عبادی سئو | آموزش سئو || آموزش سئو وب سایت

وبلاگ در زمینه آموزش سئو و ارائه خدمات سئو فعالیت دارد

عبادی سئو | آموزش سئو || آموزش سئو وب سایت

وبلاگ در زمینه آموزش سئو و ارائه خدمات سئو فعالیت دارد

مفهوم سئوی تکنیکال چیست؟

مفهوم سئوی تکنیکال چیست؟


اکنون باید به خوبی متوجه شویم که سئوی تکنیکال چیست و منظور از استفاده آن دقیقا چه چیزی می باشد. آیا سئوی تکنیکال تلفیقی از سئو داخلی و خارجی وب سایت می باشد؟ برای دریافت پاسخ این سوال، ادامه متن را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

در ارتباط با اینکه سئوی تکنیکال چیست، باید بگوییم که سئو تکنیکال یا همان سئو فنی، به کلیه فعالیت های سئو به غیر از بهینه سازی محتوا و لینک سازی اطلاق می شود. به زبان ساده تر، سئو فنی تمامی نیازهای خزنده گوگل برای کراول کردن صفحات سایت را پوشش می دهد. این نیازها و مقررات موتورهای جستجوگر، به طور مداوم تغییر کرده و پیچیده تر می شوند؛ علت بروز بودن موتور جستجوی مورد نظر در جهت رفع نیازهای کاربران می باشد. بنابراین، سئوی تکنیکال و تکنیک های آن نیز همواره پیچیده تر شده و بر اهمیت کاربردشان افزوده می شود. در نتیجه می توان گفت که سئو فنی همیشه در حال بروز شدن می باشد.

سئو فنی نیاز دارد تا بهینه شود تا پایه و اساس لازم  جهت تولید محتوا و لینک سازی وب سایت شما را فراهم کند. با بهینه و بروز بودن سئو تکنیکال، شما می توانید بهترین موقعیت های بازاریابی برای به دست آوردن لینک های مختلف را کسب کنید. در نهایت شما می توانید در صفحات نتایج جستجوی گوگل به خوبی بدرخشید.


عناصر سئو تکنیکال چیست؟ 


همانطور که اطلاعاتی درباره عناصر مرتبط با دیگر بخش ها سئو می تواند بسیار مفید باشد، شما باید آگاه باشید که عناصر سئوی تکنیکال چیست و دقیقا چه نقشی را در روند بهینه سازی وب سایت شما ایفا می کنند.


1.سرعت سایت

حتی وب سایت های فروشگاهی نیز متوجه این شده اند که تاخیر کمتر از یک ثانیه در بارگذاری یک صفحه، یک درصد از فروش محصول مورد نظرخود کاهش می دهد. در نتیجه سرعت سایت یک فاکتور بسیار مهم در روند بهینه سازی است و شما باید از تکنیک های بهینه سازی سرعت سایت استفاده کنید تا در سریع ترین زمان ممکن، اطلاعات صفحه شما برای مخطبتان بارگذاری شود.

اجزای وب سایت خود را محدود کنید و قالب ها را به حداقل برسانید. یک اصل مهم درباره قالب ها وجود دارد که باید به یاد داشته باشید؛ هرچه کمتر از قالب ها در روند طراحی سایت خود استفاده کنید، بهتر است.

هرچه عنصر بیشتری در سایت برای بارگذاری وجود داشته باشد، طبیعی است که صفحه مورد نظر دیرتر برای کاربران به نمایش در خواهد آمد. البته دقت داشته باشید که به طور کلی باید تعادلی مناسب بین عناصر ضروری و یک طراحی سایت بی نقص برای خود در نظر داشته باشید

- تصاویر یکی از اصلی ترین بخش های هر محتوایی می باشند. شما باید حجم تصاویر خود را کاهش دهید و در حال سعی کنید از کیفیت آن ها چیزی کم نشود. در این زمینه هم باید تعادل را رعایت کنید. ابزارهای زیادی برای بهینه سازی تصاویر وجود دارند که شما می توانید از آن ها در روند بهینه سازی سئو تکنیکال خود استفاده کنید.

به طور کلی حجم تصاویر صفحات سایت نباید هر کدام بیشتر از 150 کیلو بایت باشند. البته این عدد در برخی موارد، استثنا هم دارد. طبیعتا افزایش حجم تصاویر یکی از عوامل تاثیرگذار اصلی در افت سرعت سایت است.

·

- ریدارکت های چندگانه نیز می توانند اثرات مخربی بر روند سرعت بارگذاری سایت شما داشته باشند. هرچه ریدایرکت های بیشتری برای یک صفحه در نظر گرفته شده باشند، کاربر مجبور می شود زمان بیشتری را منتظر بماند. به همین دلیل شما همیشه باید تعداد ریدارکت های خود را محدود کنید تا مشکلی برای بهینه سازی سرعت سایت شما به وجود نیاید.

·- کش یا همان حافظه پنهان مرورگر، اولین باری که از یک صفحه وب بازدید می کنید، منابع وب سایت را به صورت خودکار ذخیره می کند. علت این است که مرورگر شما در زمانی که دوباره می خواهد وارد صفحه سایت مورد نظر شود، نیازی به بارگذاری مجدد برخی موارد نداشته باشد. این به طور قابل توجهی باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحه برای بازدید کنندگان می شود.


2. Mobile friendly

Mobile friendly دومین عنصر مرتبط با سئوی تکنیکال است و اهمیت ان به اندازه بهینه سازی سرعت سایت می باشد. در سال 2015 گوگل بروز رسانی در الگوریتم رتبه بندی خود ایجاد کرد که بسیاری از متخصصین سئو آن را با عنوان Mobilegeddon می شناختند. علت نام گذاری این بروز رسانی الگوریتم رتبه بندی، تاثیر بیش از حد آن بر تمامی جستجوها بود. به معنای واقعی کلمه، این بروز رسانی نوع جستجوها را از دسکتاپ خارج کرده و جستجوها را به سمت تلفن های همراه کشاند.از آن زمان بعد، موبایل فرندلی بودن یکی از شاخصه های اصلی تمامی وب سایت ها شد و سئوکاران سعی می کنند تا بیشترین تطابق را با تلفن های همراه داشته و بهترین تکنیک ها را برای بهینه سازی سایت برای تلفن های همراه به کار ببرند.


