عبادی سئو | آموزش سئو || آموزش سئو وب سایت

وبلاگ در زمینه آموزش سئو و ارائه خدمات سئو فعالیت دارد

عبادی سئو | آموزش سئو || آموزش سئو وب سایت

وبلاگ در زمینه آموزش سئو و ارائه خدمات سئو فعالیت دارد

لینک بیلدینگ چیست؟

 لینک بیلدینگ یکی از بخش های بسیار مهم در سئو و روند بهینه سازی سایت به شمار می رود. چه اینکه برند شما به تازگی وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده باشد یا خیر، ضرری ندارد که در مورد لینک سازی وب سایت خود اطلاعاتتان را افزایش دهید.

مطمئن باشید که با مطالعه این مقاله، نکاتی را متوجه خواهید شد که ممکن است تا کنون توجهی به آن ها نداشته اید.

در ابتدا باید بگوییم که ماهیت، معنا و مفهوم سئو و لینک بیلدینگ هر چند مدت یکبار در حال تغییر می باشد و جالب است بدانید که اهمیت لینک سازی و پیاده سازی تکنیک هیا آن، از هر دوره ای، امروزه بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو و وبمستران بوده است. حال اگر شما نیز قصد دارید بهینه سازی وب سایت خود را به یک پله بالاتر ارتقا دهید، ضروری است که تسلط خوبی بر روند استراتژی لینک بیلدینگ خود داشته باشید.

البته دقت داشته باشید که استراتژی لینک بیلدینگ و تکنیک های آن، پروسه ای جامع و تا حدودی دشوار می باشد؛ اما ما در این مقاله سعی کرده ایم تا به ملموس ترین شکل ممکن، این مبحث را برای شما باز کنیم. به هر حال، بهتر است که قبل از هر چیزی مفاهیم یک موضوع را به درستی فرا بگیرید.

لینک بیلدینگ چیست؟


طبیعی است که برای درک بهتر دیگر موضوعات مرتبط با این قضیه، باید متوجه شوید که لینک بیلدینگ چیست و چه ماهیتی دارد. لینک بیلدینگ در واقع پروسه ای است که طی آن، از وب سایت های دیگر، به وب سایت شما لینک داده می شود.

این فرآیند از طریق هایپر لینک ها اتفاق می افتد؛ هایپر لینک ها در حقیقت همان راه های ارتباطی هستند که دو صفحه را با هم مرتبط می سازند. موتورهای جستجو برای کراول کردن صفحات وب طراحی شده اند؛ خزنده موتور جستجو لینک های هر صفحه را به صورت مجزا مورد بررسی قرار می دهد.

برخی تصور می کنند که تنها یک تکنیک لینک بیلدینگ وجود دارد؛ اما باید بگوییم که تکنیک های بی شماری برای پیاده سازی لینک های وب سایت وجود دارد که هر کدام از آن ها سختی و شرایط مخصوص به خود را دارند.

بسیاری از متخصصن سئو به کرات اقرار کرده اند که لینک بیلدینگ یکی از سخت ترین کارهایی است که در روند سئو سایت، یک وبمستر می تواند انجام دهد. اگر فعالیت های برخی از این افراد را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می شوید که مقدار قابل توجهی از وقت این دسته از افراد، برای بهبود و بهینه سازی روند لینک بیلدینگ صرف می شود.

اما نکته مهم اینجا است که اگر شما به خوبی از نکات آمورش لینک بیلدینگ استفاده کنید، بهینه سازی وب سایت شما به قدری پیشرفت خواهد داشت که برای مدت زمان زیادی از رقبای خود جلو افتاده اید.

