از روش های جستجوی مختلف می توانید اطلاعات مد نظر خودتان را پیدا کنید.
شما باید یک لیست از لینک های خراب، اطلاعات تماس و در صورت امکان نام فردی که می خواهید با او مکاتبه داشته باشید را پیدا کنید.
آموزش مکاتبه جهت لینک سازی با لینک شکسته
زمانی که شما لیست مکاتبه را تکمیل کردید، شما باید با گزینه های احتمالی خودتان مکاتبه کنید و آن ها را قانع کنید تا لینک های شما را جایگزین لینک های خراب کنند. روشی که شما مکاتبه را انجام میدهید، به خصوص روش ارسال ایمیل، مهم ترین کلید شما برای موفقیت است.
روش موثر برای لینک سازی و مکاتبه چیست؟
باید یک ایمیل ساده اما موثر بنویسید. شما باید یک ایمیل مخصوص برای این کار داشته باشید اما نباید تلاش کنید که از روی ایمیل دیگران تقلید کنید. به نمونه های خاص و مختلف مکاتبه موجود در اینترنت یا… نگاهی بیندازید. ایمیل های سفارشی را بسازید و ارسال کنید. سپس توضیح دهید که چرا این محتوای شما باعث می شود که ارزشی به سایت هدف اضافه شود. نرخ موفقیت خوبی باید برای کارداشته باشید.
نکته مهم: هیچ وقت به فردی که درخواست لینک سازی از سایتش را دارید، نگویید که باید لینک مرا جایگزین لینک خراب کنید، بلکه باید ان ها را تشویق کنید که تصمیم گیری درستی داشته باشند! پیشنهاد دادن معمولا خیلی خیلی بهتر از دستور دادن است. لینک سازی با لینک شکسته فرآیند آسانی نیست قدری حوصله می طلبد.
آیا دنبال روش دیگری هستید تا مکاتبه کنید؟ شما می توانید از ابزار لینک سازی استفاده کنید تا ایمیل های مکاتبه برای شما ایجاد کند. کاری که در این قسمت باید انجام دهید، این است که سایت های احتمالی مد نظر خودتان را همراه با اطلاعات تماس در این ابزار کپی کنید. شما سپس می توانید از این ابزار برای ارتباط استفاده کنید که شامل سفارشی سازی ایمیل های ارسالی و پیگیری است. همچنین می توانید سایت های احتمالی خودتان را در سربرگ «in progress» مشاهده کنید. حال بر روی اطلاعات تماس مخاطبین خودتان کلیک کرده و سپس ایمیل را ارسال کنید.
حتما به این موضوع دقت کنید که چند روز بعد از ارسال کردن ایمیل اولیه، پیگیری های لازم را داشته باشید. این کار می تواند تا حد زیادی نرخ موفقیت شما را افزایش دهد. همچنین می توانید با چک کردن ایمیل های ارسال شده، پاسخ ها و وضعیت کلی را مشاهده کنید.
مزیت تعمیر لینک خراب
کاملا مشخص است که تعمیر لینک خراب چطور می تواند به شما کمک کند تا در مقیاس گسترده، فرصت های لینک سازی به دست بیاورید و لینک سازی با لینک شکسته را به نحو احسن انجام دهید. زمانی که این تمرین را انجام دادید، لیستی از لینک های با کیفیت را به دست می آورید که وارد این صفحه های خراب شده اند.
در نهایت بهینه سازی لینک های خراب سایت های دیگر، چه سودی برای سایت ما دارد؟
بهینه سازی و لینک سازی با لینک شکسته سایت های دیگر، می تواند یکی از بهترین روش ها برای دریافت لینک باشد. شما می توانید با حذف کردن لینک بد رقبای خودتان، لینک های بسیار ارزشمند برای سایت خود، به دست بیاورید. همچنین شما با این کار می توانید وب سایت های دیگر را از Broken Link پاک کنید. هیچ کس دوست ندارد بر روی یک لینک کلیک کرده و ببیند که صفحه مربوط به لینک معیوب است؛ شما می توانید با این کار، لینک های بسیار ارزشمندی را به دست بیاورید.