3 . ساختار سایت

یک مسئله مهم دیگر که باید بدانید این است که جایگاه ساختار سایت در سئوی تکنیکال چیست و شما چه اقداماتی باید در زمینه بهبود آن انجام دهید.فایل robot.txt، نقشه سایت و URL های سازمان یافته و بهینه شده از اصلی ترین مواری هستند که در زمینه بهینه سازی ساختار کلی سایت در سئوی تکنیکال اهمیت زیادی دارند. بهتر است به جای استفاده از HTTP از HTPPS استفاده کنید؛ چراکه امنیت سایت نیز در این زمینه برای شما می تواند مفید واقع شود.


نشانه گذاری structured data

مسئله دیگری که در آموزش سئو تکنیکال اهمیت ویژه ای دارد، درباره structured data است. بدیهی است که گوگل با بررسی محتوا و نحوه بهینه سازی یک صفحه سایت، نوع منبع شما را تشخیص می دهد. اما rich snippet ها می توانند وب سایت شما را به مرحله بالاتری ببرند و کمک زیادی به روند کراول کردن و ایندکس کردن صفحات سایت ها توسط موتور جستجو گوگل کنند.

اکنون وقت آن است که متوجه شوید که rich snippet ها دقیقا چه ماهیتی دارند. شما rich snippet ها را می توانید در نتایج جستجوی گوگل مشاهده کنید؛ هنگامی که شما یک پرسش خاص را جستجو می کنید. کافی همین الان یک پرسش را در گوگل جستجو کنید. بعد از جستجو، شما یک لیست از rich snippet ها را می توانید مشاهده کنید. Rich snippet ها داده هایی در ارتباط با star rating و آمار مرورها و بازدیدها در اختیار شما قرار می دهند.

تمامی این اطلاعات که برای برخی نتایج آن ها را می توانید مشاهده کنید، نشانه گذاری های structured data می باشند. نکته مهم اینکه شما نیز می توانید ازrich snippet ها را برای وب سایت خود به وجود بیاورید. افرادی که از سایت های وردپرسی استفاده می کنند، در این زمینه می توانند عملکرد راحت تری داشته باشند. اگر شما نیز از یک وب سایت وردپرسی استفاده می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از افزونه schema.org را به CMS خود اضافه کنید و آن را فعال کنید. بعد از آن، این افزونه به راحتی آماده به کار می شود.

اما اگر از وردپرس استفاده نمی کنید، پیشنهاد می کنیم که از راهنمای نشانه گذاری گوگل استفاده کنید. تا از مزایای نشانه گذاری های structured data بی بهره نمانید.


5 . محتوای تکراری

بر اساس اطلاعات به دست آمده از مقاله های آموزش سئو تکنیکال، متوجه می شویم که این دسته از سئو، به خطاهای وب سایت ها نیز مرتبط هستند. محتوای تکراری یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که روند سئو فنی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. پس باید با دقت ویژه ای با آن برخورد داشته باشید.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید، بهتر است که به الگوریتم پاندا گوگل که در سال 2011 اتفاق افتاد، مراجعه کنید. این بروز رسانی که در الگوریتم رتبه بندی گوگل اتفاق افتاد، محتواهای بی کیفیت و بدون ارزش را مورد هدف خود قرار داد. بعد از این بروز رسانی، به طور کلی روند تولید محتوای سایت ها عوض شد. محتوای تکراری یا duplicate content نیز یکی از همین موارد بود.

با استفاده از حساب کاربری سرچ کنسول خود می توانید مشکلات مربوط به محتواهای تکراری به مشاهده کنید. وارد حساب کاربری سرچ کنسول/search appearance/HTML improvements شده و بررسی کنید که آیا وب سایت شما مشکلی در رابطه با محتوای تکراری دارد یا خیر.

اگر محتواهای تکراری در سایت شما وجود داشته باشد، می توانید آن ها را حذف کنید. اگر قصد حذف کردن این دسته از محتواها را ندارید، پیشنهاد می کنیم که از تگ canonical برای هر کدام از آن ها استفاده کنید.

چگونه در سرچ گوگل باشیم؟

چگونه در سرچ گوگل باشیم؛ معمولا یکی از اولین سوالاتی است که بعد از راه اندازی وب سایتتان، برای شما پیش می آید. فرض کنید که مشکلی برای یکی از وسایل منزل شما به وجود آمده است؛ طبیعتا اولین کاری که می کنید، مراجعه به یک تعمیرکار نیست. در این مواقع، افراد شروع به جستجو در اینترنت می کنند و از نتایجی که گوگل برای آن ها به نمایش در می آورد، برای رفع مشکل خود استفاده می کنند.

اگر دقت کرده باشید، متوجه می شوید که قرار داشتن وب سایت شما در صفحات نتایج جستجوی گوگل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال پاسخ صحیحی برای پرسش چگونه در سرچ گوگل باشیم، هستند.

اما پیشنهاد من به شما این است که اگر کمی آینده نگر باشید، ضرر نخواهید کرد. در همین مثال بالا؛ فردی که می خواهد اطلاعات مفیدی در مورد تعمیر وسیله مورد نظرش به دست بیاورد یا اینکه با یک تعمیرکار باتجربه از طریق اینترنت ارتباط برقرار کند، بیشتر از 3 سایت اول استفاده می کند. طبیعی است که او هیچ توجهی به سایت های صفحه دوم به بعد گوگل نخواهد کرد.

بنابراین حضور وب سایت در صفحه اول گوگل و رنک های برتر اهمیت بسیار ویژه ای دارد؛ در نتیجه بهتر است سوال “چگونه در سرچ گوگل باشیم” را به سوالاتی مثل؛

چگونه در سرچ گوگل اول باشیم

یا

چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم

که از نظر سئو سایت اعتبار بالاتری نسبت به سوال اول دارند، تبدیل کنیم. 

در این مقاله سعی کرده ام معتبرترین و بهترین روش هایی که با استفاده از آن ها می شود سایت را در گوگل به رتبه های برتر رساند را برای شما بیان کنم. پس بدون معطلی به سراغ این ترفندها می روم

ثبت آدرس سایت در گوگل

احتمالا شما وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی و بهینه کرده اید و اکنون می خواهید دکمه انتشار را فشار دهید و محتواهای خود را با تمامی کاربران به اشتراک بگذارید؛ درست است؟

باید توجه داشته باشید که به همین سادگی ها هم نیست!؛ همانطور که می دانید، موتور جستجوی گوگل، میلیاردها صفحه وب را کراول می کند و بر اساس 200 فاکتور رتبه بندی خود، به هر کدام از آن ها رتبه ای می دهد.

حال نکته اینجا است که چگونه می توان به این پروسه سرعت بخشید؟

برای این مسئله، تنها و مهم ترین کاری که لازم است بکنید، ثبت آدرس سایت در گوگل است. با این کار، نه تنها پروسه ایندکس شدن وب سایت خود را بهبود داده اید، بلکه از هر بروز رسانی جدید این موتور جستجو هم مطلع خواهید شد. بهترین روش برای ثبت کردن سایت، استفاده از حساب کاربری گوگل سرچ کنسول است. اگر هنوز حساب کاربری سرچ کنسول وب سایت خود را تشکیل نداده اید، پیشنهاد می کنیم سریعا اقدام به انجام آن کنید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب خیلی مهم است

همانطور که گفته شد، گوگل از حدود 200 فاکتور برای کراول و ایندکس کردن وب سایت ها استفاده می کند که کلمات کلیدی، یکی از مهم ترین آن هاست. با مشاهده متداول ترین کلمات استفاده شده در محتواها، عناوین و تگ های متا، گوگل می تواند متوجه شود که کسب و کار شما در مورد چه چیزی است و صفحات آن را باید در ارتباط با چه موضوعاتی به کاربران نشان دهد.

در نتیجه، باید در هنگام انتخاب کلمات کلیدی خود توجه ویژه ای داشته باشید؛ زیرا عبارت های کلیدی می توانند وب سایت شما را ارتقا داده یا اینکه آن را نابود کنند. هنگام انتخاب عبارات کلیدی باید حجم جستجو شدن، ارتباط و تطابق با نیاز کاربران را در نظر داشته باشد؛ و از همه مهمتر، سعی نکنید عبارت های کلیدی را در محتواهایی به کار ببرید که ارتباطی با هم نداشته باشند.

4 راه حل سئو سایت های ضعیف

1- به کار نبردن استراتژی های عجولانه در سئو سایت

برخی از سئوکاران ممکن است هنگامی که با وب سایت های ضعیف مواجهه می شوند که از نظر سئو یا عملکرد مشکلات فراوانی دارند، وسوسه شوند تا در اسرع وقت یک سری اعمال عجولانه انجام دهند. شما باید قبل از هرگونه فعالیتی، اصول اولیه آن را به خوبی انجام دهید.

اولین قدمی که وب سایت های ضعیف شرکت های مختلف نیاز دارند تا برای بهبود وضعیت کلی آن ها انجام داد، این است که به مشتریان و مخاطبین آن ها کمک کنید تا به اهداف خود دست پیدا کنند.

برای بهتر عمل کردن در این وضعیت نیاز دارید تا اول از همه موقعیت کلی را به بهترین شکل تجزیه و تحلیل کنید که شامل جمع آوری داده های تاثیرگذار می باشد. انجام دادن ای عمل باعث می شود تا وضعیت را بهتر درک کرده و بتوانید به شکلی صحیح روند سئو سایت های ضعیف پروژه های خود را پیش ببرید.

برقراری ارتباط با مشتریانتان می تواند تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند. شما باید بدانید که آن ها چه هدفی از ساختن این وب سایت داشته اند و می خواهند به چه مرحله ای برسند. همچنین می توانید از آن ها بخواهید به شما توضیح دهند که قبلا از چه استراتژی هایی برای وب سایتشان استفاده کرده اند. این ها به شما کمک می کنند تا موانعی که برای بهبود عملکرد سایت مدنظر وجود دارد را به خوبی مرتفع کنید.

اکنون که به خوبی می توانید فعالیت های بسیار مناسب و صحیحی را برای بهینه سازی این سایت انجام دهید؛ از قبیل سئو محتوا ضعیف، بروز رسانی های فنی و متا و بهینه سازی متا دیتاها. البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که این موارد به برنامه ریزی های کلی شما آسیبی وارد نکنند.

زمانی متوجه اهمیت این امر می شوید که در پروژه های شما سایت های مورد نظر از ابتدا نتوانند به خوبی فعالیت داشته باشند. بنابراین مهم است که در این مرحله یک قدم به عقب برگشته و وضعیت کلی پروژه را بهتر درک کرده و متوجه آن شوید. با توجه به این موارد، شما نیاز به یک برنامه کلی دارید تا روند فعالیت های خود را طبق آن پیش ببرید.

طبیعی است که اگر برنامه کلی وب سایت شما به خوبی نوشته شده باشد، کارکنان شما نیز در طول روند بهبود سایت های ضعیف، بهتر عمل خواهند کرد. کامل کردن این مراحل تضمین می کند که هیچکاری از قلم نخواهد افتاد. موارد زیر مثال هایی در این زمینه هستند:

  • محتوای مسدود شده
  • کراول شدن سایت
  • قابلیت ایندکس شدن
  • برخی از الگوریتم ها


2- متمرکز بر هدف خود باشید

لازم است تا در ابتدا، KPI یا شاخص کلیدی عملکرد، هدف های مختلف خود و چونگی رسیدن به آن ها را مشخص کنید تا به وسیله آن بتوانید پیشرفت خود در روند سئو سایت های ضعیف را به خوبی بررسی کرده و عملکرد بهتری از خود نشان دهید.

بنابراین برای متمرکز بودن بر روی اهداف خود بهتر است به دو مورد زیر بیشتر توجه کنید. کنترل خود بر روی این پروژه های سئو سایت های ضعیف را به شکل بسیار خوبی افزایش دهید. تمرکز بسیار بیشتری بر روی فعالیت‌های داشته باشید که باعث می شود مشتریان شما به اهداف خود نزدیک تر شوند.

3- مدیریت کار را به طور کامل به دست بگیرید

وقتی متقاضیان مختلف به شما مراجعه می کنند تا سئو سایت آن ها را انجام دهید، می‌خواهند به بهترین شکل به آن ها کمک شود. طبیعتا از قبل در ذهن خود فرضیه هایی را مبنی بر اینکه بهینه سازی وب سایت خود را به دست یک متخصص می سپارند، داشته‌ اند. بنابراین هنگامی که می خواهید پروژه آن ها را انجام دهید، بهتر است به طور کامل مدیریت و رهبری کار را به دست بگیرید چراکه با این کار آن ها بیشتر به شما اعتماد کرده و نتیجه این فعالیت ها را موفقیت آمیزتر می دانند.

طبیعی است که مدیریت این پروژه ها با توجه به وضعیت وب سایت مشتریان شما تفاوت پیدا خواهد کرد. به این صورت که هر چه این سایت ها ضعیف تر باشند، مدیریت شما بر روی آن ها نیز سخت تر خواهد بود. همانطور که در بالاتر به آن اشاره کردیم، معمولاً وب سایت های بسیار بد مربوط به کسب و کارهای خاصی هستند. بنابراین این بسیار مهم است که شما مدیریت خود را به بهترین شکل انجام دهید.


نکاتی که در مدیریت خود به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد:

  • نقش ها و مسئولیت های مختلف فعالیت خود را در برنامه کلی بهینه سازی سایت به طور کامل مشخص کنید.
  • داده ها و اطلاعات مورد نیاز خود را از متقاضی خود دریافت کنید.
  • به شکل عاقلانه به موضوع نگاه کرده و سرعت را یکی از اصلی ترین معیارهای خود قرار دهید و در صورت لزوم تغییراتی در برنامه خود ایجاد کنید.
  • اهداف کسب و کار مورد نظر را به آرامی و به صورت مرحله ای در بهینه سازی سایت وارد کنید.
  • اقدامات خود را دسته بندی کرده و تاثیر هر کدام از آن ها را در بهبود وضعیت کلی سایت مشخص کنید.
  • جمع بندی های لازم به انجام انجام بدهید؛ چراکه با جمع بندی کردن های لازم متوجه خواهید شد عملکرد شما تداخلی با اهداف اصلی مشتری هایتان نداشته باشد.

4- همه چیز را در بهینه سازی خود اولویت بندی کنید

سایت های ضعیف می توانند دوره بسیار بدی برای کسب و کار اینترنتی باشند. همچنین می توانند به منابع، بودجه و پیشرفت های کسب و کار شدیدا آسیب وارد کنند. به عنوان یک کار و یا بازاریاب دیجیتال حرفه ای باید از تجربه های خود به خوبی در این زمینه استفاده کنید.

Google Docs روش خارق العاده برای ایجاد تیم های مختلف برای دسترسی به اطلاعات است. این امر همه را قادر می سازد تا اولویت ها را مشاهده کرده و موارد مختلف را برای تنظیم آن رعایت کنند.

همچنین این کار باعث می شود تا موانع ارتباطی که سرعت پروژه ها را به شدت کاهش می دهند متوقف شوند. با این حال، ابزارهای بسیار زیاد رایگانی وجود دارد که مدیریت سئو سایت های ضعیف را بسیار آسان تر می کند. اگر شما برنامه ریزی خاصی برای بهبود سایت های ضعیف دارید، می توانید با استفاده از این ابزارها تشخیص دهید که تا چه میزان استراتژی‌ های شما در بهینه سازی این سایت ها موثر بوده است.

همچنین علاوه بر موارد ذکر شده در بالا بهتر است که زمان تعیین شده برای انجام تمامی فعالیت های خود را به طور دقیق مشخص کنید. این امر در روند موفقیت شما و بهبود کسب و کار مشتری و متقاضیانتان کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

در آخر بهتر است این نکته را فراموش نکنید و حتما به ان توجه کنید که قطعا هر وب سایتی شرایط خاص خود را دارد و ممکن است مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم برای برخی از پروژه ها تفاوت هایی داشته باشد اما این را بدانید که کلیت کار خارج از مطالبی که ارائه شد، نخواهد بود؛ بنابراین بهتر است که آن ها را به خوبی مطالعه کرده و در روند بهبود سایت های ضعیف، عملی کنید.

وردپرس چیست؛

وردپرس چیست


 این سوال را معمولا تمامی افرادی که به تازگی با دنیای وب و سئو سایت آشنا شده اند، می پرسند. در نتیجه ما تصمیم گرفتیم مطلبی در مورد اینکه وردپرس چیست و چه کاربردی دارد را با بیانی ساده و کاربردی برای شما عزیزان بیان کنیم.

پاسخ ساده به این صورت است:

وردپرس یک سیستم عامل برای وبسایت شما می باشد.

خب این طور در نظر بگیرید درست همانطور که تلفن هوشمند شما سیستم عامل iOS و یا اندروید دارد تا بتواند کار کند، وبسایت هوشمند شما نیز نیازمند وردپرس می باشد.

در حالی که وردپرس قطعا تنها سیستم  عامل برای وبسایت نیست؛ اما می توان گفت که قطعا قوی ترین سیستم عامل موجود می باشد؛ بر اساس مقاله های معتبر آموزشی وردپرس چیست و چه کاربردی دارد. از بین افرادی که این مقاله را می خوانند، 32% از تمام وبسایت ها با وردپرس اجرا شده است! دوباره می گوییم 32% از تمام وبسایت ها!

برای این که متوجه شوید تفاوت دیگر CMS ها با وردپرس چیست، بین رتبه اول که در اختیار وردپرس است و رتبه دوم که در اختیار Joomla است؛ رتبه دوم تنها 3% از وبسایت ها را به خودش اختصاص داده است.

چه چیزی باعث می شود که وردپرس اینقدر رایج باشد و برای چه چیزی مورد استفاده قرار می گیرد؟

چند دلیل اصلی برای این موضوع وجود دارد:

  • وردپرس رایگان است. شما میتوانید بدون هیچ پولی از این ابزار استفاده کنید.
  • وردپرس متن باز است. این برنامه یک پروژه است که توسط هزاران داوطلب در سراسر جهان نوشته شده است. هر کسی می تواند در این زمینه مشارکت داشته باشد. هر کسی می تواند با وردپرس کار کرده و به این بستر کمک کند تا بیشتر رشد کند.
  • وردپرس خیلی مدرن است. در صورتی که بعضی از ویژگی های آن به صورت استاندارد برای نرم افزارهای وبسایت در نظرگرفته می شود، می توانید مطمئن باشید که قطعا وردپرس نیز آن ویژگی ها را دارد.
  • وردپرس خیلی منعطف است. این نرم افزار می تواند بر روی هر وبسایتی نصب شود. اصلا مهم نیست که شما یک سایت تجاری، یک وبلاگ و یا یک سایت تصویر دارید ، در هر صورت وردپرس می تواند در انواع وبسایت ها مورد استفاده قرار بگیرد. شما می توانید از این نرم افزار برای سایت های مجموعه سازی، سایت های عروسی، سایت تناسب اندام، سایت فهرست اقلام و حتی سایت های فروشگاهی استفاده کنید. همچنین استفاده از وردپرس دشوار نیست.
  • وردپرس در دسترس همه بوده و کاربر پسند است. کاربرانی که چشم هایشان مشکل دارد هم می توانند به راحتی از این ابزار استفاده کنند.
  • وردپرس در تمام دستگاه ها و سایزهای مختلف تصویر نیز استفاده می شود. شما میتوانید از طریق دسکتاپ، لپتاپ، تبلت و تلفن همراه به این بستر دسترسی داشته باشید.
  • وردپرس قابل توسعه است. شما می توانید ویژگی های سفارشی را با پلاگین های مختلف به وردپرس اضافه کنید. این پلاگین ها مانند نرم افزارهای سیستم عامل شما هستند.
  • وردپرس زیبا است. هزاران هزار طرح رایگان (تم) و یا طرح های پولی برای وردپرس وجود دارد. شما می توانید تنها با یک کلیک این تم ها را بر روی وبسایت خودتان نصب کنید.

ماهیت وردپرس چیست؟

حال وقت آن می باشد تا به شکل دقیق تری به پرسش وردپرس چیست پاسخ بدهیم؛ به صورت خلاصه باید گفت، وردپرس به صورت موتوری است که زیر ظاهر وبسایت شما کار می کند.

 این ابزار به شما این قابلیت را میدهد تا بتوانید محتوای سایت خودتان را تغییر دهید، پست ها و صفحه های جدید ایجاد کنید و سپس مطمئن شوید که وبسایت شما در تمام دستگاه ها به درستی نمایش داده می شود یا خیر

البته، برای استفاده کردن از این مزایا، اول شما باید وردپرس را نصب کنید. خب پس به سراغ قسمت های بعدی می رویم

وقتی به گوگل بروید و «wordpress» را جستجو کنید، چه چیزی را مشاهده می کنید؟

اگر شما «wordpress» را در گوگل جستجو کنید، ممکن است کمی گیج شوید.

مشکل اینجا است: وقتی شما این عبارت را در گوگل جستجو کنید، دو دسته متفاوت از نتایج را مشاهده می کنید:

·         WordPress.com

·         WordPress.org

حتی با وجود این که عقل سلیم حکم می کند که هر دوی این سایت ها مشابه هستند، اما خب متفاوت اند.

در واقع، تفاوت بسیار زیادی هم بیان آن ها وجود دارد! تفاوت آنها به این صورت است:

WordPress.com یک بستر آنلاین کاملا تجاری می باشد.

WordPress.org نیز یک پروژه نرم افزاری متن باز است که در قسمت بالا آن را توصیف کردیم.

در نتیجه، wordpress.com چیست؟ wordpress.com به عنوان یک راهکاری است برای افرادی که الزاما نمی خواستند با نرم افزار خام WordPress کار کنند، بلکه ترجیح می دادند که فرد دیگری این کارها را انجام دهد. در نتیجه، با استفاده از WordPress.com، شما می توانید یک حساب ایجاد کنید؛ یعنی پروفایل خودتان را داشته باشید و سپس از یک نسخه ساده از وردپرس استفاده کنید که از قبل بر روی سرورهای بستر، نصب شده است.

به صورت خلاصه، پیشنهاد ما این است که بیشتر افراد از  WordPress.org استفاده کنند.

نحوه استفاده از وردپرس و عملکرد آن

به صورت خلاصه به شما می گوییم که چطور وردپرس را شروع کرده و سپس بعضی از مقالات دیگر را به شما معرفی میکنیم که احتمالا خواندن آن ها خالی از لطف نیست.

خب برای استفاده از وردپرس شما باید از یکی از دو مسیر زیر استفاده کنید:

مورد الف) اگر میخواهید یک وبسایت کامل با وردپرس ایجاد کنید:

برای این کار، شما دو المان نیاز دارید:

·         یک نام دامنه؛ آدرس وبسایت شما بر اساس نام دامنه مشخص می شود مانند com

·         آماده کردن هاستینگ وبسایت که همان سرور وبسایت می باشد؛ یعنی جایی که وبسایت شما قرار است روی آن اجرا شود.

اگر چه ممکن است این موضوع کمی فنی به نظر برسد، اما اجرای هر دو کار خیلی ساده است. شرکت هایی هستند که می توانند از طرف شما نام سایت شما را ثبت کرده و همچنین به شما دسترسی به سرور را ارائه کنند. آن ها می توانند وردپرس را به جای شما هم نصب کنند.

مورد ب) اگر می خواهید یک سایت محلی برای تست ایجاد کنید:

اگر نمی خواهید یک سایت کامل اجرا کنید بلکه صرفا می خواهید کمی با وردپرس کار کنید و آن را یاد بگیرید، می توانید وردپرس را بر روی یک سرور محلی نصب کنید.

حالا، ترفند استفاده از وردپرس این است که از نقطه نظر فنی، وردپرس یک بسته نرم افزاری است. در واقع تنها تفاوت آن با نرم افزار های دیگر این است که شما آن را بر روی کامپیوتر خودتان نصب نمی کنید بلکه آن را از طریق یک سرور وبسایت اجرا میکنید.

البته این مسیر ممکن است کمی دشوار باشد و معمولا توسعه دهندگان حرفه ای این مسیر را انتخاب می کنند زیرا مایل هستند که روش کار وردپرس را شناسایی کنند. بیشتر کاربران مورد الف را مد نظر دارند.


توسعه وردپرس و تغییر طراحی آن

اولین کاری که بیشتر افراد در وردپرس انجام میدهند، سفارشی سازی ظاهر پیش فرض و طراحی وبسایت آن ها.

همانطور که بیان کردم، وردپرس به راحتی توسعه پیدا می کند و میتوان آن را اصلاح کرد- هم از نظر عملکرد و هم از نظر طراحی.

نخست، بیاید پلاگین ها را بررسی کنیم.

پلاگین ها، بخشهای نرم افزاری کوچکی هستند که می توان آن ها را بر روی سایت های وردپرس نصب کرد که باعث توسعه عملکرد ها و ویژگی های وردپرس می شود. هزاران پلاگین رایگان در وبسایت ها در دسترس هستند. شما میتوانید پلاگین های مختلف را بر روی وردپرس خودتان نصب کنید.

در قسمت بعدی ما طراحی را بررسی می کنیم. در واقع ما در وردپرس با نصب تم، طراحی وبسایت را تغییر میدهیم.

تم ها، بسته های طراحی کاملی هستند که می توانند ظاهر وبسایت شما را تنها در چند کلیک تغییر دهند. شما می توانید درست مانند پلاگین، تم ها را بر روی وبسایت خودتان نصب کنید.

 هزاران تم رایگان وجود دارد همچنین فروشگاه های معروفی هستند که می توانید تم های آن ها را خریداری کنید.

ما هم طرح های خوبی در این زمینه ارائه کرده ایم که می توانید آن ها را بررسی کنید.

 

بعد چه؟

در انتها، با وجود ماهیت کاربر پسند ، وردپرس یک ابزار خیلی قوی است و می توانید به صورت موفق آن را نصب کنید و انواع وبسایت ها را با آن اجرا کنید.

مثلا، سایت خواننده معروف Beyonce.com هم با استفاده از وردپرس طراحی شده است.

اما  خب این اطلاعات فقط نوک قله کوه یخ است. نمونه های مختلف و برندهای گوناگون وجود دارند که از وردپرس استفاده می کنند مانند ACM ،Time Magazine ،James Bond و دیگر موارد.

 

نرخ کلیک چیست؟

نرخ کلیک چیست؟

نرخ کلیک یا CTR مخفف عبارت انگلیسی Click Through Rate  می باشد. CTR در واقع نسبتی است که اعلام می کند کاربران چه میزانی صفحه سایت مورد نظر شما را در نتایج جستجو گوگل مشاهده کرده و در نهایت بر روی لینک آن کلیک می کنند. 

CTR به شما نشان می دهد که تا چه میزانی در استفاده از کلمات کلیدی موفق بوده اید و تا چه حدی توانسته اید بر اساس اصول سئو، فعالیت های خود را پیش ببرید. در نتیجه برای اینکه بتوانید عملکرد خوبی در زمینه افزایش CTR داشته باشید، باید بتوانید ماهیت اینکه نرخ کلیک چیست را به خوبی درک کنید.

نکته ای که باید بدانید این است که کسب رتبه های برتر SERP ها زمانی ارزش خواهد داشت که افراد بر لینک مورد نظر شما کلیک کنند. اگر رنک خوبی در نتایج جستجو دارید اما CTR صفحه شما پایین می باشد، استفاده از تکنیک های افزایش نرخ کلیک برای شما ضروری است. برای اینکه شما به خوبی بتوانید تمایل افراد برای کلیک بر لینک خود را افزایش دهید، بهترین روش ها و نکات را در ادامه این مقاله ارائه خواهیم کرد.



یک نرخ کلیک طبیعی خوب و مناسب چیست؟

اول از همه باید بفهمیم که به چه چیزی یک نرخ کلیک خوب گفته می شود. 

بر اساس آمارهای اعلام شده توسط گوگل و دیگر متخصصین سئو سایت، میانگین نرخ کلیک چیزی حدود 3 تا 5 درصد می باشد و اگر CTR سایتی بین این دو عدد باشد، گوگل آن را یک نرخ کلیک خوب در نظر می گیرد.

چگونه CTR سایت خود را بررسی کنیم؟

برای اینکار باید به حساب کاربری Google Search Console خود وارد شوید و سپس در قسمت Performance، بخش Average CTR و Average position را فعال کنید. سپس می توانید  CTR های مربوط به رنک های مختلفی که دارید را مشاهده کنید. اینکه چه نرخ کلیکی برای هر پوزیشن مناسب است، بستگی به معیار و تحقیق هایی دارد که شما در خود دارید.

همچنین بعد از آن باید اصول بهینه سازی سایت را برای مواردی که مشکل دارند، پیاده سازی کنید. عنوان صفحه و متا دیسکریپشن مهمترین مواردی هستند که شما باید آن ها بهبود دهید تا افزایش نرخ کلیک سایت خوبی داشته باشید. بعد از اینکه بهینه سازی های مرتبط را انجام دادید، یک فایل CSV از حساب Google Search Console دانلود کنید تا با استفاده از آن پیشرفت هایی که در زمینه CTR رخ می دهد را متوجه شوید.