چرا لینک بیلدینگ برای سئو مهم است؟

قبل از بررسی اهمیت این مهم، لازم است که متوجه شوید ماهیت و ساختار یک هایپر لینک به چه صورت است و یک لینک به چه صورتی تشکیل می شود. شما باید بدانید که یک موتور جستجو، لینک مورد نظر شما را به چه صورتی می بیند. در ادامه، ساختار یک هایپر لینک را برای شما شرح می دهیم:

 

1) شروع تگ لینک

به این قسمت انکر تگ نیز گفته می شود؛ در این قسمت تگ لینک شروع می شودو به موتور جستجو اعلام می کند که این بخش، یک لینک است که به یک صفحه دیگر ختم می شود.


2) مکان ارجاعی لینک

بخش href مخفف عبارت hyperlink referral می باشد که URL صفحه هدف در این قسمت قرار گرفته است؛ البته این بخش لزومی ندارد که حتما یک صفحه وب باشد. بلکه ممکن است که شما بخواهید آدرس یک تصویر را در این قسمت قرار دهید. 

اگر در این بخش، شما متن sign را مشاهده کردید، این دسته از لینک ها شما را به بخش های مختلف همان صفحه ای که در آن قرار دارید، منتقل خواهد کرد.


3) ظاهر انکر تکست لینک

انکر تکست در واقع همان ظاهری است که کاربر از لینک شما می بیند. برای اینکه متوجه شوید که چگونه باید از انکر تکست ها استفاده کنید، به صورتی که برای سئو سایت شما مفید باشد، پیشنهاد می کنیم که مقاله مرتبط با همین قضیه را مطالعه بفرمائید.


4) خاتمه تگ لینک

این بخش، به موتور جستجو اعلام می کند که لینک، خاتمه یافته است.

موتورهای جستجو چه درکی از لینک ها دارند؟

با توجه به نکات اصلی آموزش لینک بیلدینگ، موتورهای جستجو به دو صورت اساسی لینک ها را می شناسند:

برای اینکه به صفحات جدید وب دسترسی پیدا کنند

برای اینکه درک کنند که یک صفحه را بر چه اساسی در SERP های خود رتبه بندی کنند

به محض اینکه ربات موتور جستجو یک صفحه را در اینترنت پیدا کرده و آن را کراول کرد، می تواند محتوای آن را شناسایی کند. بعد از اینکه محتوای آن صفحه را به خوبی کراول کرد، آن را در لیست ایندکس خود قرار می دهد. به این صورت موتور جستجوگر می تواند تصمیم بگیرد که آیا یک صفحه ارزش رنک گرفتن را دارد یا خیر. همچنین موتور جستجو با کراول کردن آن صفحه تصمیم می گیرد که محتوای آن را برای چه عبارت های کلیدی در SERP های خود به نمایش بگذارد.

همه شما به کرات این قضیه را شنیده اید که لینک ها یکی از اصلی ترین فاکتورهای رتبه بندی موتور جستجوی گوگل می باشند. این قضیه مربوط به همین چند سال نیست و خزنده موتور جستجو از همان ابتدای شروع کار خود، از لینک ها استفاده های زیادی کرده است.

در نتیجه، اگر شما بتوانید به خوبی از نکات آموزش لینک بیلدینگ استفاده کنید و تکنیک های آن را در استراتژی لینک بیلدینگ خود پیاده سازی کنید، مطمئن باشید که یک قدم بسیار بزرگ در روند ارتقا وب سایت خود برداشته اید.

البته، بر اساس داده های وب سایت moz، با هر بروز رسانی ای که گوگل بر روی الگوریتم رتبه بندی خود به وجود آورده است، از تاثیر لینک ها بر روند رتبه بندی وب سایت ها کاسته شده است. علت این است که در سال های اخیر، برخی از سئوکاران با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه، توانسته بودند راهی پیدا کنند تا از طریق استراتژی لینک بیلدینگ خود، رنک صفحاتشان را افزایش دهند و در عین حال مطلب با ارزشی به کاربران ارائه ندهند.

اکنون، هنوز هم در بین متخصصین و کارشناسان سئو، در مورد اینکه لینک های با کیفیت می توانند موجب افزایش رنک وب سایت شما بشوند، اختلاف وجود دارد.