6 فاکتور تاثیرگذار بر نرخ کلیک سایت

ctr چیست؟,افزایش نرخ کلیک,افزایش نرخ کلیک سایت

بر اساس آمارهای به دست آمده، 6 فاکتور اصلی وجود دارد که تاثیر بسزایی بر CTR می گذارند:

  • هدف جستجو
  • Search Position
  • عنوان سئو
  • متا دیسکریپشن
  • URL
  • Snippet های نتایج جستجو

در ادامه هر کدام از فاکتورهای تاثیرگذار بر نرخ کلیک سایت را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

1) هدف جستجو

اگر CTR پایینی دارید، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که محتوای شما کاملا با آنچه اشخاص حقیقی در گوگل جستجو می کنند، تطابق داشته باشد. ارتباط محتوا و هدف جستجو اولین فاکتوری است که برای افزایش نرخ کلیک سایت باید آن را در نظر داشته باشید. با درک هدف جستجوی کاربر می توانید بازدید و ترافیک سایت خود را به شکل چشمگیری تقویت کنید.

2) Search Position

بر اساس آمارهای به دست آمده، حدود 37 درصد از کل جستجوهای انجام شده در گوگل، به رتبه یک صفحه اول نتایج جستجو اختصاص پیدا می کند. در نتیجه، اگر می خواهید اقدامات خوبی در زمینه افزایش نرخ کلیک انجام دهید، باید رتبه سایت خود را با استفاده از اصول سئو، ارتقا دهید. این مسئله ای است که تمامی متخصصین سئو با آن موافق هستند.

پیشنهاد می کنیم که وارد حساب Google Search Console خود شده و کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را برای آن ها دریافت می کنید، شناسایی کنید. سپس باید سایت خود را برای آن کلمات کلیدی شناسایی شده، سئو کنید؛ در نتیجه CTR شما افزایش پیدا خواهد کرد.

3) عنوان سئو

برای تقویت CTR طبیعی، شما باید تمرکز خوبی بر عناوین صفحات سایت خود داشته باشید. به هر حال، عنوان اولین شاخصه ای است که کاربران با آن برخورد می کنند و تصمیم می گیرند که وارد صفحه سایت شما بشوند یا خیر. به همین منظور شما باید تمامی نکات مربوط به انتخاب عنوان صفحه را که در دوره های آموزش سئو ارائه می شود، بیاموزید و در روند تولید محتوا خود آن ها را پیاده سازی کنید. در ادامه چند نکته کاربردی در این زمینه را بیان خواهیم کرد.

شما باید عنوان صفحه خود را به یک عنوان توصیف کننده مناسب تبدیل کنید. عنوان نباید خیلی کوتاه یا خیلی طولانی باشد. کاربران تمایل دارند تا عنوان صفحه سایت به گونه ای سئو شده باشد که هدف کلی متن محتوا را به آن ها منتقل کند.

نکته دیگر این است که از کلمات جذاب کننده استفاده کنید تا مخاطبین ترغیب به کلیک بر لینک شما بشوند. عباراتی مثل شگفت انگیز، اسرار آمیز، فوق العاده، بی نظیر، عجیب، باور نکردنی و …، می توانند موجب افزایش CTR سایت شما بشوند. همچنین به کار بردن اعداد در عنوان می تواند بر جذابیت آن بیفزاید.

4) متا دیسکریپشن

روش های زیادی برای بهبود CTR وجود دارد؛ اما meta description می تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در این زمینه داشته باشد. توضیحات متا صفحه سایت شما باید شامل عبارت کلیدی اصلی و عبارات کلیدی LSI محتوای شما باشد و توضیحات مناسب و ترغیب کننده ای را در خود جای داده باشد.

اگر برای صفحات خود متا دیکریپشن تولید نکنید، گوگل به صورت خودکار قسمتی از متن شما را ورداشته و از آن برای ایجاد متا دیسکریپشن استفاده می کند. طبیعتا این متن انتخابی گوگل نمی تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب برای کلیک بر لینک صفحه سایت شما بگذارد.

5) URL

فاکتور دیگری که CTR را تحت تاثیر قرار می دهد، URL است. این مورد همچنین بر رتبه بندی صفحات سایت شما نیز تاثیر بسزایی می گذارد. URL بهتر است که به زبان انگلیسی باشد و همچنین عبارت کلیدی اصلی صفحه شما در آن به کار برده شده باشد. URL صفحه حتما باید کمتر از 8 کلمه واحد باشد و در واقع بتواند توضیح مختصری درباره صفحه مورد نظر ارائه کند.

6) Snippet های نتایج جستجو

هنگامی که وب سایت خود را برای تقویت CTR بهینه می کنیم، در واقع یک هدف مهم دیگر را نیز در نظر داریم و آن این است که در SERP ها تا جایی که امکان دارد شهرت و اعتبار بیشتری کسب کنیم و بیشتر رتبه های برتر را از آن خود کنیم. Rich snippet ها در زمینه می توانند نقش موثری داشته باشند.

چند روش برای بهبود وضعیت بصری سایت در SERPs


Review Schema

اسکیمای review/rating سبب می شود تا لینک صفحه سایت شما ستاره دار شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که گوگل دیگر به صورت خودکار ستاره های بازبینی و مرور را نشان نمی دهد؛ یعنی اگر شما محصولی در سایت دارید که به آن رای داده شده است، تعداد رای ها توسط گوگل نشان داده نخواهد شد. در نتیجه شما باید از استرکچر دیتا استفاده کنید.

اضافه کردن استرکچر دیتای مرورها، تاثیر شگفت آوری بر روی افزایش نرخ کلیک شما خواهد داشت. اگر به فعالیت خودتان در نتایج جستجوی گوگل دقت کرده باشید، معمولا لینک های ستاره دار، خودنمایی بیشتری نسبت به دیگر موارد می کنند؛ ولو اینکه در رتبه اول گوگل هم قرار نداشته باشند. این نکته را مدنظر داشته باشید که کدهای اسکیما تنها در صورتی برای وب سایت شما نمایش داده خواهند شد که در صفحه اول گوگل قرار گرفته باشید. 

اگر از نشانه گذاری های اسکیما استفاده کرده اید و هنوز لینک وب سایت شما در گوگل استرکچر دیتای مربوطه را ندارد، قبل از اقدام به رفع مشکل در نشانه گذاری های خود، باید از فرمول site:domain.com استفاده کنید و URL صفحه مورد نظر را در این الگو پیاده سازی کنید. اگر در نتیجه ای که نشان داده شد، صفحه سایت شما دارای اسکیما بود، این بدان معناست که شما باید بر روی افزایش رتبه آن صفحه کار کنید تا به صفحه اول برسد. بعد از رسیدن به صفحه نخست، کدهای اسکیمای شما برای همه کاربران گوگل به نمایش در خواهند آمد.

اسکیمای FAQ

FAQ یکی از نشانه گذاری های اسکیمایی است که اخیرا در صفحات سایت های مختلف، به کرات دیده شده و موجب به وجود آمدن rich result ها می شود. آمارها نشان داده است که در صفحه اول گوگل، آن وب سایت هایی که از اسکیمای FAQ استفاده کرده اند، حتی اگر در رنک یک قرار نگرفته باشند، حدود 2 برابر بیشتر از رقبای خود که از این اسکیما استفاده نکرده اند، کلیک دریافت می کنند. با یک جستجوی ساده می توانید متوجه شوید که چطور می توانید به صفحات خود، FAQ اضافه کنید.

دقت داشته باشید که محتوایی که در این فیلدها به صورت پرسش و پاسخ قرار می دهید، باید به گونه ای باشد که مخاطب را وادار کند به صفحه شما سر بزند. در واقع سعی کنید سوالاتی که پرسیده شده است تا به طور کامل پاسخ ندهید تا کاربران برای پیدا کردن تمامی پاسخ، به وب سایت شما وارد شوند و همین مسئله سبب افزایش نرخ کلیک خواهد شد.

اسکیمای Anchor Links

شامل لینک هایی است که وقتی بر روی آن ها کلیک می کنید، وارد بخش مشخص شده ای از وب سایت شما می شوید. این اسکیما خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد و شما می توانید با استفاده از آن، لینک های سایت خود در نتایج جستجوی گوگل را متمایز سازید. به طور کلی، این مسئله برای کاربران هم جذابیت بیشتری دارد و آن ها تمایل پیدا می کنند تا ارتباط و تعامل بیشتری با برند شما بگیرد.

بهترین اصول برای افزایش نرخ کلیک به صورت طبیعی

در تایید تمامی نکاتی که در بالا برای شما عزیزان برای بهبود وضعیت نرخ کلیک صفحات سایتتان بیان کردیم، می خواهیم در ادامه گزیده ای مهم ترین اصولی که برای افزایش نرخ کلیک سایت اهمیت دارند، بیان کنیم.

برای انسان ها بنویسید، نه موتورهای جستجو

در بیشتر مواردی که بررسی کردیم، معمولا سایت هایی که اهمیت به یوزر فرندلی بودن محتواهایشان نمی دادند و فقط و فقط برای خزنده موتور جستجو تولید محتوا می کردند، تعداد کلیک های بسیار پایینی را از نتایج جستجو، از آن خود می کردند. اگر اهل جستجو در وب باشید، حتما تا الان برایتان پیش آمده است که یک پاراگراف از متن یک صفحه سایت را چند مرتبه بخوانید و در آخر هم متوجه نشوید که منظور نویسنده چه چیزی بوده است.

این دقیقا همان چیزی است که برای وب سایت شما نباید اتفاق بیفتد. سعی کنید همواره کاربر در اولویتتان باشد، باور بفرمایید بقیه موارد خود به خود اوکی می شود.

ارائه ارزش

بهترین توصیه ای که می توان برای افزایش نرخ کلیک کرد، این است که باید ارزشی را به مخاطب ارائه کنید. به عنوان مثال، فرض کنید فردی عبارت “نرخ کلیک” را در گوگل جستجو می کند و وارد لینک همین صفحه می شود؛ این کاربر در عنوان ما عبارت آموزش جامع را دیده است و انتظار دارد وارد این صفحه که شد، تمامی نکاتی که در مورد افزایش نرخ کلیک سایت می توان در وب پیدا کرد را به یکباره مشاهده کند. حال ما اگر بیاییم تنها به بیان سرفصل های موجود در زمینه نرخ کلیک بپردازیم، آیا این ارزشی برای کاربر دارد؟ آیا واقعا بعد از مطالعه این مطلب، اطلاعات او افزایش پیدا کرده است؟

پس همواره سعی کنید بنا به موضوع کسب و کار خود و هدف جستجوی کاربر، ارزش ارائه کنید تا در بین رتبه های برتر جای گرفته و کلیک های به مراتب بیشتری دریافت کنید.

توجه به محدودیت های طول متن

در اینجا منظورمان رعایت محدودیت هایی است که گوگل برای وب سایت ها در نتایج جستجویش قرار داده است؛ تعداد کاراکترهایی که برای عنوان و توضیحات متای هر صفحه سایت در نظر گرفته شده است، محدودیت دارد و اگر وبمستری بیشتر از تعداد مجاز، کاراکتر استفاده کند، در گوگل نمایش داده نمی شود.


نکته مهمی که باید بدانید این است که در حقیقت این تعداد کاراکتر نیست که محدودیت دارد؛ بلکه تعداد پیکسل است. در هر حال، مطابق بودن با این قضیه به صورت دستی کمی سخت است. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که حتما افزونه Yoast رو نصب کنید تا بتوانید از بروز چنین مشکلاتی برای تک به تک صفحات سایتتان جلوگیری کنید.