مختصری در مورد لینک های nofollow

در دوره های آموزش لینک بیلدینگ، به احتمال زیاد شما با یک مفهوم به اسم nofollow روبرو خواهید شد. این دسته از لینک ها به موتور جستجو اعلام می کنند که این لینک، برای آن ها تبیین نشده است و قصد شما از ارائه آن در صفحه، صرفا مسئله دیگری بوده است. رل نوفالو به ربات موتور جستجو اعلام می کند که از اعتبار صفحه مبدا، چیزی به صفحه مقصد ارائه نکند.

Example

در واقع به صورت رسمی، شما به گوگل اعلام می کنید که این لینک ارزشی برای بررسی و کراول کردن ندارد و بهتر است که به آن اعتمادی نشود. در ادامه چند مورد از بیشتری کاربردهایی که رل نوفالو دارد را برای شما بیان کرده ایم:

نظرات بلاگ ها

پست های انجمن ها

برخی از پست های مهمان

صفحات قابل تغییر ویکی پدیا

کاربران به صورت آزادانه می توانند در این قسمت ها، از لینک های مورد نظر خود استفاده کنند. البته دقت داشته باشید که نباید استفاده لینک ها در این قسمت ها به گونه ای باشد که به صورت اسپم شناخته شود.


تاثیر لینک بیلدینگ در رونق کسب و کار


همانطور که در ابتدای این مقاله آموزش لینک بیلدینگ بیان کردیم، لینک ها یکی از فاکتورهای مهم موتورهای جستجو برای رتبه بندی می باشند. اما بهتر است بدانید که این تنها استفاده و مزیت آن ها نیست. لینک ها به شکل های متفاوتی می توانند برای کسب و کار اینترنتی شما سودرسانی داشته باشند.

در ادامه، چند مورد از مهم ترین سودها و مزیت هایی که یک استراتژی لینک بیلدینگ می تواند برای کسب و کار اینترنتی شما داشته باشد را معرفی می کنیم:


ایجاد روابط دوستانه


لینک سازی یکی از مسبب های اصلی است که کسب و کار شما را با دیگر فعالان صنعتی که در آن فعالیت دارید، مرتبط می سازد. این مسئله می تواند به اعتبار و محبوبیت شما کمک زیادی بکند. در آینده، در صورت ارائه خدمات با کیفیت، شما یکی از اولین گزینه های کاربران برای انتخاب خواهید بود.


ارسال ترافیک ارجاعی


علاوه بر رنک، لینک ها بر روی ترافیک ورودی وب سایت شما نیز تاثیر خواهند داشت. یک لینک با کیفیت که از یک وب سایت معتبر به وب سایت شما داده بشود، مطمئنا به همراه خود، ترافیک زیادی را برای صفحه مدنظرتان خواهد آورد.

طبیعی است که این ترافیک ارجاعی می تواند سودهای زیادی برای شما داشته باشد. همین که کاربران وارد وب سایت شما بشوند، یک قدم بسیار بزرگ است. تنها کاری که بعد از آن باید انجام دهید، این است که این کاربران را به مشتریان دائمی کسب و کارتان تبدیل کنید.


ساخت برند


لینک بیلدینگ مناسب، شما را برای مدت زمان زیادی می تواند در اوج نگه دارد و به پایین سوق ندهد. همین مسئله که افراد و وب سایت های مختلف، نام برند شما را مرتبا مشاهده کنند، برای به وجود آوردن اعتماد و اعتبار، اهمیت زیادی دارد.


یک نکته بسیار مهم؛


قبل از اینکه بخواهید قدمی برای به وجود آوردن یک استراتژی لینک بیلدینگ انجام دهید، باید صفحه ای بسیار ارزشمند به وجود بیاورید که ارزش این را داشته باشد که دیگر وب سایت ها به آن لینک بدهند؛ به زبانی دیگر، شما باید تلاش کنید تا لینک ها را به دست بیاورید.


 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد